Gå til innhold

Hvis du skulle startet opp et nytt «konsept» (butikk, restaurant, kafé osv). Hva ville det vært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Latt oss si du plutselig fikk mulighet. Trenger ikke foreslå noe helt nytt, noe du kunne tenke deg å drive med. 

Selv ville jeg drevet en koselig og intim kafé. Feks med temakvelder, ulike foredrag osv. 

Anonymkode: 92b24...59f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig vanskelig å tjene penger ved å drive cafe. Så jeg måtte gi det opp, er ikke så mye man tjener på å selge drikke og noe å spise på.

 

Anonymkode: 95155...322

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god kebab/gyros-restaurant. En som holder samme kvalitet som de gode man finner i Tyrkia/Hellas. 

 

Anonymkode: 92b03...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha  funnet ut hva mydighetene forlanger av avgifter, skatter og papirmølle når en skal starte ny bedrift. 

Jeg har jobbet som selvstendig i mange år og det er ikke småting de forventer...feil ord forlanger av en som har lyst til å starte for seg selv. Gjør en liten feil som en glemmer å gjøre så er trusler i brev, e-post osv om det kommer både tvangsbøter og trusler om at kommer til å ta det du har. Jeg har selv opplevd hva de setter i gang av rabalder siden jeg glemte å signere et dokument. Det kostet meg ca 12000kr bare for jeg hadde glemt å logge meg inn med id-brikke. De kjørte på tvangsmult på 650kr dagen. Jeg har hatt x antall runder både i møter, brev og mye e-post om både beklagelse og at jeg var sykehus osv. men det er/var liten velvilje å få fra den kanten...

Så jeg dette irriterer meg noe inn i granskogen. Mitt tips ikke begynn med eget firma. Bli heller fast ansatt en plass og få normal lønn, det er mye bedre enn å starte for seg selv. Og ikke minst mye mindre å forholde seg etter i både bruk av tid og papirmølle...

Anonymkode: d1121...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt merke innen eget interessefelt, og solgt videre til andre bedrifter.

Anonymkode: 7bed1...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekakehuset skulle mitt sted hete, amerikanske fluffy og flate store med alt slags fyll inkl iskrem og tilbehør.  Også skulle jeg hatt deilig kaffe og litt sjeldne teer. 

En annen ide er å åpne butikk med bare kjoler, både til fest og til hverdags. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sexbutikk, for de særeste og rareste menneskene på denne jord. 

Sure sokker, undertøy med så mye utflod at de står av seg selv og dagsferske truser, egen bremsesporavdeling, eget gloryholeurinal.. 

Anonymkode: dad01...8e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sexbutikk, for de særeste og rareste menneskene på denne jord. 

Sure sokker, undertøy med så mye utflod at de står av seg selv og dagsferske truser, egen bremsesporavdeling, eget gloryholeurinal.. 

Anonymkode: dad01...8e3

:overrasket: :kvalm:

Anonymkode: 7bed1...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sexbutikk, for de særeste og rareste menneskene på denne jord. 

Sure sokker, undertøy med så mye utflod at de står av seg selv og dagsferske truser, egen bremsesporavdeling, eget gloryholeurinal.. 

Anonymkode: dad01...8e3

haha😂😂

Anonymkode: dabac...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SupaWoman skrev:

Pannekakehuset skulle mitt sted hete, amerikanske fluffy og flate store med alt slags fyll inkl iskrem og tilbehør.  Også skulle jeg hatt deilig kaffe og litt sjeldne teer. 

En annen ide er å åpne butikk med bare kjoler, både til fest og til hverdags. 

Det er faktisk en bra plan. Pannekaker er billig og kjapt å lage. Dessverre er regelverket så rigid at det vil koste uendelig med penger å få startet. 

Anonymkode: f55e1...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha  funnet ut hva mydighetene forlanger av avgifter, skatter og papirmølle når en skal starte ny bedrift. 

Jeg har jobbet som selvstendig i mange år og det er ikke småting de forventer...feil ord forlanger av en som har lyst til å starte for seg selv. Gjør en liten feil som en glemmer å gjøre så er trusler i brev, e-post osv om det kommer både tvangsbøter og trusler om at kommer til å ta det du har. Jeg har selv opplevd hva de setter i gang av rabalder siden jeg glemte å signere et dokument. Det kostet meg ca 12000kr bare for jeg hadde glemt å logge meg inn med id-brikke. De kjørte på tvangsmult på 650kr dagen. Jeg har hatt x antall runder både i møter, brev og mye e-post om både beklagelse og at jeg var sykehus osv. men det er/var liten velvilje å få fra den kanten...

Så jeg dette irriterer meg noe inn i granskogen. Mitt tips ikke begynn med eget firma. Bli heller fast ansatt en plass og få normal lønn, det er mye bedre enn å starte for seg selv. Og ikke minst mye mindre å forholde seg etter i både bruk av tid og papirmølle...

Anonymkode: d1121...37c

Er jo bare å sette seg ordentlig inn i reglene. Om man havner på sykehus bør man ha en midlertidig ansatt til å svare på mail og annet som er viktig. 

Useriøse bedrifter går heldigvis stort sett konkurs eller gir opp. 

Ta 1 år bedriftsøkonomi før oppstart så blir det ikke surr. 

Anonymkode: 268ef...2fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten Internett-cafe kanskje? 

Selge forskjellig mat og drikke. Samtidig som kan være ett "tilholdssted" hvor folk kan kjøpe for eksempel femten minutter, tretti minutter, eller en time med internett-tid, eller noe slikt. 

Anonymkode: 10971...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En strikkepøb! Med ikke så dundrende musikk, og litt godt lys! :) og med kaker og potetgull og smågodt. Og så ligger det saks, målebånd, og nåler til å feste tråder på alle bordene. Og insta vennlige bord, og ulike bakgrunner og lys og props, slik at folk kan ta bilder av det de lager etterhvert. Mens de drikker vin, og øl 🍻

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En secondhand-butikk for klær og annet, der det også er mulig å leie klær og også levere inn tøy for utleie.

Anonymkode: c1e30...0aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kattekafe, sånn som de har i London. 

En liten koselig kafé der det bor mange katter som gjestene kan kose med. Kunne gitt bosted til mange hjemløse katter, i tillegg til at katteelskere får gått på kafé og koset med katter, vinn-vinn for både firbeinte og tobeinte :) 

https://www.ladydinahs.com/

https://www.abcnyheter.no/video/2014/03/29/196526/london-har-fatt-sin-forste-kattekafe

https://etdrysskanel.com/tag/kattekafe/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG bar :kristin: & KG-kafeen :kaffekopp:

for Kvinneguidens brukere  

Anonymkode: c1e30...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 17.04, SupaWoman skrev:

Pannekakehuset skulle mitt sted hete, amerikanske fluffy og flate store med alt slags fyll inkl iskrem og tilbehør.  Også skulle jeg hatt deilig kaffe og litt sjeldne teer. 

Do it! Vær så snill😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...