AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Hallo. Sitter her rimelig irritert på en kollega av meg. Han ringte seg syk aftenvakt lørdag og tidligvakt søndag. Ble først observert torsdag og fredag ute i offentligheten, i tilsynelatende god form. Han har selv lagt ut bilder at han var ute på konsert/fest igår kveld og beskriver kvelden som "kanonbra", men det har det ikke vært for oss på jobb i helgen grunnet hans fravær 😡 Noen tanken om dette? Innafor å si ifra om dette? Og hvordan si i fra til sjef på en profesjonell måte uten å virke sladrehank? Anonymkode: ec1c7...33b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Det er jo ikke greit. Sjefen må få beskjed, slik at rett til egenmelding inndras for en periode. Da må han sykskrives av lege hver gang han skal være hjemme fra jobb fremover. Du er ikke sladrehank. Det er han som oppfører seg dårlig, ikke du. Anonymkode: 70bf3...044 46
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Skjønner ikke helt hvorfor en ikke kan bevege seg ute selv om en er syk? Fest derimot er noe annet. Anonymkode: c7eb0...db2 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hvorfor en ikke kan bevege seg ute selv om en er syk? Fest derimot er noe annet. Anonymkode: c7eb0...db2 TS her. Tenker om man drar på kjøpesenter og drikker kaffe med venninner, og 2 timer senere er for dårlig til å komme på jobb å bidra litt (man tilrettelegger jo ut ifra smerter/form), så blir det litt feil. En tur på butikken for å handle mat er ok. Anonymkode: ec1c7...33b 22
Hulderen Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo. Sitter her rimelig irritert på en kollega av meg. Han ringte seg syk aftenvakt lørdag og tidligvakt søndag. Ble først observert torsdag og fredag ute i offentligheten, i tilsynelatende god form. Han har selv lagt ut bilder at han var ute på konsert/fest igår kveld og beskriver kvelden som "kanonbra", men det har det ikke vært for oss på jobb i helgen grunnet hans fravær 😡 Noen tanken om dette? Innafor å si ifra om dette? Og hvordan si i fra til sjef på en profesjonell måte uten å virke sladrehank? Anonymkode: ec1c7...33b Han kan jo ha vært frisk torsdag og fredag, og så blitt akutt syk lørdag kveld. 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Jeg ville ha varslet, fordi dette er jo noe som går utover dere som er på jobb. Ikke greit å misbruke tilliten på den måten. Og om vedkommende ble akutt syk på kvelden, så blir jo det lett avklart etter en prat med sjefen. Anonymkode: 5cb34...297 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Tenker om man drar på kjøpesenter og drikker kaffe med venninner, og 2 timer senere er for dårlig til å komme på jobb å bidra litt (man tilrettelegger jo ut ifra smerter/form), så blir det litt feil. En tur på butikken for å handle mat er ok. Anonymkode: ec1c7...33b Skjønte ikke helt, var han på cafe på lørdag og ringte inn syk rett etterpå? Det var jo litt spesielt.. og enda verre at han dro på fest.. Anonymkode: c7eb0...db2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Det finnes dessverre mange som regner på hvor mange egenmeldingsdager de har igjen, virker som de tror det er ekstra fridager de har krav på uansett om de er syke eller ikke. Jeg jobber med flere.... Ønsker meg en eller to karens-dager så kanskje det blir litt mindre slitsomt å gå på jobb og være for lite personal flere ganger hver uke. Hos oss ville sykefraværet garantert sunket mye dersom man ikke fikk betalt for første fraværsdag. Anonymkode: 7c6c6...cf1 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 Jeg tok egenmelding en dag i romjula for mange år siden. Jeg dro på senteret med en venninne fordi jeg trengte noen å snakke med. Slet veldig med angst og depresjon den tiden og jula gjorde det ekstra tøft. Jeg var på jobb dagen etter igjen fordi det hjalp meg veldig å få snakke med noen om tankekjøret mitt. Det kan hende kollegaen din sliter med det samme og da er det godt å få ett avbrekk. Hva han var borte for har ingen noe med. Anonymkode: 34efe...5e4 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hallo. Sitter her rimelig irritert på en kollega av meg. Han ringte seg syk aftenvakt lørdag og tidligvakt søndag. Ble først observert torsdag og fredag ute i offentligheten, i tilsynelatende god form. Han har selv lagt ut bilder at han var ute på konsert/fest igår kveld og beskriver kvelden som "kanonbra", men det har det ikke vært for oss på jobb i helgen grunnet hans fravær 😡 Noen tanken om dette? Innafor å si ifra om dette? Og hvordan si i fra til sjef på en profesjonell måte uten å virke sladrehank? Anonymkode: ec1c7...33b Vet ikke om jeg forstår, men han var på konsert da han egentlig skulle vært på jobb? I såfall er det bare å sende bildene og statusoppdateringene til sjefen. Han snylter og lar dere ta støyten. Anonymkode: 06b07...539 11
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 Ville tatt screenshoot av bilder/ststuser/meldinger og informert leder. Misbruk av egemelding svekker et felles gode, og er ikke greit. Anonymkode: 920f7...5c4 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 Var kollegaen på fest torsdag, fredag eller lørdag egentlig? Du skrev den var syk lørdag kveld og søndag, så forstår ikke helt hva torsdag og fredag hadde med saken å gjøre. Men meldte den syk lørdag og søndag, og så gikk på fest ville jeg nok nevnt det. Anonymkode: cf68b...791 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 At man er ute i verden torsdag/fredag men syk lørdag ser jeg ikke som noe rart. Jeg har feks migrene, det kommer noen ganger veldig plutselig på men jeg har ikke sjangs til å jobbe når jeg har anfall. MEN, det som er rart her er jo dersom han var på fest/konsert lørdag kveld når han egentlig skulle vært på jobb. Kan ikke helt se for meg hvilken sykdom det skulle være som plutselig dukker opp på en lørdag så man ikke kan jobbe, men likevel kan gå på konsert... Med mindre dere jobber med noe med spesielle fysiske krav eller krav mot feks smitte men der han følte han ikke oppfylte disse for jobb, men følte seg bra nok til å gå ut likevel (men antar du da ikke ville reagert så sterkt). Om det så var det siste der så ville jeg nok likevel ikke gått ut på konsert OG postet om det i SoMe om jeg hadde tatt egenmelding... Anonymkode: bbdb8...ae2 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 Jeg synes det er forkastelig å missbruke egenmelding på denne måten, har selv møtt flere jeg jobber med både på butikk og apotek mens de var sykmeldt. Anonymkode: b00c2...cf6 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er forkastelig å missbruke egenmelding på denne måten, har selv møtt flere jeg jobber med både på butikk og apotek mens de var sykmeldt. Anonymkode: b00c2...cf6 Nei, best å mure seg inne 🙈 Anonymkode: c7eb0...db2 5
applestories Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er forkastelig å missbruke egenmelding på denne måten, har selv møtt flere jeg jobber med både på butikk og apotek mens de var sykmeldt. Anonymkode: b00c2...cf6 Nei fy da, er jo så man kan mistenke dem for å prøve å bli friske.. 44
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er forkastelig å missbruke egenmelding på denne måten, har selv møtt flere jeg jobber med både på butikk og apotek mens de var sykmeldt. Anonymkode: b00c2...cf6 Stor forskjell på apotek og butikk... og å dra på fest Anonymkode: 5cb34...297 23
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er forkastelig å missbruke egenmelding på denne måten, har selv møtt flere jeg jobber med både på butikk og apotek mens de var sykmeldt. Anonymkode: b00c2...cf6 Åja så man skal mure seg inne da? Jeg har en kollega "som deg" om møtte meg på matbutikken en gang jeg var syk. Hun ble forbanna og bare "åja du er for syk til å jobbe men her er du å handler. Jeg skal si i fra til leder bare sånn at du vet det" Jeg kom henne i forkjøpet og sa ifra til leder om hendelsen på butikken. Som heldigvis sa at det såklart var greit å handle mat når man er syk. Så hun kollegaen min sin "klage på meg ble bare avfeid. Anonymkode: 63c98...e9d 17
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 Er faktisk en del som mener at de har godt av og gjøre gøye ting som gjør dem godt selvom de føler seg for syk til å dra på jobb (sliten eller psykisk). Anonymkode: 4a8ff...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er forkastelig å missbruke egenmelding på denne måten, har selv møtt flere jeg jobber med både på butikk og apotek mens de var sykmeldt. Anonymkode: b00c2...cf6 Du tenker ikke at apotek er et natulig sted å oppsøke dersom man er syk og trenger medisiner? Anonymkode: 06b07...539 34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå