Gå til innhold

Du som bruker uniform på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som skifter til uniform på jobb( i garderobe der), sykepleier og slik, tar du på din private klær uten å vaske og stelle deg litt på jobb? Eller har du med vaskesaker, deo, tannbørst og slik og steller deg litt evt bruker dusj på jobb?

Anonymkode: 789bd...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som skifter til uniform på jobb( i garderobe der), sykepleier og slik, tar du på din private klær uten å vaske og stelle deg litt på jobb? Eller har du med vaskesaker, deo, tannbørst og slik og steller deg litt evt bruker dusj på jobb?

Anonymkode: 789bd...eca

Jobbet i helse i 14 år og aldri hørt om noen som må ta fullt stell på seg selv før man skifter til privattøy.  Hvorfor skulle man det?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg vaske meg på jobb før jeg har på privat tøy? Det gir ingen mening. 

Anonymkode: 8131f...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 20 år i helsevesenet har jeg adri sett noen i garderoben som steller seg før de tar på private klær, hva er vitsen med det? Jeg går av og til rett fra jobb og til arrangementer, ut og spiser e.l., da børster jeg håret og fresher opp sminken, men det er det. Eneste faste "stellerutine" er å vaske hendene før jeg går fra avdelingen, og sprite hendene når jeg har kledd på meg, kastet uniformen i skittentøy og er på vei ut. 

Anonymkode: 1e6bf...b1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på bensinstasjon før, og hadde på «uniform». Bedriftens bukser og t-skjorte/ genser. Jeg pleide å ha på meg jobbklærne når jeg dro hjem, og skiftet og dusjet der. Etter en 8-timersvakt over burgergrillen så lukter man ikke godt. 

Anonymkode: b5358...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helgestilling som pleiemedarbeider på sykehjem. Skifter rett fra uniformen til privattøy, men dusjer alltid med en gang jeg kommer hjem. Privattøyet jeg bytter til bruker jeg kun på vei til/fra jobb noen få ganger, før jeg vasker det. Man er jo borti mye forskjellig i løpet av en vakt - så jeg synes det er nødvendig med en god dusj så snart jeg kommer hjem, før jeg finner på noe annet :-)

Anonymkode: 7fd53...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannbørste..? Hvordan får man behov for å pusse tennene av å gå med uniform.. ? 

Jeg kan skjønne at man kanskje vil dusje om man har en jobb hvor man blir veldig svett og sånn, men altså, pusse tennene..? 

Jeg har jobbet i type resepsjon i bank, og nei, da var det jo ingen som helst grunn til verken dusje eller pusse tennene eller gjøre noe som helst annet enn å bare ta på meg vanlige klær og gå. 

Anonymkode: ca499...c2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber opptil 19-timers vakter og pendler ca 40 min, og det hender jeg tar en kjapp dusj eller en kattevask på jobb før jeg går hjem. Da skifter jeg også truse (har et lite lager på jobb). Tannkost har jeg på jobb, har også deo og fuktighetskrem på lur. 

Anonymkode: ec42c...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet innen renovasjon, men jeg dusjet ikke på jobb om jeg ikke ble oversprøytet med noe gugge. 

Anonymkode: a8dd3...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett noen som gjør det. Men til-og-fra jobb klærne bruker jeg som regel kun til det (treningstøy som oftest) også dusjer jeg bnår jeg kommer hjem.

Anonymkode: 7823e...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i uniformen til og fra jobb. Flyvertinne.

Anonymkode: 06d0d...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke spessielt behov, -høyrisiko smitte, -nedblødd, -nedspydd e.l. bare skiftet jeg.

Forbud om å ta med uniform hjem for vask, -måtte vaskes ¨på huset \ i systemet¨.

Edit... Private uniformseffekter måtte jeg jo vaske selv, -eller de ble ¨borte¨... Plastsekk, -vasket alene.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytter direkte fra jobbklær til mine klær. 

Evt. unntak må være om jeg virkelig har fått lut/syre over hele meg og må inn i dusjen for å spyle det av. 

Anonymkode: caaf8...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt motsatt, jobbet på hotell, stelte meg, ordnet sminke og fikset håret når jeg skiftet fra privat tøy til uniform. 

Anonymkode: ac4af...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går i uniformen til og fra jobb. Flyvertinne.

Anonymkode: 06d0d...40d

Samme her, (ex)Bussjåfør

Anonymkode: 8a48d...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg vaske meg på jobb før jeg har på privat tøy? Det gir ingen mening. 

Anonymkode: 8131f...103

For å være fresh når man går ut blandt andre folk. Særlig hvis man er innom butikk eller noe

Anonymkode: 789bd...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være fresh når man går ut blandt andre folk. Særlig hvis man er innom butikk eller noe

Anonymkode: 789bd...eca

Er du ikke blant folk på jobb? Er du så ufresh på jobb? 

Anonymkode: 9d771...ad4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være fresh når man går ut blandt andre folk. Særlig hvis man er innom butikk eller noe

Anonymkode: 789bd...eca

De fleste blir vel ikke veldig ufresh etter en vanlig arbeidsdag?

Jeg bare skifter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, August 18, 2019 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Du som skifter til uniform på jobb( i garderobe der), sykepleier og slik, tar du på din private klær uten å vaske og stelle deg litt på jobb? Eller har du med vaskesaker, deo, tannbørst og slik og steller deg litt evt bruker dusj på jobb?

Anonymkode: 789bd...eca

Jeg tar med "uniformen" til jobb, skifter i garderobe der, og gjør jobben min. Deretter skifter jeg tilbake til vanlige klær (men uten å dusje eller noe ekstra) før jeg reiser hjem igjen.            

Anonymkode: c6bb4...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...