Gå til innhold

Jeg sliter med å gå opp i vekt. Jeg gir snart opp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med den menyen så hadde jeg gått NED i vekt.

Anonymkode: df770...b97

Ja, det hadde jeg også.

Anonymkode: 17c09...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du selv at du identifiserer deg med spisevegring?

Anonymkode: 0e72c...227

Hva er mener du med spisevegring?

Anonymkode: aea6c...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er mener du med spisevegring?

Anonymkode: aea6c...4f3

At du vegrer deg for å spise mat, at du ikke har lyst på mat.

Anonymkode: 0e72c...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du vegrer deg for å spise mat, at du ikke har lyst på mat.

Anonymkode: 0e72c...227

Ja så absolutt 

Anonymkode: aea6c...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 14.48, FlikkFlakk skrev:

Sliter med det samme. Gå til legen din og hør om han kan søke via HELFO for å få ernæringsdrikker, det fikk jeg og det hjalp mye. Du må også tenke mer på hva du spiser, gå til ernæringsfysiolog, det lærte jeg MASSE av.

Også må du ikke høre på hva andre sier, ikke la de såre deg. Det er vist helt greit å si til tynne mennesker at vi må spise mer, men sier man til feite mennesker at de må spise mindre, da blir det jubajuba og kriiise. Jeg er så dritt lei denne forskjellen og alle som nevner at jeg er tynn får så hatten passer i STORE BOKSTAVER!!! 

Send meg gjerne pm hvis du synes det er vanskelig hva du skal si til slike frekke folk eller trenger flere ideer for å gå opp litt 🥰❤️

Det må ligge en dokumenter sykdom i grunn. Ikke bare problemer med å gå opp i vekt. 

Anonymkode: d51b0...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ikke spesielt løsningsorientert for å si det pent..

Du har en vekt som er definert som anoreksi. Du er altså ikke bare for tynn på en BMI på 17, du er sykelig tynn og risikerer helseskader. Da er det ikke så veldig rart at folk rundt deg begynner å reagere og utrykke bekymring gjennom det du anser som "mas".

Ellers finner du noe galt i absolutt alle råd du får så skjønner ærligtalt ikke vitsen med tråden. Du skal ikke spise eller drikke mat med sukker for det er usunt, smoothie er bæsj og du forertrekker lav-kalori melk som havremelk, fremfor H-melk og fløte. Du vil ikke spise noe usunt som kaker fordi du har ikke tenkt å bli feit heller. Du sier det spiller egentlig ingen rolle hva du spiser i ett åndedrag, for så å si at hvilken mat det er betyr ALT i det neste for du gidder jafall ikke næringstett mat som indisk take-away!

Hvis du ikke er interessert i noen form for ubehag for å nå målet ditt, blir tråden her bare meningsløs.

Anonymkode: a4bb8...9eb

Tull. Anoreksi er en sykdom ikke et vekttall.

Anonymkode: d51b0...861

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Tull. Anoreksi er en sykdom ikke et vekttall.

Anonymkode: d51b0...861

Ts er pr. definisjon undervektig og sliter med matlyst.

Det er helt på sin plass å nevne anoreksi.

Anonymkode: 0e72c...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja så klart. Vil ha hjelp. Om jeg må bli innlagt, så blir jeg bare nødt. Er veldig lei av å ha det sånn  

Anonymkode: aea6c...4f3

Men manglende matlyst  er ingen sf,så tro meg du kommer aldri til å bli søkt til en behandlingstid for mennesker med alvorlige spiseforstyrrelser som er en psykisk lidelse

Anonymkode: d51b0...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du forberedt på å eventuelt bli henvist til en klinikk for spiseforstyrrelse?

Vil du godta det?

Anonymkode: 0e72c...227

Det vil hen aldri bli

Anonymkode: d51b0...861

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er pr. definisjon undervektig og sliter med matlyst.

Det er helt på sin plass å nevne anoreksi.

Anonymkode: 0e72c...227

Eh nei. En anoreksi er en psykisk lidelse som IKKE handler om fysisk manglende matlyst

Anonymkode: d51b0...861

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Eh nei. En anoreksi er en psykisk lidelse som IKKE handler om fysisk manglende matlyst

Anonymkode: d51b0...861

Det er flere ting som går igjen når det kommer til hva ts snakker om som er høyst forenelig med spiseforstyrrelse.

Det at du ikke ble oppdaget og fikk hjelp for din spiseforstyrrelse er bare trist og leit, men det er ikke dermed sagt at ts ikke kan få hjelp, bare fordi akkurat du ikke fikk hjelp.

Anonymkode: 0e72c...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere ting som går igjen når det kommer til hva ts snakker om som er høyst forenelig med spiseforstyrrelse.

Det at du ikke ble oppdaget og fikk hjelp for din spiseforstyrrelse er bare trist og leit, men det er ikke dermed sagt at ts ikke kan få hjelp, bare fordi akkurat du ikke fikk hjelp.

Anonymkode: 0e72c...227

Ts viser ingen tegn på anoreksi nei.  

Og hvor jeg sagt at jeg ikke har fått og fortsatt får hjelp for min anoreksi?

Anonymkode: d51b0...861

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ikke spesielt løsningsorientert for å si det pent..

Du har en vekt som er definert som anoreksi. Du er altså ikke bare for tynn på en BMI på 17, du er sykelig tynn og risikerer helseskader. Da er det ikke så veldig rart at folk rundt deg begynner å reagere og utrykke bekymring gjennom det du anser som "mas".

Ellers finner du noe galt i absolutt alle råd du får så skjønner ærligtalt ikke vitsen med tråden. Du skal ikke spise eller drikke mat med sukker for det er usunt, smoothie er bæsj og du forertrekker lav-kalori melk som havremelk, fremfor H-melk og fløte. Du vil ikke spise noe usunt som kaker fordi du har ikke tenkt å bli feit heller. Du sier det spiller egentlig ingen rolle hva du spiser i ett åndedrag, for så å si at hvilken mat det er betyr ALT i det neste for du gidder jafall ikke næringstett mat som indisk take-away!

Hvis du ikke er interessert i noen form for ubehag for å nå målet ditt, blir tråden her bare meningsløs.

Anonymkode: a4bb8...9eb

Hvor tar dum bmi 17 fra? Ts har kun nevnt vekt og ikke høyde? 

Anonymkode: d51b0...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tar dum bmi 17 fra? Ts har kun nevnt vekt og ikke høyde? 

Anonymkode: d51b0...861

Jeg sa at jeg er 28 år og er 168 høy 🙂

Anonymkode: aea6c...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha råd, men ikke gjøre en liten innsats selv? Du vet jo hva du må gjøre dersom du ønsker å øke vekten. Ikke at jeg forstår at det er såå krise å veie det du veier, og jeg syns det er rart folk er så kritiske til kroppen din. Har du gått mye ned i det siste, eller er det liksom sånn kroppen din alltid har vært? Jobb litt med å få i deg næringstett mat, og viktigst av alt: øv på å like kroppen din som den er! Du ser sikkert helt fin ut! 

Hilsen 170cm og 59kg

Anonymkode: 653c6...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du vil ha råd, men ikke gjøre en liten innsats selv? Du vet jo hva du må gjøre dersom du ønsker å øke vekten. Ikke at jeg forstår at det er såå krise å veie det du veier, og jeg syns det er rart folk er så kritiske til kroppen din. Har du gått mye ned i det siste, eller er det liksom sånn kroppen din alltid har vært? Jobb litt med å få i deg næringstett mat, og viktigst av alt: øv på å like kroppen din som den er! Du ser sikkert helt fin ut! 

Hilsen 170cm og 59kg

Anonymkode: 653c6...add

Haha mente 49kg!!

Anonymkode: 653c6...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å trene styrketrening (ikke sånn satans tungt så du blir bulky, med mindre du liker det). Hjalp meg masse, fordi apetitten kom etterhvert og det ble naturlig å spise mer og oftere. 

Anonymkode: 49ac5...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil ha råd, men ikke gjøre en liten innsats selv? Du vet jo hva du må gjøre dersom du ønsker å øke vekten. Ikke at jeg forstår at det er såå krise å veie det du veier, og jeg syns det er rart folk er så kritiske til kroppen din. Har du gått mye ned i det siste, eller er det liksom sånn kroppen din alltid har vært? Jobb litt med å få i deg næringstett mat, og viktigst av alt: øv på å like kroppen din som den er! Du ser sikkert helt fin ut! 

Hilsen 170cm og 59kg

Anonymkode: 653c6...add

Jeg har alltid vært tynn og slank. Har hatt vekt rundt 53-55 ish. Er den siste tiden jeg har gått ned og fått veldig dårlig matlyst. Så da reagerer folk. I følge noen har jeg visst anoreksi 🤷‍♀️

Anonymkode: aea6c...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært tynn og slank. Har hatt vekt rundt 53-55 ish. Er den siste tiden jeg har gått ned og fått veldig dårlig matlyst. Så da reagerer folk. I følge noen har jeg visst anoreksi 🤷‍♀️

Anonymkode: aea6c...4f3

Neida du har ikke det, du er bare undervektig. Har selv hatt anoreksi, og da ønsker man ikke å gå opp i vekt sånn som deg. Samt at tanker om mat, vekt og kalorier opptar nesten all hjernekapasitet. 

Anonymkode: 653c6...add

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...