Gå til innhold

Ivf forsøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de er flinkere privat. Virker også som suksessraten er høyere på privatklinikk enn offentlig. 

Anonymkode: a3724...bc4

Det er veldig dumt å gå rett på privat uten å ha prøvd alle forsøkene i det offentlig.  Å ta dette privat er svindyrt!!

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig dumt å gå rett på privat uten å ha prøvd alle forsøkene i det offentlig.  Å ta dette privat er svindyrt!!

Anonymkode: 693ef...4dc

Det er jo ikke svindyrt, men det koster litt. Vi valgte å gå privat først, samme med de jeg kjenner som har hatt IVF. De fleste orker ikke den lange ventetiden.

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi de er flinkere privat. Virker også som suksessraten er høyere på privatklinikk enn offentlig. 

Anonymkode: a3724...bc4

Er det egen erfaring du legger til grunn her eller synsing? Etter min erfaring så er det medisinske tilbudet og kompetansen i det offentlige like god som i det private, men pasientoppfølging blir naturlig nok tettere i det private. Må også huske at mange gjerne går noen runder offentlig før de går over til privat, da er det jo også naturlig at de private klinikkene får høyere suksessrate. Det har jeg bidratt til selv med to mislykkede offentlige forsøk før det klaffet på første private, men for min del tror jeg virkelig ikke det funket fordi jeg hadde fått «feil» behandling i det offentlige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke svindyrt, men det koster litt. Vi valgte å gå privat først, samme med de jeg kjenner som har hatt IVF. De fleste orker ikke den lange ventetiden.

Anonymkode: a3724...bc4

35 000 kroner for hvert forsøk +medisiner på ca 12 000, kaller jeg dyrt. Spesielt hvis man må gjennom flere forsøk som di fleste må. De fleste har ikke spart seg opp til dette da di aller fleste ikke planlegger å være ufrivillig barnløse. Det å bruke nærmere 50 000 på ett ivf forsøk er utrolig dyrt når man ikke har noen garanti for om det blir en baby ut av det, når man kan prøve i det offentlige 3 ganger hvor du betaler kun 1500,- pr forsøk. Ikke nok med at det koster selve forsøket, men veldig mange må reise lange avstander for å komme seg til klinikkene. Nærmeste klinikk for min del ville vært først en 3 timers lang kjøretur til flyplass, så fly til trondheim. Så da gå vi heller for å prøve i det offentlige 3 ganger før vi går over til privat. 

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke svindyrt, men det koster litt. Vi valgte å gå privat først, samme med de jeg kjenner som har hatt IVF. De fleste orker ikke den lange ventetiden.

Anonymkode: a3724...bc4

Og det er som regel dem som er veldig utålmodig som gjør det. Mange prøver bare noen få mnd før dem oppsøker private klinikker. 

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de er flinkere privat. Virker også som suksessraten er høyere på privatklinikk enn offentlig. 

Anonymkode: a3724...bc4

Dette er ikke rett. Jeg har selv vært gjennom alle 3 forsøkene i det offentlige + 4 forsøk privat. Jeg har kjempe god erfaring fra både det offentlig og privat. Så det blir veldig feil å si at dem er flinkere privat. Og suksessraten ble ikke noe høyere for vår del å ta privat 

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

35 000 kroner for hvert forsøk +medisiner på ca 12 000, kaller jeg dyrt. Spesielt hvis man må gjennom flere forsøk som di fleste må. De fleste har ikke spart seg opp til dette da di aller fleste ikke planlegger å være ufrivillig barnløse. Det å bruke nærmere 50 000 på ett ivf forsøk er utrolig dyrt når man ikke har noen garanti for om det blir en baby ut av det, når man kan prøve i det offentlige 3 ganger hvor du betaler kun 1500,- pr forsøk. Ikke nok med at det koster selve forsøket, men veldig mange må reise lange avstander for å komme seg til klinikkene. Nærmeste klinikk for min del ville vært først en 3 timers lang kjøretur til flyplass, så fly til trondheim. Så da gå vi heller for å prøve i det offentlige 3 ganger før vi går over til privat. 

Anonymkode: 693ef...4dc

Er vanlig å kjøpe en trepakning, da betaler man bare for to forsøk. De fleste har vel råd til det, ihvertfall om man planlegger å få barn.

Om man bor langt unna blir det jo selvfølgelig ganske dumt å gå privat.

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke rett. Jeg har selv vært gjennom alle 3 forsøkene i det offentlige + 4 forsøk privat. Jeg har kjempe god erfaring fra både det offentlig og privat. Så det blir veldig feil å si at dem er flinkere privat. Og suksessraten ble ikke noe høyere for vår del å ta privat 

Anonymkode: 693ef...4dc

Jeg går bare utifra hva klinikkene og sykehusene selv sier.

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er som regel dem som er veldig utålmodig som gjør det. Mange prøver bare noen få mnd før dem oppsøker private klinikker. 

Anonymkode: 693ef...4dc

Er det? Ikke som jeg har erfart. 

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er som regel dem som er veldig utålmodig som gjør det. Mange prøver bare noen få mnd før dem oppsøker private klinikker. 

Anonymkode: 693ef...4dc

Vi valgte å ta det hos privatklinikk først, mens vi samtidig satt oss på venteliste til det offentlige. Vi hadde prøvd ett år før vi tok kontakt. Vil ikke akkurat si at vi er utålmodig bare fordi vi valgte å gjøre det slik.

Endret av Pingvin1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pingvin1 skrev:

Vi valgte å ta det hos privatklinikk først, mens vi samtidig satt oss på venteliste til det offentlige. Vi hadde prøvd ett år før vi tok kontakt. Vil ikke akkurat si at vi er utålmodig bare fordi vi valgte å gjøre det slik.

Kjøpte dere en trepakning? 

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøpte dere en trepakning? 

Anonymkode: a3724...bc4

Ja, men det klaffet heldigvis på første forsøk, så det ble litt bortkastede penger 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk, men det endte i MA. Ble gravid på neste fryseforsøk, og er fortsatt gravid. Hadde prøvd i flere å før IVF, inkludert hormonstimulering. Kan være at en polypp er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid utenom IVF.

Anonymkode: 87333...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har spart opp penger til privat også, men tenkte å høre hva de sier på første timen på offentlig sykehus først. Vi har alt hatt utredning og så videre. 

Anonymkode: 546d2...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har spart opp penger til privat også, men tenkte å høre hva de sier på første timen på offentlig sykehus først. Vi har alt hatt utredning og så videre. 

Anonymkode: 546d2...51a

Hvorfor trenger dere assistert befruktning?

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Pingvin1 skrev:

Ja, men det klaffet heldigvis på første forsøk, så det ble litt bortkastede penger 🙈 

Kan dere bruke di resterende forsøkene senere hvis dere ønsker flere barn?

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere bruke di resterende forsøkene senere hvis dere ønsker flere barn?

Anonymkode: 693ef...4dc

Nei, dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid på første forsøk, men det endte i MA. Ble gravid på neste fryseforsøk, og er fortsatt gravid. Hadde prøvd i flere å før IVF, inkludert hormonstimulering. Kan være at en polypp er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid utenom IVF.

Anonymkode: 87333...364

Og dette var offentlig

Anonymkode: 87333...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger dere assistert befruktning?

Anonymkode: 693ef...4dc

Mannen min er steril. Alt er normalt med meg. 

Anonymkode: 546d2...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er steril. Alt er normalt med meg. 

Anonymkode: 546d2...51a

Da anbefaler jeg å ta dette gjennom det offentlige.  Prøv insemineringer først før du går over til ivf ;) (hvis alt er normalt med deg )

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...