Gå til innhold

Stakkars alle uføretrygde og navere!


ErGlad

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje den økonomiske sikkerheten de har fått innvilget, er akkurat det som skal til for at de har overskudd til å gjøre denne jobben. Så lenge de jobber, så blir de trukket i uføretrygd, så at de jobber så mye de klarer er jo en bra ting!

Anonymkode: a81ef...1db

Jeg synes det er rart at mange begynner å jobbe så fort de får en uføretrygd. Da burde de ikke hatt uføretrygd og jeg vil tro at  staten oppdager det og tar fra de trygden etterhvert. Denne nye regelen de har satt er for å luke ut de som kan jobbe og det vil  de jo se nå. At de fikk rett, at flere jobber etter de har fått uføretrygd. Snart kommer regelen som fratar de den graden uføretrygd de har jobbet, med rette.

Anonymkode: fb42e...2c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke trusler kom nav med om 5% jobb? Dette er jo bare tull. Du ble også «advart» mot dette når du søkte. På den tiden ymtet du ingen nevneverdige problemer med denne lille jobben. 

Anonymkode: 383c0...348

Hva snaker du om? Advart fra hva?

Anonymkode: fb42e...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva snaker du om? Advart fra hva?

Anonymkode: fb42e...2c4

At du ikke ville få 100% trygd. Ei heller var denne lille jobben noe uttalt problem for deg den gang. Du hadde en liten jobb; inntektsevne. Du søker uføretrygd, klart du ikke har 0 i inntektsevne da. Nå «taper» du noen tusen i året og er bitter? Ingen tvang deg til denne jobben tidligere. Du får ta en pause fra den, søke de siste 5% og gjenoppta arbeidet om du får innvilget 100%. 

Anonymkode: 383c0...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart at mange begynner å jobbe så fort de får en uføretrygd. Da burde de ikke hatt uføretrygd og jeg vil tro at  staten oppdager det og tar fra de trygden etterhvert. Denne nye regelen de har satt er for å luke ut de som kan jobbe og det vil  de jo se nå. At de fikk rett, at flere jobber etter de har fått uføretrygd. Snart kommer regelen som fratar de den graden uføretrygd de har jobbet, med rette.

Anonymkode: fb42e...2c4

Dette er nokså gjentakende ja. Samme dag vedtaket kommer i posten dukker det opp innlegg i div «nav-grupper» om når man kan begynne å jobbe, om karantenetiden, som eksisterte tidligere, er opphevet, hvor mye man kan tjene ved siden av uten å få trekk i trygd. Ganske underfundig. Det nye man vil til livs nå er at man heller ikke lenger skal kunne ta ut overskudd fra firma uten reduksjon i trygd. Per idag kan man heve full trygd og ta ut millionoverskudd uten at trygden blir påvirket. 

Anonymkode: 383c0...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart at mange begynner å jobbe så fort de får en uføretrygd. Da burde de ikke hatt uføretrygd og jeg vil tro at  staten oppdager det og tar fra de trygden etterhvert. Denne nye regelen de har satt er for å luke ut de som kan jobbe og det vil  de jo se nå. At de fikk rett, at flere jobber etter de har fått uføretrygd. Snart kommer regelen som fratar de den graden uføretrygd de har jobbet, med rette.

Anonymkode: fb42e...2c4

Uføretrygdede jobber ikke mer selv om det er blitt enklere og lov iflg artikkel på Forskning.no

https://www.ffo.no/aktuelt/hvorfor-er-det-ikke-flere-ufore-som-jobber/

 

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke ville få 100% trygd. Ei heller var denne lille jobben noe uttalt problem for deg den gang. Du hadde en liten jobb; inntektsevne. Du søker uføretrygd, klart du ikke har 0 i inntektsevne da. Nå «taper» du noen tusen i året og er bitter? Ingen tvang deg til denne jobben tidligere. Du får ta en pause fra den, søke de siste 5% og gjenoppta arbeidet om du får innvilget 100%. 

Anonymkode: 383c0...348

Jeg vet ikke hva du er snakker om, forvirret. Har ikke hatt noen jobb, var nav som bad meg forsøke dette mens jeg var sykemeldt. og gikk på aap! Nei jeg har ikke 0 i inntektevne, kun i arbeidsevne. Må du lese ha jeg skriver, at de burde gått etter arbeidsevne, siden jeg ikke kan jobbe i ordinær jobb. Og likevel etterhvert må søke 100, mens mange som har 100, har arbeidsevne. Hvor er logikken i det liksom? Har du arbeidsevne, burde du ikke ha 100 prosent vel. Mange hiver seg på jobbing så fort uføren er i orden, det er rett og slett juks mener jeg da. Men du får mene hva du vil, men det er svindel.

Anonymkode: fb42e...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nokså gjentakende ja. Samme dag vedtaket kommer i posten dukker det opp innlegg i div «nav-grupper» om når man kan begynne å jobbe, om karantenetiden, som eksisterte tidligere, er opphevet, hvor mye man kan tjene ved siden av uten å få trekk i trygd. Ganske underfundig. Det nye man vil til livs nå er at man heller ikke lenger skal kunne ta ut overskudd fra firma uten reduksjon i trygd. Per idag kan man heve full trygd og ta ut millionoverskudd uten at trygden blir påvirket. 

Anonymkode: 383c0...348

Nettopp dette jeg snakker om. Helt sykt.

Anonymkode: fb42e...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nokså gjentakende ja. Samme dag vedtaket kommer i posten dukker det opp innlegg i div «nav-grupper» om når man kan begynne å jobbe, om karantenetiden, som eksisterte tidligere, er opphevet, hvor mye man kan tjene ved siden av uten å få trekk i trygd. Ganske underfundig. Det nye man vil til livs nå er at man heller ikke lenger skal kunne ta ut overskudd fra firma uten reduksjon i trygd. Per idag kan man heve full trygd og ta ut millionoverskudd uten at trygden blir påvirket

Anonymkode: 383c0...348

Det vil man alltid kunne. Det man vil til livs er å jobbe i firmaet, mens en unngår trekk i trygd. Eier man kun aksjer i firmaet og ikke jobber særlig mye der, vil aldri trekk i trygd bli aktuelt.

Anonymkode: 9121f...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil man alltid kunne. Det man vil til livs er å jobbe i firmaet, mens en unngår trekk i trygd. Eier man kun aksjer i firmaet og ikke jobber særlig mye der, vil aldri trekk i trygd bli aktuelt.

Anonymkode: 9121f...6fe

De vil kjøre utbytte mot trygd. Med rette. Man får innvilget uføretrygd på grunnlag av inntektsevne. Har man inntekt fra firma etc. har man inntektsevne. Selv om denne ikke er pensjonsgivende. 

Anonymkode: 383c0...348

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva du er snakker om, forvirret. Har ikke hatt noen jobb, var nav som bad meg forsøke dette mens jeg var sykemeldt. og gikk på aap! Nei jeg har ikke 0 i inntektevne, kun i arbeidsevne. Må du lese ha jeg skriver, at de burde gått etter arbeidsevne, siden jeg ikke kan jobbe i ordinær jobb. Og likevel etterhvert må søke 100, mens mange som har 100, har arbeidsevne. Hvor er logikken i det liksom? Har du arbeidsevne, burde du ikke ha 100 prosent vel. Mange hiver seg på jobbing så fort uføren er i orden, det er rett og slett juks mener jeg da. Men du får mene hva du vil, men det er svindel.

Anonymkode: fb42e...2c4

Kanskje du bør lese din egen tråd om igjen da? :) 

Anonymkode: 383c0...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De vil kjøre utbytte mot trygd. Med rette. Man får innvilget uføretrygd på grunnlag av inntektsevne. Har man inntekt fra firma etc. har man inntektsevne. Selv om denne ikke er pensjonsgivende. 

Anonymkode: 383c0...348

Ikke nødvendigvis. En kan fint eie aksjer i et selskap å få ut klekkelige overskudd uten å jobbe en time der.

Anonymkode: 9121f...6fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg synes synd på uføretrygde i dagens situasjon, da de har lite å rutte med. Tusen takk for all positive energi dere bidrar med!

Anonymkode: 90c81...d10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tror vi alle går en vanskelig tid i møte - og aller mest de som er avhengige av trygd😢.

Anonymkode: 3b917...6ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du forveksler inntektsevne med arbeidsevne.
Men inntekten spiller selvfølgelig inn ja, det er grenser for hvor mye man kan tjene uten at det går utover trygden. Det er dog ikke inntektsEVNE som avgjør om du får innvilget trygd, det er arbeidsevnen.

Anonymkode: 11695...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 10.18, vintage skrev:

Jeg har fortsatt til gode å høre folk med bra utdanning og en jobb de er fornøyd med sutre over uføretrygdede. De jeg hører klage er utelukkende folk som er lei sine egne jobber og tralten de går i.  

Amen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, tror vi alle går en vanskelig tid i møte - og aller mest de som er avhengige av trygd😢.

Anonymkode: 3b917...6ee

Hvorfor det?

Anonymkode: 909ae...b20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, tror vi alle går en vanskelig tid i møte - og aller mest de som er avhengige av trygd😢.

Anonymkode: 3b917...6ee

Trygden eller utbetalingene blir ikke berørt

Anonymkode: fb42e...2c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: 909ae...b20

Permitteringer, konkurser, massiv arbeidsledighet, lavkonjunktur, resesjon. Glansdagene er over, og det kommer til å ta lang tid å komme oss opp - om vi noensinne gjør det. 

Anonymkode: 3b917...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trygden eller utbetalingene blir ikke berørt

Anonymkode: fb42e...2c4

Vet ikke, men ser bare for meg at det må gjøres tiltak der også på et eller annet vis.

Anonymkode: 3b917...6ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes synd på uføretrygde i dagens situasjon, da de har lite å rutte med. Tusen takk for all positive energi dere bidrar med!

Anonymkode: 90c81...d10

Takk for omtanken. :)

Anonymkode: dca3c...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...