Gå til innhold

Noen her som har hørt Taylor Swifts nye album? Fantastisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg har hørt et album som har vært så bra som det nye albumet hennes. Er så imponert over hennes låtskriverferdigheter! Flere musikkeksperter uttrykker at hun er sin generasjons i særklasse største låtskriverbegavelse (jeg utfordrer alle til å nevne en av dagens arister som skriver bedre låter enn henne!), men jeg syns flere av låtene hennes har vært ganske overproduserte de siste årene, slik at de fine tekstene ikke kommer så godt fram. Tekstene hun skriver er... Jeg finner ikke ord. Jeg blir rørt, og det er ikke ofte jeg blir rørt. En artist som skriver og er med på å produsere låtene sine, er en ekte artist. Taylor er en ekte artist. 

Det skal sies at de første singlene hennes matcher ikke albumet hennes, låter som "me" og "you need to calm down" (som jeg syns var barnslige) finnes ikke på albumet. Samme med 1989 (første singelen "shake it off" og "blank space" var morsomme og ironiske, mens resten av albumet var annerledes) og Red (hvor første singelen var "we are never getting back together.") 

Taylor imponerer! Det er bare synd at noen ikke gir hennes nok "cred" pga. at hun er en ung kvinne, og det er også synd at mediene fokuserer på kjærlighetsforholdene hennes istedenfor låtene hennes. Tror dessverre hvis Taylor hadde vært en mann, så ville hun fått mye mer "kred." Jeg forstår at ikke alle er fan av sjangeren, men ingen kan benekte låtskriverferdighetene hennes. 

Red var favorittalbumet av Taylor (https://www.dagbladet.no/kultur/taylor-swift-blir-ikke-darligere-av-a-jakte-pa-verdensherredomme/63203587), men nå er det "Lover" som inntar toppen. 

Anonymkode: 474c2...91d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Syns ikke hun synger så fantastisk jeg, mer middelmådig.

Jeg liker stemmen hennes, den er behagelig å høre på. Når jeg skal høre på musikk, hører jeg ikke på sanger hvor det er mye hyling, det er slitsomy å høre når artister skal imponere lyttere med stemme sin ved å "belt" (kommer ikke på norske ordet for "belt"). Taylor sin stemme er som stemmen til Lene Marlin, fin og behagelig. Artister som "Beyonce" er slitsomme å høre på, blir fort lei og sliten av hyling. Dessuten, det som gjør Taylor så bra er låtskrivertalentet hennes, og der er det få som kan matche henne. Det er fakta, enten du liker henne eller ikke. 

Anonymkode: 474c2...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Artister som "Beyonce" er slitsomme å høre på, blir fort lei og sliten av hyling. Dessuten, det som gjør Taylor så bra er låtskrivertalentet hennes, og der er det få som kan matche henne. Det er fakta, enten du liker henne eller ikke. 

Anonymkode: 474c2...91d

Så enig. Beyoncé er bare.. blærgh.

Swift er et låtskrivertalent for sure! Nesten like rå som Pink!😍

Anonymkode: 5f884...d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så enig. Beyoncé er bare.. blærgh.

Swift er et låtskrivertalent for sure! Nesten like rå som Pink!😍

Anonymkode: 5f884...d1a

Pink er kul og veldig jordbær 👍 Denne sangen på albumet «lover» er bare helt fantastisk 😍 https://m.youtube.com/watch?v=IMLpmNIhEl8

Anonymkode: 474c2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krampus

Hun blir bare kjedeligere og kjedeligere. Er glad jeg har Spotify medlemskap så jeg ikke brukte penger på å høre det albumet, for da hadde jeg blitt skuffa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, batcat skrev:

Hun blir bare kjedeligere og kjedeligere. Er glad jeg har Spotify medlemskap så jeg ikke brukte penger på å høre det albumet, for da hadde jeg blitt skuffa. 

Smak og behag :) Jeg liker tekstene hennes, blir fort lei av dagens musikk, hvor tekstene er overfladiske og generiske. Jeg liker artister som er personlige og som lager sin egen musikk. Mye av dagens musikk er latterlig dårlig skrevet. 

Anonymkode: 474c2...91d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, batcat skrev:

Hun blir bare kjedeligere og kjedeligere. Er glad jeg har Spotify medlemskap så jeg ikke brukte penger på å høre det albumet, for da hadde jeg blitt skuffa. 

For øvrig, du trenger ikke å bruke penger på å høre på albumet. Hun har lagt ut alle låtene på youtube-kanalen sin :) 

Anonymkode: 474c2...91d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pink er kul og veldig jordbær 👍 Denne sangen på albumet «lover» er bare helt fantastisk 😍 https://m.youtube.com/watch?v=IMLpmNIhEl8

Anonymkode: 474c2...91d

Veldig jordbær ja😄

Pink er så flink til å sette ord på mange forskjellige vonde og gode følelser.

Anonymkode: 5f884...d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 25.8.2019 den 10.37, Luna Llena skrev:

Syns ikke hun synger så fantastisk jeg, mer middelmådig.

Hvordan kan man egentlig si at hun synger middelmådig? Jeg vil mye heller høre dette enn hyling. 

Anonymkode: 474c2...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Låtskrivere som kan matche?

Tja... Ed Sheeran skriver klassikere som kommer til å bli spilt om 50 år, da tenker jeg spesielt på denne "Perfect".

Lady Gaga fikk Oscar for å skrive Shallow, og er en svært modig låtskriver som tør å synge om misbruk, voldtekt, rus etc

Sia skriver utrolig sterke tekster, og klarer i tillegg å lage melodier som skiller seg sterkt ut på radio.

Linda Perry blir fremdeles bedt om å skrive låter for dagens artister selv om hun er oppi åra. Dette er vokalisten i 4 non blondes som synger den hinsides irriterende heyeyeyey whats going on. Hun har altså skrevet utallige nydelige slagere, blant annet Aguileras "Beautiful".

Bruno Mars lager også klassikere etter min mening, og klarer å gå fra humor til dyp kjærlighet på null komma niks.

Taylor Swift har aldri imponert meg, men at hun har et eller annet er det ingen tvil om. Hun kan jo skrive. Men hun er ikke den dyktigste der ute etter min mening.

Anonymkode: 6069f...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Låtskrivere som kan matche?

Tja... Ed Sheeran skriver klassikere som kommer til å bli spilt om 50 år, da tenker jeg spesielt på denne "Perfect".

Lady Gaga fikk Oscar for å skrive Shallow, og er en svært modig låtskriver som tør å synge om misbruk, voldtekt, rus etc

Sia skriver utrolig sterke tekster, og klarer i tillegg å lage melodier som skiller seg sterkt ut på radio.

Linda Perry blir fremdeles bedt om å skrive låter for dagens artister selv om hun er oppi åra. Dette er vokalisten i 4 non blondes som synger den hinsides irriterende heyeyeyey whats going on. Hun har altså skrevet utallige nydelige slagere, blant annet Aguileras "Beautiful".

Bruno Mars lager også klassikere etter min mening, og klarer å gå fra humor til dyp kjærlighet på null komma niks.

Taylor Swift har aldri imponert meg, men at hun har et eller annet er det ingen tvil om. Hun kan jo skrive. Men hun er ikke den dyktigste der ute etter min mening.

Anonymkode: 6069f...27b

Jeg vil tørre å påstå at Swift er bedre låtskriver enn disse, «lover» for eksempel er bedre skrevet enn «perfect», men den har jo nylig kommet ut. Når det gjelder Gaga syns jeg helt ærlig ikke at hun er så imponerende med skrivingen sin. Taylor har også blitt nominert for Oscar for noen av filmlåtene hun har skrevet og produsert (hun skriver jo ikke bare låtene sine, som Ryan Tedder har uttalt, trenger hun ikke mye hjelp, hun får mest «editor»-hjelp.) Jeg mener helt ærlig at TS ikke får nok «kred» pga måten hun blir fremstilt i mediene. De første albumene skrev hun når hun var 13-15 år og mange av de er typisk tenåringslåter, men de er veldig godt skrevet, spesielt med tanke på hvor ung hun var da hun skrev de. Metaforbruken hennes er helt fantastisk, spesielt på det siste albumet hennes. 

 

Anonymkode: 474c2...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvilken stil er albumet? 90's ?

Anonymkode: 0efbc...dc7

God blanding vil jeg si 👍 

Anonymkode: 474c2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tørre å påstå at Swift er bedre låtskriver enn disse, «lover» for eksempel er bedre skrevet enn «perfect», men den har jo nylig kommet ut. Når det gjelder Gaga syns jeg helt ærlig ikke at hun er så imponerende med skrivingen sin. Taylor har også blitt nominert for Oscar for noen av filmlåtene hun har skrevet og produsert (hun skriver jo ikke bare låtene sine, som Ryan Tedder har uttalt, trenger hun ikke mye hjelp, hun får mest «editor»-hjelp.) Jeg mener helt ærlig at TS ikke får nok «kred» pga måten hun blir fremstilt i mediene. De første albumene skrev hun når hun var 13-15 år og mange av de er typisk tenåringslåter, men de er veldig godt skrevet, spesielt med tanke på hvor ung hun var da hun skrev de. Metaforbruken hennes er helt fantastisk, spesielt på det siste albumet hennes. 

 

Anonymkode: 474c2...91d

Jeg hørte på "Lover" og tenker at melodien ikke er sterk nok til å gjøre inntrykk. Det har også mye å si om en låt blir en klassiker. Melodien må være lett for hvermansen å synge, og ha et slikt mønster som setter seg på hjernen. 

La oss ta for eksempel sang-konkurranser, eller musikkquizer. Man ser svært mye mer til de overnevnte artistene enn Swift, fordi de gjør et større inntrykk.

Jeg respekterer likevel din mening om låtene hennes, syns det er kjempefint når folk finner artister de relaterer seg til! Og det skal være plass til alt mulig i artistverden🙂

Anonymkode: 6069f...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte på "Lover" og tenker at melodien ikke er sterk nok til å gjøre inntrykk. Det har også mye å si om en låt blir en klassiker. Melodien må være lett for hvermansen å synge, og ha et slikt mønster som setter seg på hjernen. 

La oss ta for eksempel sang-konkurranser, eller musikkquizer. Man ser svært mye mer til de overnevnte artistene enn Swift, fordi de gjør et større inntrykk.

Jeg respekterer likevel din mening om låtene hennes, syns det er kjempefint når folk finner artister de relaterer seg til! Og det skal være plass til alt mulig i artistverden🙂

Anonymkode: 6069f...27b

Jeg syns den var fengende og hadde det lille ekstra, samtidig som den føltes autentisk🙂 Men jeg liker måten Taylor skriver låtene sine. «All too well» er låten jeg  liker mest, men tror ikke den ble gitt ut som singel, noe som var veldig synd. For øvrig, Taylor gjør nok inntrykk, det er ingen av dagens artister som selger liker mye album som Taylor. Eller jo, én, Adele😊

Anonymkode: 474c2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man egentlig si at hun synger middelmådig? Jeg vil mye heller høre dette enn hyling. 

Anonymkode: 474c2...91d

Taylor sin versjon er godkjent av Phil Collins , som har kommentert under videoen: « Such a beautiful voice, she absolutely nails it. Lovely to hear it.» 😄

Anonymkode: 474c2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...