Gå til innhold

Hvor mye mat trenger jeg sånn egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor høst gikk jeg ned ganske mye i vekt. Trente og spiste mindre. Nå har jeg holdt vekta 6 måneder uten at noe har skjedd. Jeg har fremdeles 10 kg for mye på kroppen, men de vil ikke av. Så har jeg sett at noen mener man kan spise for lite i forhold til aktivitetsnivå. Jeg trener styrke 4 ganger i uka samt noen økter med intervaller, og til tider jobber jeg 3 kvelder i uka i 8 timer hvor jeg står hele tiden. Holder meg på rundt 1700 - 1900 kalorier i uka. Skjønner ikke helt hvor jeg gjør feil? 

Noen tips eller råd? Spiser jeg for lite i forhold til aktivitetsnivå? Jeg veier og teller alt

Anonymkode: 5c826...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I fjor høst gikk jeg ned ganske mye i vekt. Trente og spiste mindre. Nå har jeg holdt vekta 6 måneder uten at noe har skjedd. Jeg har fremdeles 10 kg for mye på kroppen, men de vil ikke av. Så har jeg sett at noen mener man kan spise for lite i forhold til aktivitetsnivå. Jeg trener styrke 4 ganger i uka samt noen økter med intervaller, og til tider jobber jeg 3 kvelder i uka i 8 timer hvor jeg står hele tiden. Holder meg på rundt 1700 - 1900 kalorier i uka. Skjønner ikke helt hvor jeg gjør feil? 

Noen tips eller råd? Spiser jeg for lite i forhold til aktivitetsnivå? Jeg veier og teller alt

Anonymkode: 5c826...84c

Du spiser ikke for lite, du spiser for mye om du ikke går ned i vekt. 

Anonymkode: fca99...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1700-1900 I UKA?! Det er altfor lite! Håper inderlig at du mener pr dag! Du kan regne ut kalorimengden ut fra aktivitetsnivå på mange nettsider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, K1970 skrev:

1700-1900 I UKA?! Det er altfor lite! Håper inderlig at du mener pr dag! Du kan regne ut kalorimengden ut fra aktivitetsnivå på mange nettsider. 

Mener selvfølgelig per dag, men at det er gjennomsnittet for uka :)

Har prøvd å regne ut på sånne kalkulatorer, men alle gir forskjellig resultat...

Anonymkode: 5c826...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, K1970 skrev:

1700-1900 I UKA?! Det er altfor lite! Håper inderlig at du mener pr dag! Du kan regne ut kalorimengden ut fra aktivitetsnivå på mange nettsider. 

Oi i uka... Jeg leste feil. Det er alt for lite. 

Anonymkode: fca99...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener selvfølgelig per dag, men at det er gjennomsnittet for uka :)

Har prøvd å regne ut på sånne kalkulatorer, men alle gir forskjellig resultat...

Anonymkode: 5c826...84c

Ta det opp med legen din hva du bør ligge på.  Øk til mer grønnsaker, kutt ned på stivelse og få i deg nok vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vært slutt på kaloritråder på kg. Sånt burde fagfolk kunne svare på. Ikke hvem som helst på et offentlig forum

Anonymkode: b5526...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert som vekten reduserer, må også inntaket reduseres dersom man ønsker å gå videre ned. Mindre kropp krever mindre energi. Du må nok ned i inntaket ditt.

Anonymkode: c277e...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle vært slutt på kaloritråder på kg. Sånt burde fagfolk kunne svare på. Ikke hvem som helst på et offentlig forum

Anonymkode: b5526...88b

Bør jeg ta dette med ernæringsfysiolog? Det er jo så sinnsykt dyrt!

Anonymkode: 5c826...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på langt flere kalorier per dag og står helt stille (skal ikke gå ned i vekt). Høres mer ut som du nå har oppnådd en stabil nyvekt og kroppen må venne seg til dette før den klarer å gå ned mer. Det å holde vekten er jo en prestasjon i seg selv, så dette er ikke et nederlag. 

Anonymkode: dacdc...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med retningslinjene for Kosthold og livsstil. Vi minner om at Kvinneguiden ikke tillater diskusjon rundt matinntak under 1500 Kcal per dag. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter hvert som vekten reduserer, må også inntaket reduseres dersom man ønsker å gå videre ned. Mindre kropp krever mindre energi. Du må nok ned i inntaket ditt.

Anonymkode: c277e...af4

Dette. 

Anonymkode: a7df8...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 58 kg og går verken opp eller ned i vekt når jeg spiser 1600 kalorier hver dag. Treningskalorier kommer i tillegg. Du kan prøve å redusere med 100 kalorier hver dag og se om det hjelper?

Anonymkode: 4312b...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...