Gå til innhold

Dårlige lærere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

For meg er en god lærer en som:

- Kan det h*n driver med, men er åpen for andres innspill og synspunkter i saker der det er mulig

-Har tro på elevene sine, og har de høyeste forutsetningene for at alle eleven kan få 6 om de jobber. (At de første gang de møter nye elever ikke tenker at h*n som lærer skal sette alle elevene på 1 i utgangspunktet, i steden for 6. At det dermed er elevene selv som må jobbe for å opprettholde karakteren, ikke oppnå den... Skjønner?)

- Er engasjert i elevene sine, og ikke bare fungerer som "bortlærer", men også som støttespiller og venn

- Er kreativ og har evne til å lære bort på en måte som engasjerer elevene. Se andre løsninger enn tavleundervisning f.eks.

- Liker yrket sitt og gir uttrykk for det!

- Er rettferdig og har evne til å tilpasse seg og hjelpe de som kanskje ikke klarer alt like godt.

Med andre ord handler det ikke bare om den teoretiske intelligensen. Det viktigste er å ha en lærer som klarer å lære bort det de vet, og som tør å spørre elever og kolleger om det de ikke forstår.

Jeg har ikke møtt så mange lærere som det jeg beskrev over, men jeg har møtt èn, og hun hjalp meg til å innse at jeg kan og jeg klarer alt jeg virkelig ønsker så lenge jeg ikke gir opp. Hun har lær meg mye, blit en god venn, en å snu seg til, en jeg kan si hva jeg vil til og bli forstått! Jeg ønsker flere slike lærere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...