AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Jeg har en venninne som har en alvorlig psykisk diagnose og som skulle begynne i jobb på et sykehjem. Det at hun har diagnosen så ikke sjefen på som noe problem i seg selv, men sjefen hadde der i mot sagt at hun ikke kunne jobbe på sykehjemmet likevel fordi de har en beboer som også har denne diagnosen. Diagnosen det er snakk om er ikke en diagnose som gjør at hun kan bli påvirket eller trigget av beboeren med samme diagnose. Jeg ser derfor ikke hvorfor det skulle være et problem for henne å jobbe med en person som har samme diagnosen? Jeg hadde skjønt det veldig godt dersom sjefen hadde vært skeptisk til diagnosen hun har (da den er alvorlig og ofte fører til dårlig funksjonsnivå, lange innleggelser osv) og at hun på dette grunnlaget ikke ønsket å ansette henne, men sjefen hadde sagt at hun ikke så noe problem med diagnosen og at hun hadde tro på at hun kunne fungere godt i jobben- problemet var som sagt at de har en beboer med samme diagnose. Kan noen forklare og gi begrunnelse for hvorfor det er et problem som ansatt å jobbe med en beboer med samme psykiske diagnose som en selv har? Anonymkode: c8dc2...583
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som har en alvorlig psykisk diagnose og som skulle begynne i jobb på et sykehjem. Det at hun har diagnosen så ikke sjefen på som noe problem i seg selv, men sjefen hadde der i mot sagt at hun ikke kunne jobbe på sykehjemmet likevel fordi de har en beboer som også har denne diagnosen. Diagnosen det er snakk om er ikke en diagnose som gjør at hun kan bli påvirket eller trigget av beboeren med samme diagnose. Jeg ser derfor ikke hvorfor det skulle være et problem for henne å jobbe med en person som har samme diagnosen? Jeg hadde skjønt det veldig godt dersom sjefen hadde vært skeptisk til diagnosen hun har (da den er alvorlig og ofte fører til dårlig funksjonsnivå, lange innleggelser osv) og at hun på dette grunnlaget ikke ønsket å ansette henne, men sjefen hadde sagt at hun ikke så noe problem med diagnosen og at hun hadde tro på at hun kunne fungere godt i jobben- problemet var som sagt at de har en beboer med samme diagnose. Kan noen forklare og gi begrunnelse for hvorfor det er et problem som ansatt å jobbe med en beboer med samme psykiske diagnose som en selv har? Anonymkode: c8dc2...583 Generelt er vel dette også ikke helt redelig. Anonymkode: 52494...e5b 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Synes det høres ut som en dårlig unnskydning for å ikke ansette en person som vil være mye borte i jobben pga diagnosen sin. Anonymkode: 5a396...fed 2
solmåneogstjerner Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 (endret) Det kommer kanskje litt an på hva det er da. Men i utgangspunktet burde det jo ikke være noe problem. Generelt vil jeg anbefale venninnen din å ikke informere om sykdommer før hun må, og ihvertfall ikke før etter oppstart og evt prøvetiden. Det er det gode grunner til... Endret 21. august 2019 av solmåneogstjerner 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå