Gå til innhold

Reduksjonen i tankemangfold og sensur av nyhetsmedier - Resett


Anonym27

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Fylkesfyrsten said:

Jeg har da ikke sagt at det er et poeng at man ikke skal finne frem til resett. Jeg sier at jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig å overstyre kgs lovfestede rett til å utøve sin redaksjonelle frihet, når denne ikke er i konflikt med noens ytringsfrihet eller andre lovfestede rettigheter. Kg har ikke "forbudt resett." De har sagt at resett er et nettsted de ikke vil assosieres med, og det er fullt lovlig, og krenker ingens rettigheter.

Det er ikke noe poeng i å "isolere" resett. De har rett til å utøve sin ytringsfrihet. Jeg ønsker at de skal få lov til det (selv om jeg gjerne hadde sett at de lot være). Jeg ønsker ikke noe forbud. Men jeg er heller ikke noe poeng i at man skal fasilitere spredningen av budskapet deres. Leser du ikke hva jeg skriver?

Selvfølgelig har KG forbudt resett. Hva mer kunne KG gjort for å forby Resett, forby brukerene å engang prate om Resett?

Jeg forstår at du ikke ønsker at myndighetene skal gå inn og IP-blokkere Resett som de har gjort mot lignende sider i Australia og New Zealand, men du støtter KG sitt forbud mot Resett. Og et spørsmål, synes du Facebook skal klassifisere Resett som en hatgruppe og dermed blokkere dem fra Facebook.

Jeg forteller deg da at slike forbud fører til radikalisering og vil ikke hindre sårbare individer fra å finne Resett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.8.2019 den 22.22, Anonym27 skrev:

Jeg lagde en tråd her for ikke mange sider siden, men den ble slettet. Fikk høre at det ikke var lov å linke til resett.

Det synes jeg er en svært skremmende holdning. Kvinneguiden er gjennom sensur av meningsytringer de ikke er enig i, med på å innskrenke den offentlige debatt og redusere tilgangen til informasjon. Det fører igjen til at uenige parter heller diskuterer i ekkokammer, noe som fører til økte spenninger.

Dersom alle får lov å ytre seg og dele informasjon som de vil, er det tjenlig for alle. For da er sannsynet størst for at riktig valgt blir tatt. Om alle har rikelig med informasjon, er det best for alle.

Det er en økende tendens i de fleste vestlige land at ytringsfriheten blir redusert, fordi de med makt ikke ønsker å blir motsagt. Det samme skjer her i Norge. Der særlig hovedstrømsmediene ønsker å redusere den offentlige debatten og politikerene er glade for å bistå dem med det.

Er ikke dette en skummel utvikling og ønsker virkelig kvinneguiden å være med på det antidemokratiske prosjektet som pågår?

Alle får lov til å ytre seg. Så lenge de mener det samme som Kvinneguiden..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Camlon said:

Selvfølgelig har KG forbudt resett. Hva mer kunne KG gjort for å forby Resett, forby brukerene å engang prate om Resett?

Jeg forstår at du ikke ønsker at myndighetene skal gå inn og IP-blokkere Resett som de har gjort mot lignende sider i Australia og New Zealand, men du støtter KG sitt forbud mot Resett. Og et spørsmål, synes du Facebook skal klassifisere Resett som en hatgruppe og dermed blokkere dem fra Facebook.

Jeg forteller deg da at slike forbud fører til radikalisering og vil ikke hindre sårbare individer fra å finne Resett.

Facebook skulle jeg ønske ville legge ned. Jeg har ikke noe godt å si om facebook, men det blir på siden av diskusjonen her.

Radikaliseringen skjer helt uavhengig av om kg benytter sin readsjonelle frihet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heidegger said:

Jeg skjønner ikke greia. Det er dyp mistro til pressen, til politiet, til Norges lover og hvordan de blir håndhevet, til det medisinske fagmiljø. 

Les litt utenlandske aviser og tidsskrifter. F.eks spiegel.de eller FAZ. Les så norske aviser. Er det da fortsatt grunn til å betvile hvorfor folk er skeptiske til pressen i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, KapteinJ skrev:

Nå er det jo slik at man i Norge faktisk kan fengsles og bøtelegges for ytringer, så ytringsfrihet har vi på ingen måte. Selv om det er en dritt ting å gjøre må ytringsfriheten inkludere retten til å kalle muslimer kakerlakker (hun endte vel opp med en saftig bot) eller en svart mann for «jævla neger». Rasisme, homofobi og diskriminering er en del av ytringsfriheten. Vi kan mene at det er feil at folk har disse meningene, men ingenting godt kommer ut av å la staten definere hva som er hat og hva som er lov.

Nei, du kan ikke fengsles for ytringer, det du beskriver er trakassering. Og diskriminering er en måte å begrense andres frihet på (f. eks. at man ikke får jobb fordi man tilhører en religion eller har en hudfarge). Kort sagt, man kan ytre og mene det man vil på egne vegne, men man kan ikke bruke ytringer til å begrense andres frihet. Din frihet stanser der andres frihet begynner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fylkesfyrsten skrev:

Det er ingen sensur. Det er en feilslutning, og en sviktende forståelse, samt utvanning av begrepet sensur.

Jeg bryr meg ikke om hvem som skriver. Dette er tåpelig.

Jeg har da ikke sagt at det er et poeng at man ikke skal finne frem til resett. Jeg sier at jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig å overstyre kgs lovfestede rett til å utøve sin redaksjonelle frihet, når denne ikke er i konflikt med noens ytringsfrihet eller andre lovfestede rettigheter. Kg har ikke "forbudt resett." De har sagt at resett er et nettsted de ikke vil assosieres med, og det er fullt lovlig, og krenker ingens rettigheter.

Det er ikke noe poeng i å "isolere" resett. De har rett til å utøve sin ytringsfrihet. Jeg ønsker at de skal få lov til det (selv om jeg gjerne hadde sett at de lot være). Jeg ønsker ikke noe forbud. Men jeg er heller ikke noe poeng i at man skal fasilitere spredningen av budskapet deres. Leser du ikke hva jeg skriver?

La oss være enig i å være uenige.

Vi har åpenbart forskjellige utgangspunkt i forhold til Resett (Fant ikke noe gale redaksjonelt innhold der) og hva som faller innunder sensur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Heidegger skrev:

Jeg leser utenlandske aviser. Skjønner fortsatt ikke greia.

Leser du kun overskriftene da?

Om du er svak i språket så er auto oversettelsen blitt noenlunde ok nå.

Norske aviser er stort sett oversatte artikler og se og hør light.

Er sjeldent en ser skikkelig journalistisk i de større norske aviser

De er og flinke til å la det skinne igjennom hvor de selv (les: journalisten) står politisk

 

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Rosetelys skrev:

Hvordan stiller dette seg når det gjelder store SoMe-plattformer som har så og si monopol? Eksempelvis Facebook, Twitter og YouTube? Disse kan ansees for det moderne Speakers Corner, men alle har ikke mulighet til å ytre seg på disse plattformene.
Man kan så klart argumentere med at det finnes alternativer, men finnes det egentlig reelle alternativer? Gab blir et ekkokammer, Bitchute har jeg aldri vært på så det vet jeg ikke hvordan er, men de mindre plattformene har ikke i nærheten av samme posisjon som de store. 

Nei, de kan egentlig ikke det siden det i bunn og grunn er private selskaper med rett til å moderere eget innhold. De forbyr ikke andre å ha hvilke som helst meninger på andre plattformer, men de har full anledning til å moderere innhold som publiseres på sine plattformer. 

Jeg er for så vidt ikke uenig i at det ikke er helt uproblematisk når store selskaper nærmer seg oligopolsituasjon, men nå gjelder rett til å disponere og moderere privat eiendom alle selskaper, uansett hvor store de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heidegger skrev:

Jeg leser utenlandske aviser på flere språk, det går veldig fint. Er nok mer bekymret for din svakhet i norsk. Du har flere skrivefeil enn linjer i innlegget ditt. Men takk for omtanken.

Vet at min norsk ikke er perfekt

Er ikke født og oppvokst i Norge, ei heller er det jobbspråket mitt, så vil nok aldri få perfekt norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2019 den 11.03, Fylkesfyrsten skrev:

Ytringsfrihet gir deg ingen rett til å trakassere andre - og unntaksbestemmelsene er godt definert i lovverket (selv om det kan være noe skjønnsvurderinger innad i de enkelte kategorier). Det er med andre ord ikke noe reelle begrensninger hvis man ikke har behov for å føre en retorikk som forbindes med dystre kapitler i menneskehetens historie.

Det går helt fint an å føre en offentlig debatt uten å kalle folk kakkerlakker eller "jævla neger." Hvor kommer dette behovet fra? Man bør forholde seg saklig, og da er ikke unntaksbestemmelsene problematiske.

Jeg syns dine innlegg er veldig trakasserende og hatefulle. I fengsel med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Heidegger said:

Anmeldelse gjøres hos politiet. Bare et tips😊

Om politiet faktisk putter han i fengsel, siden han føler at det er hat tale? Dette er seriøse saker i England så har de puttet flere tusen bak gitter allerede. Hva om jeg føler at du bedriver hat-tale, er det riktig å putte deg i fengsel? Ser du problemet med "hat" tale?     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...