Gå til innhold

Er jeg tjukk? Helt ærlig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 16 år. Jeg er 174 cm og 64 kg. For bare et halvt år siden veide jeg 60 kg, og for et helt år siden 55 (spiste veldig lite da). Så jeg har endret meg mye det siste året. Jeg hater kroppen min, når jeg ser meg i speilet ser jeg bare en tjukk jente. Når jeg veide 55 kg var jeg heller ikke fornøyd med kroppen, men visste innerst inne at jeg ikke var tjukk, tenkte da bare at jeg var normalt slank. Nå når jeg ser tilbake på videoer ser jeg at jeg var ganske tynn. Problemet nå er at jeg virkelig ikke vet om jeg er slank/normal/lubben. Vet at det er vanskelig for dere å dømme, osv. 

Jeg trener fotball 3 ganger i uken. Og gjør styrke hjemme når jeg føler for det, kan være 1 gang i måneden til to ganger om dagen. 

Før sommer ferien veide jeg 62,5 kg..

Sorry for rotete innlegg.

Anonymkode: f8364...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er absolutt ikke tjukk.  Høyde og vekt står i perfekt forhold til hverandre.  Vær glad i deg selv som du er :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke tjukk. Jeg synes du skal prate med helsesøster eller legen din om dine tanker omkring kropp og vekt. Da du veide 55 kg, var du faktisk undervektig, og nå er du helt i nedre skala av normalvektig, men det hjelper deg ikke om hodet ikke henger med. Det kan ikke være godt å gå med sånne tanker. Alle trenger næring, mat er ikke et onde, det er en nødvendighet. Du er tenåring, og du vokser. Du trener også, og holder deg i god fysisk form. Anbefaler deg virkelig å snakke med noen om de tankene du har. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er tynn!! Og du må søke hjelp før dette baller på seg til et skikkelig problem...

(Jeg er 170, når jeg er 60 kg kan man telle ribbebena mine...)

Anonymkode: 517e2...aed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår ikke hva tjukk betyr. Kroppen har muskler og fett. Mye fett og høy vekt betyr at du er lubben. Mye muskler og høy vekt kan bety at du er trent og har former

En som trener styrke på 60kg vil ha mer timeglassfigur og se bedre ut enn en som sitter på PC-en hele dagen og som veier 55kg. Den som sitter stille vil ha rumpe som henger, fett rundt midjen og dårlige proposjoner. 

Du kan ikke si om noen er tjukk bare basert på vekt, med mindre vi snakker om 30kg (ekstremt undervektig og syk) eller 200kg (esktremt overvektig og syk). Om du er tykk kommer an på hvor mye fett eller muskler du har. Trener du regelmessig vil du ha mer muskler. Muskler veier mer enn fett. Dvs at en trent person som ser bra ut på 60kg, vil veie mer enn en med mye fett og som ikke trener som veier det samme. Den trente vil ha gode proporsjoner, rumpe vil være løftet, fettet under brystene vil være brent bort og puppene vil se litt større ut. En som ikke trener som veier det samme vil være rundt rundt mage og midje, vil ha fett rundt brystene og se mindre ut

Så vekt er en dårlig måte å se kroppen på. Om du trener mye og forsøker legge deg på 55kg, så vil du sannsynligvis miste så mye fett at kroppen vil slite holde seg frisk. Å miste noe kroppsfett kan være bra, men mister du for mye vil kroppen din se forferdelig ut + den vil bli syk. 

Dess mer du trener, dess høyere vekt på du legge deg på for å se bra ut. Du ser de mannfolka som løfter 500kg? De er store og veier mye, men de er ikke feite. De veier mye fordi de har enormt store muskler. Det samme gjelder deg. trener du mye må du legge deg på høyere vekt enn 55kg. Du trenger selvsagt ikke veie 120kg med muskler, men lav vekt er dårlig om du trener mye styrke, det betyr at kroppen ikke får bygget de musklene du skulle hatt. Mye muskler og ekstremt lav fettprosent gir en kropp som ser merkelig ut. 

Anonymkode: db56d...30a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kaller det der tykk, så jeg en ballong, jeg er 117 kg og 175 cm

Anonymkode: 8da13...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er like høy som deg og hvis jeg havner under 60 kg ser jeg syk ut. Min trivselsvekt er 62 kg, da er jeg slank uten å se skrapa ut, men jeg har nok variert noen få kg opp og ned rundt det uten å bry meg om det. Men sånt er jo individuelt, dvs hvilken vekt som ser bra ut på en gitt kropp. 64 kg er selvsagt ikke for mye. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke tykk! Du har bmi på 21, noe som er helt flott! Du har jo økt ganske mye i vekt dette året, noe som er helt naturlig siden du er i puberteten:) Men jeg forstår at det kan være litt vanskelig for hodet å henge med når vekten øker relativt raskt. Jeg syns du skal ta en tur til helsesøster og stille spørsmålet ditt der. Da kan du få litt ordentlig info og kanskje litt støtte så du ikke utvikler spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 9e53a...f78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som nevnt over i tråden ligger du helt i nedre del av ¨sunne¨ delen av BMI skalaen...

SÅ du er alt annet enn tjukk... Slank heter det :tommelopp:

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Facts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent som deg, 1 cm høyere. Og jeg er ikke tjukk, de fleste kategoriserer meg som slank.

Anonymkode: 41fa1...ab5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du har perfekt vekt og er veldig sexy. 👍

Anonymkode: 38195...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...