Gå til innhold

Kronprins Haakon forsøkte å håndhilse på muslimsk kvinne: – Respektløst mot vår kommende konge


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys
På 31.8.2019 den 19.42, Bag skrev:

I dette tilfelle er det vel "hvite" nordmenn som er fornærmet på vegne av kronprinsen. Dette er virkelig ikke en stor sak. Jeg er sikker på at han takler dette helt utmerket. Jeg har selv opplevd å strekke hånden ut til en muslimsk kvinne som så forklarte at hun hilste ikke på menn. Det var ikke særlig traumatisk for meg.

For meg blir dette veldig hult når vestlige kritiserer muslimer for å tilpasse seg oss når de er hos oss mens vi viser svært liten vilje til å tilpasse oss andre når vi er hos de. Snakk om å sitte i glasshus.Med teknologi, medisin og våpen i den ene hånda har da virkelig vestlig kleskultur og skikker blitt spredd langt utover hva som ellers er naturlig.  

Selve det å "bli hengende i lufta" uten å få en hånd tilbake er selvfølgelig ingen big deal. Det er hvorfor det skjer og hva det representerer som er en big deal. Det var neppe traumatisk for noen, men det er ubehagelig at enkelte ikke kan følge selv de enkleste normer.

Jeg hører ofte at "vi viser svært liten vilje til å tilpasse oss andre når vi er hos de", hva menes egentlig med det? Jeg ser kvinner, reportere og politikere feks, som dekker håret når de er på besøk i land hvor dette er naturlig. Jeg ser helt vanlige turister som dekker seg til med passende klær før de besøker kirker og andre religiøse plasser. Jeg ser stort sett at "vi" tilpasser oss dit vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.8.2019 den 19.42, Bag skrev:

I dette tilfelle er det vel "hvite" nordmenn som er fornærmet på vegne av kronprinsen. Dette er virkelig ikke en stor sak. Jeg er sikker på at han takler dette helt utmerket. Jeg har selv opplevd å strekke hånden ut til en muslimsk kvinne som så forklarte at hun hilste ikke på menn. Det var ikke særlig traumatisk for meg.

For meg blir dette veldig hult når vestlige kritiserer muslimer for å tilpasse seg oss når de er hos oss mens vi viser svært liten vilje til å tilpasse oss andre når vi er hos de. Snakk om å sitte i glasshus.Med teknologi, medisin og våpen i den ene hånda har da virkelig vestlig kleskultur og skikker blitt spredd langt utover hva som ellers er naturlig.  

 

Utdyp hvorfor vi skal tilpasse oss en kultur som er imot likestilling og for forskjellsbehandling basert på kjønn. Utdyp også hvorfor land der religion styrer, er land folk flykter fra. Utdyp også gjerne hvorfor vi, som i mange år er kåret som topp 3 land å bo i, skal tilpasse oss kulturer fra land som krigsherjede og diktatorstyrt.

Nettopp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 13.57, Luna Llena skrev:

Kronprins Haakon forsøkte å håndhilse på en muslimsk kvinne i moské, men berøring av det motsatte kjønn er imot muslimsk tro. – Såpass aktelse bør man kunne vise vår kommende konge og statsoverhode, mener sjefredaktør i Dagen.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/08/23/195604400/kronprins-haakon-forsokte-a-handhilse-pa-muslimsk-kvinne-respektlost-mot-var-kommende-konge

Helt enig, dette er respektløst, vi bor i Norge her håndhilser man.

Til de som trenger eksempler på islamiseringen av Norge. Her er det et godt eksempel. Og veldig synlig. Mange muslimer håndhilser motsatt kjønn, så denne kvinnen kan ikke gjemme seg bak religionen sin. Kun bak sine egne holdninger som er uforenelige med å bo i Norge. En ekstremt trist utvikling i Vesten.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu litt på problemstillingen i hovedinnlegget, så synes jeg egentlig det i seg selv er ganske respektløst å snakke så stygt om mennesker du ikke kjenner, og som ikke egentlig har gjort noe galt. Vi kommer fra forskjellige kulturer, for henne var det ikke naturlig å ta kronprinsen i hånda, han virket ikke spesielt brydd av det, er det da noe å lage en så stor sak av? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, princeofithilien said:

For å snu litt på problemstillingen i hovedinnlegget, så synes jeg egentlig det i seg selv er ganske respektløst å snakke så stygt om mennesker du ikke kjenner, og som ikke egentlig har gjort noe galt. Vi kommer fra forskjellige kulturer, 

Problemet er denne kvinnen som selv har valg å følge den mest ekstreme og bakstreverske formen for islam (resten av familien hennes håndhilser har hun selv sagt). Hvorfor skulle hun absolutt møte opp i denne moskeen når kronprinsen kom på besøk om det ikke var for å promotere ultrakonservativ islam?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...