Gå til innhold

Psykisk syke som velger å få flere barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mens de er ærlig om at de er inn og ut av DPS. Hvorfor ikke vente med å poppe flere unger ut, hvertfall til de er bedre psykisk rustet for det?! 

Anonymkode: c746b...a33

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan være en god forelder uansett 

Anonymkode: cf4be...92d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens de er ærlig om at de er inn og ut av DPS. Hvorfor ikke vente med å poppe flere unger ut, hvertfall til de er bedre psykisk rustet for det?! 

Anonymkode: c746b...a33

Sinna?

Anonymkode: dd03e...ac1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi "de" ikke alltid har god vurderingsevne eller tenker konsekvenser på samme måte som andre?

Jeg skjønner aldri hvorfor folk - som deg,  har "normale"  forventninger til folk som sliter psykisk? Du aner jo ingenting om hva "de" sliter med...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dårlig etter mitt barn ble født (ytre faktorer, ingenting om fødselsdepresjon). Det har gjort at jeg nå har gått i to år til behandling i psykiatrien uten bedring. Jeg evner likevel å ta meg av mitt barn selv om jeg ba barnefar la h*n bo hos han til jeg ble bedre. Så har jeg da samvær på dagtid 3-4 ganger i uken. 

Anonymkode: c3595...a06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble dårlig etter mitt barn ble født (ytre faktorer, ingenting om fødselsdepresjon). Det har gjort at jeg nå har gått i to år til behandling i psykiatrien uten bedring. Jeg evner likevel å ta meg av mitt barn selv om jeg ba barnefar la h*n bo hos han til jeg ble bedre. Så har jeg da samvær på dagtid 3-4 ganger i uken. 

Anonymkode: c3595...a06

Det er jo noe helt annet enn å FÅ barn midt oppi det.. 

Anonymkode: 33193...645

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er fullt mulig å kombinere det å være psykisk syk med å være en god forelder...? På samme måte som at det er fullt mulig å kombinere fysisk sykdom med det å være god forelder? 

 

Anonymkode: c211a...76d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er fullt mulig å kombinere det å være psykisk syk med å være en god forelder...? På samme måte som at det er fullt mulig å kombinere fysisk sykdom med det å være god forelder? 

 

Anonymkode: c211a...76d

Om du har psykoser, depresjoner etc. Er du da skikket i nuet til å få flere barn? Går det ikke an å vente til man har vært stabil en periode over tid om ikke annet? 

Anonymkode: c746b...a33

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du har psykoser, depresjoner etc. Er du da skikket i nuet til å få flere barn? Går det ikke an å vente til man har vært stabil en periode over tid om ikke annet? 

Anonymkode: c746b...a33

Det kommer jo helt an på? Ts skriver "psykisk syke". Det er akkurat like vagt som "fysisk syke". Er du skikket i nuet om du er midt i en cellegiftkur, liksom? eller om du er til behandling for inngrodd tånegl? 

Er man alvorlig deperimert, så selvsagt er det ikke nødvendigvis så lurt å bli gravid.. om man derimot er lett deprimert, eller sliter med en ocd, eller traumer, så kan man helt fint være skikket, ja... 

Anonymkode: c211a...76d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hvorfor folk med dårlige holdninger til sine medmennesker får barn. De vil antageligvis prege sine barn med sine negative innstillinger. Og ikke jobber de med å få mer kunnskap heller.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du har psykoser, depresjoner etc. Er du da skikket i nuet til å få flere barn? Går det ikke an å vente til man har vært stabil en periode over tid om ikke annet? 

Anonymkode: c746b...a33

Kommer helt Ann på psykdommen, syntes du ikke? Det er da ikke alle psykdommer som virker inn på omsorgsevne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på? Ts skriver "psykisk syke". Det er akkurat like vagt som "fysisk syke". Er du skikket i nuet om du er midt i en cellegiftkur, liksom? eller om du er til behandling for inngrodd tånegl? 

Er man alvorlig deperimert, så selvsagt er det ikke nødvendigvis så lurt å bli gravid.. om man derimot er lett deprimert, eller sliter med en ocd, eller traumer, så kan man helt fint være skikket, ja... 

Anonymkode: c211a...76d

Jeg skriver vedkommende er inn og ut av DPS. Skal litt til for å få plass der ja. 

Anonymkode: c746b...a33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

En person som strir med noe psykisk kan fint gi omsorg og bruke tid på barnet sitt så det føler seg sett og verdsatt. Det kommer helt Ann på person. 

I motsetning kan et karrieremenneske overse barnet sitt til fordel for karrieren, seg selv og sine egne interesser. Mange tror at barn bare trenger fine ting for å bli lykkelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har psykoser, depresjoner etc. Er du da skikket i nuet til å få flere barn? Går det ikke an å vente til man har vært stabil en periode over tid om ikke annet? 

Anonymkode: c746b...a33

Gode foreldre kan altså ikke bli deprimerte?

Anonymkode: b776a...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver vedkommende er inn og ut av DPS. Skal litt til for å få plass der ja. 

Anonymkode: c746b...a33

Nei ;) Jeg kom til på under en uke da jeg ble diagnostisert med fødselsdepresjon. Gikk til behandling der i nesten to år, litt av og på. 

Det er ikke som om de kun behandler de med tunge, alvorlige lidelser... Det kan ta litt tid å komme til om man har en "mindre alvorlig" diagnose, men det er plenty av folk som går der som "bare" har litt ocd, og andre ting som ikke gjør dem uskikket til å ta vare på barn. 

Anonymkode: c211a...76d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn de foreldrene som nekter for at de har psykiske utfordringer som da smittes over på barna.

Anonymkode: 469b4...b6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, theTitanic skrev:

En person som strir med noe psykisk kan fint gi omsorg og bruke tid på barnet sitt så det føler seg sett og verdsatt. Det kommer helt Ann på person. 

I motsetning kan et karrieremenneske overse barnet sitt til fordel for karrieren, seg selv og sine egne interesser. Mange tror at barn bare trenger fine ting for å bli lykkelige. 

Det er det som er det ironiske her. Jeg kjenner karrieremennesker som har barna sine i bhg fra 08:00-17:00, har au pairer som henter og leverer og disse samme karrieremenneskene bruker maks én time med barna sine i løpet av dagen. Det er tydeligvis greit 🙄

Men at en person kan slite litt psykisk og samtidig dekke alle behovene til barna sine er visstnok umulig.

Du Ts, du er vel klar over at de fleste menneskene får seg en psykisk knekk en eller annen gang i livet? Man kan fortsatt ta seg sammen og sørge for barna sine selvom man går til behandling. Det kaller jeg en forelder med god selvinnsikt i motsetning til karrierefolka som visstnok får barn kun fordi alle rundt dem har det.

Anonymkode: b776a...402

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver vedkommende er inn og ut av DPS. Skal litt til for å få plass der ja. 

Anonymkode: c746b...a33

Jeg fikk time 8 dager etter henvisningen var sendt når jeg hadde fødselsdepresjon. Legen min fortalte at de tar inn de med barn veldig fort og det skal ikke så mye til for  å få plass der - når du har barn. 

Anonymkode: b1f7e...721

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ;) Jeg kom til på under en uke da jeg ble diagnostisert med fødselsdepresjon. Gikk til behandling der i nesten to år, litt av og på. 

Det er ikke som om de kun behandler de med tunge, alvorlige lidelser... Det kan ta litt tid å komme til om man har en "mindre alvorlig" diagnose, men det er plenty av folk som går der som "bare" har litt ocd, og andre ting som ikke gjør dem uskikket til å ta vare på barn. 

Anonymkode: c211a...76d

Skriver under denne. Jeg kom inn mens jeg var gravid tok faktisk under noen få timer selvom det ikke var akutt.

Anonymkode: b776a...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min voksne datter har fått time på DPS nå, og skal utredes for ADHD. Så hun kan ikke få barn da? Ingen med ADHD kan få barn?

Anonymkode: 9f741...ce7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...