Gå til innhold

Baby 5 mnd på eget rom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min yngste holder på sånn enda, hun er 13 mnd.. God help me. Vi prøvde lenge at hun lå på eget rom og at far trøstet, men det endte med at hele huset ble holdt våkne. Kun pupp som gjelder, da sovner hun på 1 min. Tar ikke smokk eller annen form for kos, og jeg får knapt sove av samsoving. 

Anonymkode: d07bc...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Det er et utviklingssprang! Det går snart over, og ja, han trenger både melka og tryggheten. Slutter du å nattamme vil hele produksjonen din droppe. 

https://www.telegraph.co.uk/news/health/children/8854674/Babies-should-sleep-in-mothers-bed-until-age-three.html

Anonymkode: adead...46d

Utviklingssprang meg her og der.. Her har det vart 13 mnd. Man mister ikke nødvendigvis produksjonen nei, min eldste sov natta gjennom (12-13 timer glatt) fra 4 mnd, hadde godt med melk. 

Anonymkode: d07bc...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det du beskriver om å amme, for så å trekke seg vekk til andre siden av senga har vi prøvd på. Problemet er bare at han SKAL ha den puppen i munnen hele natta 😂😭. Ikke bare når det er tid for mat. 

Han er henvist til barnelege for å sjekke refluks (selv om jeg tviler på at det er det). Greit å få ting utelukket iallefall. De hadde ingen andre råd utover det.

TS

Anonymkode: 175c8...98c

Høres veldig slitsomt ut! Med å snakke med helsestasjonen tenkte jeg egentlig at de gjerne kan si at det er greit med eget rom. Eller evt. fraråde det, men jeg vet i hvert fall at venninnen min som flyttet babyen hadde fått "klarsignal" derfra. Jeg vil tro det evt. føles greiere å prøve det da, sånn med tanke på de bekymringene du har. 

Vår var også en magesover fra tidlig, og kunne snu seg fra rygg til mage lenge før hun kom tilbake. Hun likte også å legge seg med ansiktet rett ned i madrassen til tider. Det var stressende selv om jeg sov rett ved siden av, for jeg sov jo. Helsesykepleieren sa til oss også at det gikk bra, at hun var sterk nok i nakken når hun kunne snu seg over på magen, selv om hun ikke kom seg tilbake. 

Anonymkode: 43de5...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde dette bare gjaldt om de også hadde lært seg å snu seg tilbake igjen? Det er godt mulig det du sier stemmer. Jeg vet ikke, men jeg føler meg ikke komfortabel med å la han ligge sånn uten tilsyn 😬.

TS

Anonymkode: 175c8...98c

Du kan ikke drive å snu han hele natt. Mitt yngste barn er og så 5 mnd og snur seg rundt hele tiden og jeg lar han bare ligge sånn. Da sover han mye bedre enn at jeg må drive å vekke han for å få han over på ryggen igjen. 

Hvis han derimot er syk, feber, nedsatt allmenntilstand(noe han har vært noen ganger med to eldre søsken) så snur jeg han på ryggen om natta. Men når han er frisk så får han bare ligge sånn. 

Anonymkode: a4f83...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte den litt (for meg) tryggere løsningen, med å la pappaen ligge på rommet med baby, og at jeg lå på gjesterommet. Det gikk mye bedre! Jeg ammet han rett før jeg la meg, og var inne hos han og ammet én gang i løpet av natta, før jeg kom inn i sekstiden på morgenen og samsov til vi stod opp. 

TS

Anonymkode: 175c8...98c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med delamming, gi erstatning de siste måltidene på ettermiddag/kveld. Mange barn sover bedre på erstatning fordi de bruker lengere tid på å fordøye, dermed blir de ikke så fort sultne.

Anonymkode: bd780...b49

Dette er et skikkelig dårlig råd. Da risikerer man at melken forsvinner og det er absolutt ingen garanti for at det hjelper. 

Anonymkode: f385b...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...