Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før dere var gravide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg lurer på hvor lang tid det tok for dere å bli gravid?

 

Er selv i prøveperiode 15, og begynner å miste håpet litt..

Anonymkode: 2962e...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro dere kan be om hjelp dersom dere ikke allerede har det? :) Tror man kan det etter ett års prøving. 

Hva er alderen din? Tror at dersom du er over en viss alder har dere rett på hjelp etter 6 mnd

Anonymkode: 1954b...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos lenger og tatt noen prøver, men har ikke fått svar enda. 

Jeg er ikke mer enn 25 år nå.

Anonymkode: 2962e...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en normal syklus og vet du når du har eggløsning? :)

Mitt første svangerskap (spontanabort) testet jeg positivt i starten av desember, hadde da første mens i slutten av Juni etter pilleslutt i Mai.

Mitt andre svangerskap (medisinsk abort) testet jeg positivt i Juli, hadde da hatt bare to sykluser med mens etter spontanaborten. Den syklusen jeg ble gravid på her, testet jeg for eggløsning og tempet i tillegg for å bekrefte eggløsning. Da satt spiren med en gang jeg testet for EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd i 19 mnd og mista håpet for lenge siden. Regelmessig syklus, positive eggløsningstester og ikke funnet noe galt på undersøkelser. Både jeg og samboer er under 25. Hadde en SA i februar 2018 (på morsdagen). 

Anonymkode: ad4dc...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i over 3 år og er ikke blitt gravid enda.  Alt ser bra ut hos oss begge og det er ingenting som skal gjøre at det ikke klaffer.

Har hatt 6 insemineringer og 2 ivf forsøk og har enda ikke fått en positiv test.

Anonymkode: 20aca...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg tok det 5 mnd med førstemann.

Med andre mann skjedde det aldri noe (jeg var nok for gammel), så da ble kun det det ene, første barnet.

Anonymkode: 52742...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i 3 år før det klaffet med første og nå er vi i pp3 med nr 2💕 23 & 25år, begge er friske og vi verken røyker eller snuser så det er ikke umulig selv om det tar lang tid ❤️

Anonymkode: 5c19b...41a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i PP1 for oss :)

Husk at mange som svarer her inne sliter med å bli gravide, og er derfor ikke representativt for befolkningen. 90% av de som prøver gjennom et år, lykkes med graviditet. Dersom dere har prøvd i ett år uten hell, ville jeg oppsøkt lege for videre hjelp og veiledning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 952bb...994

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gikk i PP1 for oss :)

Husk at mange som svarer her inne sliter med å bli gravide, og er derfor ikke representativt for befolkningen. 90% av de som prøver gjennom et år, lykkes med graviditet. Dersom dere har prøvd i ett år uten hell, ville jeg oppsøkt lege for videre hjelp og veiledning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 952bb...994

Men 90% av de som blir gravide, føder ikke levendefødte. En god del går gjennom både sa og ma. 

 

Det er HELT vanlig å ikke bli gravide før det er gått både 1 og 2 år! De fleste blir IKKE gravide 1pp. 

 

Anonymkode: 42e06...0a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 8 år, hvorav vi i de siste tre årene har gjennomgått tre IVF-forsøk. Vi hadde egentlig begynt å innfinne oss med at vi ikke ville få barn, men så klaffet det fullstendig på det siste IVF-forsøket i februar, og nå er vi 28 uker på vei med tvillinger ❤️❤️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ikke på første,men ble gravid med første eggløsning. 

Nr 2 gravid 1 pp uke 17 nå. 

 

Anonymkode: 6c6dd...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pinnsvin skrev:

Ca 8 år, hvorav vi i de siste tre årene har gjennomgått tre IVF-forsøk. Vi hadde egentlig begynt å innfinne oss med at vi ikke ville få barn, men så klaffet det fullstendig på det siste IVF-forsøket i februar, og nå er vi 28 uker på vei med tvillinger ❤️❤️

Gratulerer, så bra at du ble gravid til slutt 💕

Kan jeg spørre hvorfor dere brukte tre år på tre IVF-førsøk? Skal igang med IVF selv snart, og ser i kontrakten at vi må være ferdig med tre forsøk iløpet av 18 måneder 🤔 

Anonymkode: 9cb54...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 år uten prevensjon, 7 IVF forsøk, så langt.  Ga opp for en god stund siden. 

Anonymkode: 7bed8...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nr 1) uhell, første gang vi hadde sex. 

Nr 2) Pilleslutt i februar/mars. Gravid på 4 forsøket. Nå gravid i 4 uke.

 

Anonymkode: 078ef...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men 90% av de som blir gravide, føder ikke levendefødte. En god del går gjennom både sa og ma. 

 

Det er HELT vanlig å ikke bli gravide før det er gått både 1 og 2 år! De fleste blir IKKE gravide 1pp. 

 

Anonymkode: 42e06...0a2

Nei, det er ikke vanlig å ikke bli gravid før det har gått 1 eller 2 år. De fleste lykkes før det, det er derfor man skal søke hjelp etter 1 år for de under 35 (tror jeg det er), og etter 6 måneder for de over 35. 

Anonymkode: b3002...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vanlig å ikke bli gravid før det har gått 1 eller 2 år. De fleste lykkes før det, det er derfor man skal søke hjelp etter 1 år for de under 35 (tror jeg det er), og etter 6 måneder for de over 35. 

Anonymkode: b3002...c9a

Joda, det ER faktisk helt normalt å måtte ha litt hjelp for å bli gravid. 

Anonymkode: 42e06...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...