Gå til innhold

– Iranere håndhilser dessverre ikke på kvinner


vi har alle vårt

Anbefalte innlegg

Jada, jada. Hvor mange måter skal dere prøve å få det frem på? Vi vet at det er klare sammenhenger mellom rasisme og anti-feministiske holdninger. Her ser vi altså rasistiske brukere med rasistisk og anti-islamistisk propaganda, rakke ned på feminister og kvinner for å vise respekt til andres religion. Det har overhodet ingenting med å underkaste seg å gjøre, men samme som når man som turist i kina hilser på kinesisk måte, eller når man er i en kirke tar menn på seg langbukser og ikke shorts og bar overkropp, og kvinnene med et sjal over skuldrene om de har sommertopp som viser mye hud. 

Dere liker å bruke som et argument for å forsvare rasismen deres at kulturene dere misliker er kvinnefiendtlige, men dere er jo like kvinnefiendtlige selv.  

"Stopp Islamiseringen i Norge"(SIAN) oppsøkte senest sist uke feminister på Arendalsuka for å trakassere, hetse og true. Men det er muslimene som er farlige for norske kvinner? Og kvinnene som kjemper mot direkte farlig oppførsel som deres egen, som er de som driter seg ut og må ha motstand og hat? 

Kvinnehat og rasehat.  Dette er også en fellesnevner for flere av de hvite terroristene som har tatt livet av uskyldige folk i USA og Norge. Elliot Rodger, Brent Tarrant, Breivik, lista er lengre. Rasisme og kvinneundetrykking henger sammen, men det er ganske tragisk at dere ikke selv har skaffet dere nok innsikt til å innse at fiendene dere skaper dere, og grunnene dere konspirerer sammen er så fjerne. Som dette her, at det liksom er kvinnefiendtlig at noen muslimer ikke håndhilser på damer, og at det liksom er å underkaste seg menn å respektere kultur og religion. Dette gjør menn og kvinner hele verden over, men dere klarer å få det til å bli en kake av feminister som driter seg ut og underkaster seg de slemme kvinnehatende iranerne. 

Kan samtidig fortelle om at jeg opplever MYE mer respekt og medmenneskelig nestekjærlighet fra muslimer som ikke håndhilser av respekt for mine grenser og intimsone, enn fra hvite brautende ekle menn som skal utnytte en hver mulighet til å ta meg på låret så fort de sitter ved siden av meg, og antifeministiske idioter på internett som bruker hele fritiden sin til å finne på grunner til å hate og latterliggjøre kvinner. For et liv dere må ha når det er dét dere føler gir dere glede, å rakke ned på damer og feminister. Wow. 

Endret av minimoee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Sam3 skrev:

Andre Kan spor hvorfor menn her har et farged tørkle rundt halsen eller hvorfor dame går rundt med ustabile høye sko. Men da avslører det at den tankegangen er sikkelig barnslige...

Blir man straffet hvis man ikke bruker slips eller høye hæler?

Jeg har ikke brukt slips på flere år, men er enda ikke blitt kastet i fensel eller bøtelagt. Burde jeg melde meg til politiet?

Endret av bananbøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minimoee skrev:

Jada, jada. Hvor mange måter skal dere prøve å få det frem på? Vi vet at det er klare sammenhenger mellom rasisme og anti-feministiske holdninger. Her ser vi altså rasistiske brukere med rasistisk og anti-islamistisk propaganda, rakke ned på feminister og kvinner for å vise respekt til andres religion.

Både islam og feminisme er totalitære og hatefulle ideologier. Så jeg ser ingen grunn til å hverken respektere, eller tolerere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, minimoee said:

Jada, jada. Hvor mange måter skal dere prøve å få det frem på? Vi vet at det er klare sammenhenger mellom rasisme og anti-feministiske holdninger. Her ser vi altså rasistiske brukere med rasistisk og anti-islamistisk propaganda, rakke ned på feminister og kvinner for å vise respekt til andres religion. Det har overhodet ingenting med å underkaste seg å gjøre, men samme som når man som turist i kina hilser på kinesisk måte, eller når man er i en kirke tar menn på seg langbukser og ikke shorts og bar overkropp, og kvinnene med et sjal over skuldrene om de har sommertopp som viser mye hud. 

Når svenske politikere er i utlandet så skal de ta på seg hijab fordi da respekterer man Iran. Burde ikke da iranske politikere håndhilse i Sverige for å respektere svensk kultur?

Folk legger merke til at det bare går en vei, feminister som underkaster seg et islamistisk patrikat.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Madame Butterfly said:

Er dette klippet en satire? Eller er det faktisk så pinlig som det fremstår? 

Det er skjult kamera, og er faktisk like pinlig som det fremstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, minimoee said:

Jada, jada. Hvor mange måter skal dere prøve å få det frem på?

Du er redd for fakta altså.

10 hours ago, minimoee said:

Vi vet at det er klare sammenhenger mellom rasisme og anti-feministiske holdninger. Her ser vi altså rasistiske brukere med rasistisk og anti-islamistisk propaganda, rakke ned på feminister og kvinner for å vise respekt til andres religion. Det har overhodet ingenting med å underkaste seg å gjøre, men samme som når man som turist i kina hilser på kinesisk måte, eller når man er i en kirke tar menn på seg langbukser og ikke shorts og bar overkropp, og kvinnene med et sjal over skuldrene om de har sommertopp som viser mye hud. 

Da burde iranere i Sverige tilpasse seg svenske forhold og håndhilse når de besøker landet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, dronne said:

Det er skjult kamera, og er faktisk like pinlig som det fremstår.

😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, bananbøy said:

Blir man straffet hvis man ikke bruker slips eller høye hæler?

Jeg har ikke brukt slips på flere år, men er enda ikke blitt kastet i fensel eller bøtelagt. Burde jeg melde meg til politiet?

I konteksten der det er forventet ja du får straff. Enten det er sosiale eller økønomisk det gjør man. Politi er ikke det eneste form av kontroll eller straff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, bananbøy said:

Både islam og feminisme er totalitære og hatefulle ideologier. Så jeg ser ingen grunn til å hverken respektere, eller tolerere det.

Med slik tangegang og handlinger må det sies at du selv høres ekstremist og totalitært ut.  Ingen trenger å respektere deg heller da....

Endret av Sam3
Skriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde også her i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyKlQ/irans-utenriksminister-ville-ikke-ta-kvinner-i-haanden

Irans utenriksminister Mohammad Javad Zarif møtte tre kvinner i Oslo som han ikke kunne håndhilse på.

– Det er ikke min oppgave å kommentere deres omgangsformer, sier hun.

Lurer på om hun hadde sagt det samme hvis Sør-Afrikas apartheidregime fortsatt eksisterte og deres utenriksminister ikke ville håndhilse på eventuelle svarte norske politikere.

Videre: Kronprins Haakon besøkte torsdag ettermiddag Al-Noor Islamic Centers moské i Bærum. Kvinnene ville ikke hilse på han, noe Dagsavisen "glemmer" å nevne.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/kronprins-haakon-besokte-moske-a-vere-til-stede-gjor-veldig-sterkt-inntrykk-1.1572887

 

Endret av dronne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, dronne said:

Samme skjedde også her i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyKlQ/irans-utenriksminister-ville-ikke-ta-kvinner-i-haanden

Irans utenriksminister Mohammad Javad Zarif møtte tre kvinner i Oslo som han ikke kunne håndhilse på.

– Det er ikke min oppgave å kommentere deres omgangsformer, sier hun.

Lurer på om hun hadde sagt det samme hvis Sør-Afrikas apartheidregime fortsatt eksisterte og deres utenriksminister ikke ville håndhilse på eventuelle svarte norske politikere.

Videre: Kronprins Haakon besøkte torsdag ettermiddag Al-Noor Islamic Centers moské i Bærum. Kvinnene ville ikke hilse på han, noe Dagsavisen "glemmer" å nevne.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/kronprins-haakon-besokte-moske-a-vere-til-stede-gjor-veldig-sterkt-inntrykk-1.1572887

 

Det er løgn. Han var tatt imot iog hilste. Det er utallige måter å hilse på. Ingenting hellige om å vri hendene til andre. 
 

Det er det som ligger i hjerte som teller. Ikke kun symboler. Og ikke bare symboler som DU personlige foretrekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2019 at 9:44 PM, Sam3 said:

Ingen har «tørkle» rundt hodet. Men det er kun noen månader sider halve 20-30-åring damer i Oslo sannsynligvis bare måtte ha 1950-talls husmor hodeplagg. Videre er det 100 sikkert at de fleste som kler seg i dress og slips gjør det på grunnen av ganske strenge sosial kontroll eller risiko for a miste jobben eller kunder. Ville ikke jakke det for «eget valg». 
 

La være med slik propaganda om andres kultur. 

Jeg forstår hva du mener. Men det å bruke slips eller høyhælte sko i sosiale sammenhenger kan ikke sammenlignes med at kvinner må skjule håret sitt for at menn ikke skal se det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Sam3 skrev:

I konteksten der det er forventet ja du får straff. Enten det er sosiale eller økønomisk det gjør man. Politi er ikke det eneste form av kontroll eller straff. 

Merkelig da at jeg aldri har fått noen straff for å ikke gå i slips, og jeg har aldri hørt om noen andre som har fått straff for det heller.

16 timer siden, Sam3 skrev:

Med slik tangegang og handlinger må det sies at du selv høres ekstremist og totalitært ut.  Ingen trenger å respektere deg heller da....

Så jeg er totalitær for å påpeke at noen ideologier er totalitære? Hørt om sirkelargumentasjon? Det er en logisk feilslutting.

Og nei ingen trenger å respektere meg. For i min verden er respekt noe man gjør seg fortjent til hos andre, ikke noe man krever av andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Sam3 said:

Det er løgn. Han var tatt imot iog hilste. Det er utallige måter å hilse på. Ingenting hellige om å vri hendene til andre. 

 

Hadde han hilst på alle på den måten så. Men her er det kvinner som blir diskriminert og behandlet som annenrangs borgere.

Det er langt i fra alle mannlige iranere som ikke kan håndhilse på kvinner. Kun religiøse fundamentalister. 

Må være slitsomt for sosialister som deg å hele tiden måtte forsvare denne type reaksjonære kvinnefientlige religiøse holdninger.

Lykke til.

14 hours ago, Sam3 said:


 

Det er det som ligger i hjerte som teller. Ikke kun symboler. Og ikke bare symboler som DU personlige foretrekker. 

Det er slik vi hilser i vår kultur. Når man er i et fremmed land viser man gjerne litt respekt og tilpasser seg. Men i følge deg skal altså denne respekten kun gå én vei.

Forøvrig, hva hadde du sagt hvis han hadde nektet å håndhilse på svarte afrikanere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 2.50, minimoee skrev:

Jada, jada. Hvor mange måter skal dere prøve å få det frem på? Vi vet at det er klare sammenhenger mellom rasisme og anti-feministiske holdninger. Her ser vi altså rasistiske brukere med rasistisk og anti-islamistisk propaganda, rakke ned på feminister og kvinner for å vise respekt til andres religion. Det har overhodet ingenting med å underkaste seg å gjøre, men samme som når man som turist i kina hilser på kinesisk måte, eller når man er i en kirke tar menn på seg langbukser og ikke shorts og bar overkropp, og kvinnene med et sjal over skuldrene om de har sommertopp som viser mye hud. 

Dere liker å bruke som et argument for å forsvare rasismen deres at kulturene dere misliker er kvinnefiendtlige, men dere er jo like kvinnefiendtlige selv.  

"Stopp Islamiseringen i Norge"(SIAN) oppsøkte senest sist uke feminister på Arendalsuka for å trakassere, hetse og true. Men det er muslimene som er farlige for norske kvinner? Og kvinnene som kjemper mot direkte farlig oppførsel som deres egen, som er de som driter seg ut og må ha motstand og hat? 

Kvinnehat og rasehat.  Dette er også en fellesnevner for flere av de hvite terroristene som har tatt livet av uskyldige folk i USA og Norge. Elliot Rodger, Brent Tarrant, Breivik, lista er lengre. Rasisme og kvinneundetrykking henger sammen, men det er ganske tragisk at dere ikke selv har skaffet dere nok innsikt til å innse at fiendene dere skaper dere, og grunnene dere konspirerer sammen er så fjerne. Som dette her, at det liksom er kvinnefiendtlig at noen muslimer ikke håndhilser på damer, og at det liksom er å underkaste seg menn å respektere kultur og religion. Dette gjør menn og kvinner hele verden over, men dere klarer å få det til å bli en kake av feminister som driter seg ut og underkaster seg de slemme kvinnehatende iranerne. 

Kan samtidig fortelle om at jeg opplever MYE mer respekt og medmenneskelig nestekjærlighet fra muslimer som ikke håndhilser av respekt for mine grenser og intimsone, enn fra hvite brautende ekle menn som skal utnytte en hver mulighet til å ta meg på låret så fort de sitter ved siden av meg, og antifeministiske idioter på internett som bruker hele fritiden sin til å finne på grunner til å hate og latterliggjøre kvinner. For et liv dere må ha når det er dét dere føler gir dere glede, å rakke ned på damer og feminister. Wow. 

Ved Odins snørrete bart, spar oss slikt kvasiintellektuelt vissvass. Sjelden har jeg sett noen klemme inn så mange stråmenn i et innlegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette kommer an på hvor seriøst de følger islam. Jeg er hos en muslimsk familie 3 ganger i året ca i Egypt. De som er litt eldre og religiøs tar meg ikke i hånda. Noen stikker hånda si under den kjortelen menn bruker ofte og så hilser. Yngre garde 30-40 år hilser vanlig i hånda. Jeg syns dette var ille for 14-15 år siden da jeg opplevde det første gangen. Nå gjør det meg ingen ting. Deres kultur og deres land så d er jeg blitt vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, bananbøy said:

Merkelig da at jeg aldri har fått noen straff for å ikke gå i slips, og jeg har aldri hørt om noen andre som har fått straff for det heller.

Så jeg er totalitær for å påpeke at noen ideologier er totalitære? Hørt om sirkelargumentasjon? Det er en logisk feilslutting.

Og nei ingen trenger å respektere meg. For i min verden er respekt noe man gjør seg fortjent til hos andre, ikke noe man krever av andre.

Totalitær er måten de selv anser og behandler andre. Du er ikke bedre enn andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Muskath said:

Jeg forstår hva du mener. Men det å bruke slips eller høyhælte sko i sosiale sammenhenger kan ikke sammenlignes med at kvinner må skjule håret sitt for at menn ikke skal se det. 

Du forstår ikke hva jeg mener. Press og konformitet kan oppnås på forskjellige måter. At den du er vant til er skjult betyr ikke at du opplever ikke samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...