Jump to content
AnonymBruker

Beforeigners HBO

Recommended Posts

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Hva om alle som framvandrer har tilbakevandret først?

Anonymkode: c0110...ba3

jeg skummet gjennom de siste tre episodene, og la merke til noe interessant som kanskje støtter det du sier der. Når han vi senere finner ut er Olav er på kurs for nyankomne, får han et anfall, og etterpå spør han om det finnes noe som heter telefon i denne tiden. Så ringer han Madde. Hvordan kunne han vite om telefoner hvis han kom rett fra vikingtida?

Anonymkode: 6ee13...74a

Fortsetter under...

Janzypants

Okei, jeg tror at da Madde forsvant de få sekundene i vannet, så reiste hun tilbake i tid i dette tidshullet. Da hun kom tilbake til vår tid, hadde tennene hennes råtnet. Det kan være en indikator på at hun har vært der såpass lenge (selvom det for oss bare var noen få sekunder) at hun har hatt tid til å både lære seg norrønt og å innlede et slags forhold med Olav Digre. 

Slik jeg tolket det med Alfhildr, er at hun egentlig er fra vår tid, men sannsynligvis har hun vært på båttur med familien sin for x-antall år siden, og så falt over bord akkurat over tidshullet. Derav liten jente i vann med redningsvest fra våre dager som ble reddet opp av Tore Hund (eller var det Store-Tore?) 

Jeg likte denne serien, og jeg håper for guds skyld at det kommer en sesong 2! Må vite hva som skjedde mens Madde var på den andre sida 😂

AnonymBruker
2 minutter siden, Janzypants skrev:

Okei, jeg tror at da Madde forsvant de få sekundene i vannet, så reiste hun tilbake i tid i dette tidshullet. Da hun kom tilbake til vår tid, hadde tennene hennes råtnet. Det kan være en indikator på at hun har vært der såpass lenge (selvom det for oss bare var noen få sekunder) at hun har hatt tid til å både lære seg norrønt og å innlede et slags forhold med Olav Digre. 

Slik jeg tolket det med Alfhildr, er at hun egentlig er fra vår tid, men sannsynligvis har hun vært på båttur med familien sin for x-antall år siden, og så falt over bord akkurat over tidshullet. Derav liten jente i vann med redningsvest fra våre dager som ble reddet opp av Tore Hund (eller var det Store-Tore?) 

Jeg likte denne serien, og jeg håper for guds skyld at det kommer en sesong 2! Må vite hva som skjedde mens Madde var på den andre sida 😂

enig med deg. Det var Store-Tore som tok Alfhild opp av vannet. Madde må ha vært lenge nok i vikingtida til å gi Olav Digre telefonnummeret sitt :Knegg: Det er ikke sikkert Olav har vært i vår tid før - han kan ha avtalt fremvandring med Madde, og avtalt hvordan de skulle finne hverandre.

Det jeg synes er rart er hvordan noen av fremvandrerne husker alt fra sitt gamle liv (Alfhildr og Urd), mens andre husker ingenting (Tore, Madde).

AnonymBruker
9 hours ago, Helgeline said:

Altså, døde ikke Olav digre på Stiklestad? Eller sto han opp fra de døde og fremvandret? Hun dama hans, var hun fra fortiden hele tida eller skjedde det noe i det tidshullet?

Vil Alhildr gjenforenes med familien sin siden hun er fra vår tid tydeligvis?

Og hva er greia med det misjonerende spøkelset? 

Er forvirra.... men syns det var en artig serie.  

Spøkelset som Haaland ser tror jeg er en indikasjon på at han er en sjaman som nå har unlocka evnene sine, han bare vet det ikke ennå. Den gamle blinde mannen kalte ham en sjaman og sa at «så klart trenger du verktøyet ditt» når Haaland spurte etter dråper. Jeg tror han kommer til å finne sin vei i livet når han forstår hva han er og hvordan det kan brukes for å løse drapsgåter.

Anonymkode: 01aae...454

Helgeline
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg skummet gjennom de siste tre episodene, og la merke til noe interessant som kanskje støtter det du sier der. Når han vi senere finner ut er Olav er på kurs for nyankomne, får han et anfall, og etterpå spør han om det finnes noe som heter telefon i denne tiden. Så ringer han Madde. Hvordan kunne han vite om telefoner hvis han kom rett fra vikingtida?

Kanskje Madde hadde fortalt ham det da de var sammen i vikingtida? Om telefoner altså.

Edited by Helgeline

AnonymBruker
44 minutter siden, Helgeline skrev:

Kanskje Madde hadde fortalt ham det da de var sammen i vikingtida? Om telefoner altså.

ja, det gir mening.

Annonse

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi Madde hadde tilbakevandret og gitt han nummeret?

Anonymkode: d7768...47d

Elaine Marley

Jeg ville gjerne gi denne serien en sjanse og første episode virket lovende, men i episode 2 så falt jeg av.

Tror det var hele greia med han urmannen og hun bloggerdama som gjorde det og de folkene som jobbet i det sikkerhetsselskapet var utrolig dårlige skuespillere.

Det blir for karikert og jeg synes noen norske serier har en tendens til å bli litt sånn.

Men jeg likte Alfhildr og den har elementer jeg liker. Tror allikevel ikke at den når helt opp for min del.

AnonymBruker
11 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg ville gjerne gi denne serien en sjanse og første episode virket lovende, men i episode 2 så falt jeg av.

Tror det var hele greia med han urmannen og hun bloggerdama som gjorde det og de folkene som jobbet i det sikkerhetsselskapet var utrolig dårlige skuespillere.

Det blir for karikert og jeg synes noen norske serier har en tendens til å bli litt sånn.

Men jeg likte Alfhildr og den har elementer jeg liker. Tror allikevel ikke at den når helt opp for min del.

Karikaturer og satire går hånd i hånd.

Anonymkode: b1e45...87f

Elaine Marley
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karikaturer og satire går hånd i hånd.

Anonymkode: b1e45...87f

Ok, men jeg synes ikke at det fungerer i denne serien.

Meadow

Jeg vil ha flere episoder!! Bare 6 er jo altfor lite 😑

AnonymBruker

Jeg bare elsker denne serien. 

Jeg identifiserer meg egentlig litt med disse skjoldmøyene som både har hår som minner om mitt, kler seg ganske likt som jeg gjorde på tidlig 90-tall,  henger på en stampub der klientellet minner om folk i min tidligere omgangskrets og at de også har litt av mentaliteten som det finnes mye av blant mange damer i det området jeg egentlig kommer fra.  

Anonymkode: 49ede...143