Gå til innhold

Hva slags godteri skal kose deg med på fredag ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Is og karamallesuas er godteri. Skjønner ikkje kvifor folk skal henga seg sånn opp i semantikk og definisjonsmakt. Kva folk tenkje som godteri er veldig individuelt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, mammahjarte skrev:

Is og karamallesuas er godteri. Skjønner ikkje kvifor folk skal henga seg sånn opp i semantikk og definisjonsmakt. Kva folk tenkje som godteri er veldig individuelt.

 

Ok nå lærte jeg det også. Is er godteri. 

Anonymkode: dd239...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, mammahjarte skrev:

Is og karamallesuas er godteri. Skjønner ikkje kvifor folk skal henga seg sånn opp i semantikk og definisjonsmakt. Kva folk tenkje som godteri er veldig individuelt.

 

Hvem tar for øvrig ansvaret med å oppdatere Wikipedia? Is er ikke definert som godteri der!? 😮

https://no.wikipedia.org/wiki/Godteri

Anonymkode: dd239...eac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is og karamellsaus er hvertfall en dessert, søtt og godt. Og noe som ikke er en erstatning liksom. 

 

 

Anonymkode: e2bf0...b19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Like fascinerende hver gang noen spør om godteri og folk svarer frukt og grønt. Ja det er godt,men vi vet alle hva definisjonen på godteri er.

Så til spørsmålet. På fredag blir det vegansk frozen yoghurt fra 7/eleven med karamellsaus.

Anonymkode: 78a27...48a

Ok tror vi må bli enige om definisjonen før vi svarer noe mer her 😆

Anonymkode: dd239...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Is og karamellsaus er hvertfall en dessert, søtt og godt. Og noe som ikke er en erstatning liksom. 

 

 

Anonymkode: e2bf0...b19

Enig i at det er en dessert, men det blir en annen tråd. Eller kan vi diskutere desserter også her? Godteri + desserter? 

 

Anonymkode: dd239...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Is og karamellsaus er IKKE godteri. Vennligst ikke avspor tråden. For øvrig er grønnsaker med dipp godt

Anonymkode: dd239...eac

Du har virkelig problemer.

Anonymkode: 78a27...48a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er en dessert, men det blir en annen tråd. Eller kan vi diskutere desserter også her? Godteri + desserter? 

 

Anonymkode: dd239...eac

Jeg regner det for å være litt av det samme egentlig. Godt og søtt. 

Anonymkode: e2bf0...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er en dessert, men det blir en annen tråd. Eller kan vi diskutere desserter også her? Godteri + desserter? 

 

Anonymkode: dd239...eac

Herlighet regner med TS mente hva slags snop/kosegodt/kosemat/sukker-holdig/saltholdig usunn, utenom resten av uka-godbit! Og ikke kun godteri. Potetgull er da heller ikke godteri sånn egentlig. Det er potetgull. 

Selv skal jeg ikke spise noe slikt i dag, annet enn at jeg fikk servert en halv solskinnsbolle på kaffebesøk i dag. I morgen derimot blir det pops tenker jeg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tar for øvrig ansvaret med å oppdatere Wikipedia? Is er ikke definert som godteri der!? 😮

https://no.wikipedia.org/wiki/Godteri

Anonymkode: dd239...eac

*og andre sukkervarer. Så jo jeg definerer is og shitload med karamellsaus for godteri. 

Men det er selvsagt viktigere å henge seg opp i det når poenget var at grønnsaker og dip ikke er og aldri vil bli godteri

Anonymkode: 78a27...48a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*og andre sukkervarer. Så jo jeg definerer is og shitload med karamellsaus for godteri. 

Men det er selvsagt viktigere å henge seg opp i det når poenget var at grønnsaker og dip ikke er og aldri vil bli godteri

Anonymkode: 78a27...48a

Enig. 

Anonymkode: e2bf0...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ALDRI godteri. :engel: 

Dvs spiser is, kaker og annen hjemmebakst, men nå har jeg jo lært at det ikke er godteri, så hurra for meg! :hoppendeglad: 

Anonymkode: 1124b...b68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser ALDRI godteri. :engel: 

Dvs spiser is, kaker og annen hjemmebakst, men nå har jeg jo lært at det ikke er godteri, så hurra for meg! :hoppendeglad: 

Anonymkode: 1124b...b68

Daer vi to. Sånå skal jeg spise is til den store gullmedaljen.Det er jo tross alt det samme som grønnsaker og dip.

Anonymkode: 78a27...48a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Tar det i morgen tror jeg eller kanskje mandag😉 hadde vært digg se frem til litt godis etter en lang arbeidsdag..😊

jeg må liksom enten jobbe eller trene styrke i 1,5 time for å fortjene godis som en belønning, men blir uansett smågodt .. det går i mye sjokolade typ Stratos, hobby eller hobitt 😅🤨?  osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker sjokolade. 

I dag har jeg allerede spist en halv stor sjokoladeplate, samt en halv pose med Pops (sånne sjokoladekuler med puffet mais inni).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

*og andre sukkervarer. Så jo jeg definerer is og shitload med karamellsaus for godteri. 

Men det er selvsagt viktigere å henge seg opp i det når poenget var at grønnsaker og dip ikke er og aldri vil bli godteri

Anonymkode: 78a27...48a

Er is sukkervarer? Det er mye sukker i dipp også så da er dipp sukkervarer og da i følge deg. 

Og siden sukkervarer er godteri sier du at dipp er godteri for å så si at dipp ikke er godteri??? 

Anonymkode: dd239...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

*og andre sukkervarer. Så jo jeg definerer is og shitload med karamellsaus for godteri. 

Men det er selvsagt viktigere å henge seg opp i det når poenget var at grønnsaker og dip ikke er og aldri vil bli godteri

Anonymkode: 78a27...48

Rart at du drar definisjonen av godteri ut av proposisjoner for å samtidig ikke la andre definere godteri som de selv vil.. 

Anonymkode: dd239...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...