Gå til innhold

Ivf forsøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har blitt gravid første IVF-forsøk her? 

Anonymkode: 546d2...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ene svigerinnen min ble det. Andre svigerinnen brukte mange forsøk. Hos begge var det problemer hos mannen. 

Anonymkode: cc76c...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som bestemmer om egget fester seg eller ikke egentlig? 

Anonymkode: 546d2...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange forsøk. Hos oss er det manlig faktor som er grunn til at vi ikle lykkes, han er steril og vi bruker donor. Alt er fint med meg, jeg er fortsatt ung, 27 år, likevel har vi mange forsøk bak oss.

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som bestemmer om egget fester seg eller ikke egentlig? 

Anonymkode: 546d2...51a

Slimhinne, eggkvalitet, sædkvalitet osv. Men mest flaks. Ca 20 prosent sjanse for hvert forsøk. Og 90 prosent av alle embryoer dør desverre 

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slimhinne, eggkvalitet, sædkvalitet osv. Men mest flaks. Ca 20 prosent sjanse for hvert forsøk. Og 90 prosent av alle embryoer dør desverre 

Anonymkode: 693ef...4dc

Vi fikk høre at det var 50% sjanse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pingvin1 skrev:

Vi fikk høre at det var 50% sjanse. 

Hvilket sykehus har gitt dere denne beskjeden? Jeg jobber selv på Rikshospitalet og hos oss sier vi at det er max 40 prosent sjanse for graviditet ved tilbakesatt blastocyst hvis alle prøver hos kvinnen i alderen 20-35 er normal (alltså ingen endometriose, og normal amh) hvis kvinnen er eldre enn 35 er prosenten mindre,  typ 25-30 prosent . Igjen kommer det an på hvilken dag egget blir tolbakesatt på. 

I snitt blir hvert 6 par gravid på første ivf forsøk hos oss

Anonymkode: 693ef...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket sykehus har gitt dere denne beskjeden? Jeg jobber selv på Rikshospitalet og hos oss sier vi at det er max 40 prosent sjanse for graviditet ved tilbakesatt blastocyst hvis alle prøver hos kvinnen i alderen 20-35 er normal (alltså ingen endometriose, og normal amh) hvis kvinnen er eldre enn 35 er prosenten mindre,  typ 25-30 prosent . Igjen kommer det an på hvilken dag egget blir tolbakesatt på. 

I snitt blir hvert 6 par gravid på første ivf forsøk hos oss

Anonymkode: 693ef...4dc

Klinikk Hausken. Ser også at Medicus sier noenlunde det samme https://medicus.no/suksessrater/

Endret av Pingvin1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pingvin1 skrev:

Klinikk Hausken. Ser også at Medicus sier noenlunde det samme https://medicus.no/suksessrater/

Som sagt er det mye som ligger bak slike tall. En kvinne i en alder av 40 år med mye endometriose og pcos vil kanskje ha bare 10 prosent sjanse for å lykkes enn en kvinne på 25 år der alt ser fint ut vil kanskje ha mye større sjanse for å lykkes.  

 

Skal du gjennom ett ivf forsøk? 

Hvorfor ? Kvinnelig eller mannlig faktor? Hvor lenge har dere prøvd?

Anonymkode: 693ef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt er det mye som ligger bak slike tall. En kvinne i en alder av 40 år med mye endometriose og pcos vil kanskje ha bare 10 prosent sjanse for å lykkes enn en kvinne på 25 år der alt ser fint ut vil kanskje ha mye større sjanse for å lykkes.  

 

Skal du gjennom ett ivf forsøk? 

Hvorfor ? Kvinnelig eller mannlig faktor? Hvor lenge har dere prøvd?

Anonymkode: 693ef...4dc

Jeg har vært igjennom et IVF-førsøk og ble gravid på første forsøk. Jeg har PCO og er 32 år. Kanskje derfor legen sa 50% til oss? Ikke vet jeg, men vi ble ihvertfall gravid 😊

Endret av Pingvin1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk men mistet. Samme med venninna mi, klaff på første forsøk men endte i MA. Har to andre venninner som har vært gjennom ivf, en hadde to mislykkede forsøk men ble gravid naturlig mens de lurte på hva de skulle gjøre videre, den andre ble gravid på andre forsøk etter ganske heftig opplegg. Selv har jeg først klart å bli gravid nå på tredje forsøk, 6 innsett. Tror det skal gå denne gangen 🤞🏽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt er det mye som ligger bak slike tall. En kvinne i en alder av 40 år med mye endometriose og pcos vil kanskje ha bare 10 prosent sjanse for å lykkes enn en kvinne på 25 år der alt ser fint ut vil kanskje ha mye større sjanse for å lykkes.  

 

Skal du gjennom ett ivf forsøk? 

Hvorfor ? Kvinnelig eller mannlig faktor? Hvor lenge har dere prøvd?

Anonymkode: 693ef...4dc

Prøverør med sæddonor. Er under 35 år. 

Anonymkode: 546d2...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøverør med sæddonor. Er under 35 år. 

Anonymkode: 546d2...51a

Offentlig eller privat? Har et inntrykk av at de private er mye flinkere og man trenger færre forsøk.

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Offentlig eller privat? Har et inntrykk av at de private er mye flinkere og man trenger færre forsøk.

Anonymkode: a3724...bc4

Offentlig

Anonymkode: 546d2...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Offentlig

Anonymkode: 546d2...51a

Ville heller valgt privat, men nå har dere vel stått lenge i kø så like greit å ta de offentlige forsøkene dere får. 

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller valgt privat, men nå har dere vel stått lenge i kø så like greit å ta de offentlige forsøkene dere får. 

Anonymkode: a3724...bc4

Hvorfor det? 

Anonymkode: 546d2...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

Anonymkode: 546d2...51a

Fordi de er flinkere privat. Virker også som suksessraten er høyere på privatklinikk enn offentlig. 

Anonymkode: a3724...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...