Gå til innhold

Hvordan takle ufrivillig barnløshet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått 5!!! pp uten å bli gravid. De fleste som jeg vet om og leser om blir gravide på pp 1 eller 2.
Det er så fryktelig urettferdig. Jeg gjør jo alt rett! Men mensen kommer presist til tiden hver jævla måned. Uansett.
Er det håp for meg? 
Hvordan skal jeg tåle å se at "alle andre" blir gravide, bare ikke meg? Hvorfor er det så vanskelig? 
Tiden går fra meg, jeg ville ha aprilbarn, men nå er det for sent. 
Hilsen 30 gammel fortvilet kvinne. 

Anonymkode: 44fe7...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 pp er jo ingenting. Kom igjen når det har gått 1 år 

Anonymkode: b0bdb...0ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Forstår frustrasjonen din, men 5 mnd er ikke lang tid. Spiser du sunt, trener? Er du normalvektig? 

Anonymkode: f73a4...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt mark av dere som er ufrivillige barnløse, og da klarer å klage på at barnet ikke blir født i riktig måned. 

Vi har prøvd i to år, uten hell. Vi er i slutten av tyve årene, og jeg hadde gitt hva som helst for å få ett barn, uansett hvilken måned barnet hadde blitt født i. 

Anonymkode: 77be6...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Forstår frustrasjonen din, men 5 mnd er ikke lang tid. Spiser du sunt, trener? Er du normalvektig? 

Anonymkode: f73a4...679

 

Endret av Katten89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll

Anonymkode: 4dd35...266

 

Endret av Katten89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No komme alle dei som har prøvd i årevis til å eta deg opp...

Det er jo ikkje spesielt lenge, har du sex før, under og etter eggløsning? I realiteten er det ikkje stort vindu kvar månad man kan bli gravid.

Anonymkode: 92ecb...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 pp er jo ingenting. Kom igjen når det har gått 1 år 

Anonymkode: b0bdb...0ee

Ain`t nobody got time for that! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn for at man må vente minst ett år på utredning, er ikke unormalt å trenge noen forsøk. Er vel mer unormalt å klare det på pp1 eller 2!? 

Anonymkode: d5b90...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt mark av dere som er ufrivillige barnløse, og da klarer å klage på at barnet ikke blir født i riktig måned. 

Vi har prøvd i to år, uten hell. Vi er i slutten av tyve årene, og jeg hadde gitt hva som helst for å få ett barn, uansett hvilken måned barnet hadde blitt født i. 

Anonymkode: 77be6...625

Forstår frustrasjonen din, men hva er galt med å planlegge måned på barnet om man blir hurtig gravid. Vi ville ha sommerbarn og vi har to sommerbarn. Hva er galt med det?? Forstår det er bittert, men det plager vel ikke deg? 

Anonymkode: f73a4...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er en grunn for at man må vente minst ett år på utredning, er ikke unormalt å trenge noen forsøk. Er vel mer unormalt å klare det på pp1 eller 2!? 

Anonymkode: d5b90...0fe

Ja fleste friske par bruker 6-12 månader, fekk eg høyra av fastelgen min.

Anonymkode: 92ecb...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i 5 ÅR før spiren satt. Slutt å klag på den korte tiden du har prøvd.

Anonymkode: a25f1...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får helt mark av dere som er ufrivillige barnløse, og da klarer å klage på at barnet ikke blir født i riktig måned. 

Vi har prøvd i to år, uten hell. Vi er i slutten av tyve årene, og jeg hadde gitt hva som helst for å få ett barn, uansett hvilken måned barnet hadde blitt født i. 

Anonymkode: 77be6...625

3 års prøving her, og er nå hoppende glad for å endelig være gravid, selv med termin juleaften. 

Anonymkode: 5f855...18c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll

Anonymkode: 4dd35...266

Så fint å bli kalt for et troll. Koselig. 

Anonymkode: 44fe7...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

No komme alle dei som har prøvd i årevis til å eta deg opp...

Det er jo ikkje spesielt lenge, har du sex før, under og etter eggløsning? I realiteten er det ikkje stort vindu kvar månad man kan bli gravid.

Anonymkode: 92ecb...2d3

Jeg gjør alt rett. Tar eggløsningster, har sex på riktig tid osv. Folk som prøver i åresvis er det jo ikke så mange av. De fleste blir jo gravide raskt. 

Anonymkode: 44fe7...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjør alt rett. Tar eggløsningster, har sex på riktig tid osv. Folk som prøver i åresvis er det jo ikke så mange av. De fleste blir jo gravide raskt. 

Anonymkode: 44fe7...a5f

Ja det er sant. Eg hadde det travelt med å bli gravid, så eg tok ein mensenkopp for å stenga inne svømmerene for natta. Samt eg hadde beina i været i 30.minutter, pute under rompa. Vart gravid på pp3. Ønsket eit januarbarn, men barnet kom i desember. Synest ikkje det skal væra så "feil" å ha eit ønskje, blir såklart nøgd med barnet man får uansett.

Anonymkode: 92ecb...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 barn her. Frisk mann, frisk meg. 

Tok 7, 9 og 3 mnd på de tre barna. 

Helt normalt. Men fryktelig lang ventetid når man vil at det skal klaffe. 

Anonymkode: e04ca...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlig tar det 7 mnd og bli gravid(verdensbasis) hvis man er friske. Det vil si at det er like vanlig å bruke 1 mnd som 14 mnd😅

Jeg har selv bare prøvd i ett halvt år, men jeg skjønner hvor du kommer fra. Jeg kjenner på det selv når alle rundt meg popper ut både en og to unger og de sier «nei, vi slutta på prevansjon og så hadde jeg mensen en eller to ganger også var testen positiv». Her sitter jeg med ett hav av EL tester og vet jeg treffer og har lest meg opp på det meste, men alikevel tar det tid. Man blir jo urolig for at noe er galt og om man kommer til å få det til. Vi har alle forskjellige forventninger. Hvis man starter med en avslappa tilnærming og tenker at det kommer til å ta tid og det haster ikke, så holder man mye lenger før stresset tar deg. Begynner man med en forventning om at det skal klaffe på 1 eller 2 PP, så vil jo 5PP være kjempe lenge. Selvfølgelig er det vanskeligere for de som holder på i åresvis, men jeg tror de fleste begynner å kjenne på det når det har gått noen mnd altså..

 

jeg tenker at uansett om man har hvert prøver i 1, 5 eller 80 mnd, så skal vi ha respekt for hverandre og alle følelsene som dukker opp. Vi er alle forskjellige med forskjellige bakgrunner, forventninger og kunnskap. Følelsene blir ikke noe mindre ekte selv om noen forteller deg at du må slutte å klage fordi du ikke har prøvd i ett år en gang. Selv om du har prøvd i 10 år, så er det lov å ha respekt for de som kanskje er i starten av den samme veien du har gått! 

Anonymkode: 46793...f78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår frustrasjonen du sitter med godt, ingenting føles mer om en evighet enn en måned når man ønsker å få barn. Det har seg sånn at det er normalt å bruke mellom 6-12 måneder før spiren sitter, så nå nærmer du deg snart «halvveis» innenfor det som er normalt. Husk at det er mye som spiller inn og mye so skal klaffe for at en spire skal sitte. Lykke til 😊 Prøv å ikke tenke for mye på det, stress kan ødelegge mye. Gjør prøvetiden til en fin tid! Og hvis dere ikke får det til innen 12 måneder, så 7 måneder for deg fra og med nå ville jeg kontaktet lege for en utredning. 

Anonymkode: f1e53...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...