Gå til innhold

Hva syntes dere om dette? Varer for 12 kroner fra Kina vil koste deg plutserlig 150kr pga toll??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De argumenterer jo med like vilkår.

Innfør et gebyr på 158 ved alle nettkjøp. 

Bruk pengene til å kjøpe en stor dildo så politikerne kan rævkjøre seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete er det! Det er et utrolig dårlig utvalg av ting i Norge, og finner man det, pleier det å være ganske dyrt. 

Makan.. 

Anonymkode: c5f1c...efb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tiltak og ofringer må vi gjøre for å bremse klimakrisen. 

Anonymkode: 15981...ddb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgiten er vel greit nok er jo slikt systemet vårt finansieres, men burde vært mulig å betalt avgiften online uten behov for en fysisk person hos posten til å utføre jobben, slik at administrasjonskostnader tar opp mesteparten av pengene, det blir litt dumt da er det bedre å droppe avgiften og heller øke skatten litt

Ser ut som EU er på saken, så finner de sikkert en god løsning for oss

I 2021 planlegger EU å innføre et elektronisk system for håndtering av merverdiavgift på tvers av landegrenser.

Dersom Norge blir med på dette systemet, og internasjonale nettaktører omfavner det, kan fortollingsgebyret reduseres ganske markant.

Anonymkode: 287d9...9b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er veldig synd. Det er helt greit å bremse innkjøpet av unødvendig kina-drit, men jeg er en stor kvinne som trenger store klesstørrelser og utvalget i Norge er veldig lite for meg. Jeg har derfor belaget meg på netthandel i årevis, og gruer meg til grensen trer inn og klesutgiftene mine blir mye høyere.

Anonymkode: f1d7e...243

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i mot at det legges 25% MVA på varer handlet fra utlandet. Om man ikke "bare skal tenke på seg selv", så gir dette mening i og med at lokale butikker får en ulempe om de må ta seg betalt MVA fra første krone.

Men fortollingssystemet som er i dag er ikke godt nok, og bør forenkles slik at man ikke betaler gebyr for fortollingen. Det er veldig trist for mange som har hobbyer hvor det ofte bestilles små billige deler som ikke en gang er mulig å få tak i lokalt. Det vil gjøre livet surere.

Anonymkode: 80518...610

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er veldig synd. Det er helt greit å bremse innkjøpet av unødvendig kina-drit, men jeg er en stor kvinne som trenger store klesstørrelser og utvalget i Norge er veldig lite for meg. Jeg har derfor belaget meg på netthandel i årevis, og gruer meg til grensen trer inn og klesutgiftene mine blir mye høyere.

Anonymkode: f1d7e...243

 
😕

Anonymkode: 0a785...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullete er det! Det er et utrolig dårlig utvalg av ting i Norge, og finner man det, pleier det å være ganske dyrt. 

Makan.. 

Anonymkode: c5f1c...efb

Enig. Jeg er selv 18, og syntes det er kjempe grei med å få tak i billige klær, deksel og annet tilbehør fra utlandske nettbutikker. Sparer en god del penge på det også. 

Norge har lite utvalg av ting, samt dobble -tredoble priser..

Anonymkode: 0a785...3fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og dette er tullete. Har selv en hobby, med så mye større utvalg i utlandet, enn hva jeg får tak i her i Norge. Handler det meste i Norge, men noe må jo handles i utlandet, da jeg ikke får tak i det her. Helt greit at jeg skal betale moms og toll. Men fortollingen kunne jeg fått tatt meg av på nett selv. 

Anonymkode: 21636...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er bra. Gjerrige nordmenn må betale mer. 

Anonymkode: 97f49...df8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

hva tror du det koster i frakt og miljøsvineri for en plastdings du likevel skal kaste i søpla etter et par dager. Sikkert laget av underbetalte barn. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinahandelen vil stupe. Jeg hadde ikke kjøpt fem lommelykter på Biltema, og når jeg da må betale moms fra første krone pluss gebyr, da lar jeg være å kjøpe småtjafs på nett. 

Anonymkode: 19dbd...d01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vil få ned mengden på alt ræl vi kjøper på eBay etc. På iHerb og lignende vil jeg legge inn større bestillinger. 

Anonymkode: 68a4f...fb1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil få ned mengden på alt ræl vi kjøper på eBay etc. På iHerb og lignende vil jeg legge inn større bestillinger. 

Anonymkode: 68a4f...fb1

Jeg tror dette vil øke mengden penger jeg bruker i utlandet. 

Når jeg uansett går over grensen bestiller jeg for en del ekstra ting.

158 i gebyr for essensielt ingenting er absurd. 

Gebyret bør dekkes av momsen, eller så bør all netthandel få samme gebyret. 

Men jeg er prinsipielt i mot moms, det er en idiotisk avgift som er svindyr å administrere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett har det ingenting å bety. Det kommer til å dukke opp mellomselskaper som kjøper det for deg og sender det til deg med 0 i verdi. Da blir det ingen toll eller mva.

Anonymkode: 97f49...df8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...