Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare og slutte å drikke alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir veldig forandret når jeg drikker alkohol.. Er en forferdelig kjæreste mot samboeren min når jeg drikker, blir apatisk, egoistisk og klarer aldri å holde avtaler. I tillegg går det hardt utover psyken min, jeg tror rett og slett jeg ikke tåler det. Har derfor bestemt meg for å bli avholds, både for min samboers del og min egen. Men dette er jo lettere sagt enn gjort.. Jeg er i starten av tjueårene og de aller fleste av mine venner drikker. Tar gjerne imot tips av dere der ute som har klart å slutte helt.

Anonymkode: fb85a...3ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til. Kjenner meg igjen. Du må rett og slett droppe sosiale sammenhenger der alkohol er hovedessensen. 

Anonymkode: 7b6c6...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje dra på settinger med alkohol. Hilsen ei som vart avhalds. 1,5 år uten, aldri følt meg bedre. Litt slankare og litt fetere lommebok også. 

Anonymkode: a8639...749

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke avholds selv, men velger i mange settinger å droppe alkohol. Jeg tror du gjør lurt i å ta en liten pause fra settinger hvor alkohol er hovedessensen, men du skal jo ikke slutte å leve og ha det gøy av den grunn :) Jeg tror åpenhet er viktig! Fortell noen gode venner (eller alle om du er så åpen) at du prøver å trappe ned.

Selv har jeg blitt glad i ulike typer alkoholfri øl som jeg har med i sosiale settinger, funker veldig fint og det er super deilig å kunne ta bilen hjem når jeg er lei og våkne uten angst dagen etter.

Lykke til, og husk at det er INGEN skam å la være å drikke :)

Anonymkode: 62cf8...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forandrer deg til det negative når du drikker og ikke klarer å slutte, så har du et alkoholproblem. Den erkjennelsen burde være nok til å slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...