Gå til innhold

Jeg sliter med å gå opp i vekt. Jeg gir snart opp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter med det samme, er så inderlig kjedelig med den maten hele tiden, det er liksom aldri over før det begyner på nytt...

som konkret tips bytter jeg ut kaffe på jobb med kakao så ofte som mulig, sykt mange kalorier i kakao fra sånn kaffemaskiner, og drikker juice i stedet for vann  så ofte jeg orker. i tillegg går jeg aldri forbi et sted som selger wienerbrød uten å spise minst ett, 300 billige kcalorier i hvert! Kan selvfølgelig erstattes ned mandelstang eller noe annet etter hva man liker, bare ikke velg bolle som jo er best, for det er alt for lite energi:)

trener også lite kardio for det blirjeg tynn av men prøver p trene styrke i stedet for det blir jeg sulten av uten at det tar så mange kalorier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men liker du ingen mat? Hva med når du går ut for å spise? Hva liker du? Italiensk, indisk, thai, husmannskost? Er det noe snacks eller drikke med kalorier du liker godt?

Anonymkode: d2cc2...437

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å drikke kaloriene?

Juice, melk, smoothie, brus, næringsdrikk, sjokolademelk, milkshake, kakao, caffelatte, nektar, ananasjuice.

Spis fløte is.

Anonymkode: df770...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men liker du ingen mat? Hva med når du går ut for å spise? Hva liker du? Italiensk, indisk, thai, husmannskost? Er det noe snacks eller drikke med kalorier du liker godt?

Anonymkode: d2cc2...437

Når man har fryktelig dårlig matlyst og er matlei, så smaker ingenting godt. Er mye mat jeg liker, men ingenting smaker nå. Til og med livretten min smaker ikke godt. Er ikke noe poeng i å spise ute når matlysten er så dårlig 

Ts

Anonymkode: aea6c...4f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å drikke kaloriene?

Juice, melk, smoothie, brus, næringsdrikk, sjokolademelk, milkshake, kakao, caffelatte, nektar, ananasjuice.

Spis fløte is.

Anonymkode: df770...b97

Er det så smart å drikke mye  juice f.eks, som inneholder mye sukker? Mye brus er ikke bra å drikke. Smoothie er jeg dritlei av, siden det har jeg laget MYE den siste tiden. 

Men finnes sikkert andre ting jeg kan drikke. Er glad i soyamelk bl.a og havremelk

Ts

Anonymkode: aea6c...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom alle svarene du har fått her, men hvis du kan drikke kaloriene dine da? Brus, juice, melk. 

Og hvis du drikke rmelk til vanlig kan du bytte ut vanlig med med Tine Styrk melk. 

Slet med å gå opp i vekt før jeg også, og det hjalp en del å drikke kaloriene i stedet for å bare prøve å spise de. 

Anonymkode: 5eec1...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle om hva jeg spiser, når jeg ikke spiser nok. For jeg spiser jo nøtter, avokado, fet fisk, olje, brødskiver med peanøttsmør, makrell i tomat, leverpostei, majones, kylling, smør osv osv. Problemet er at jeg spiser alt for lite og har dårlig matlyst. Ingenting frister.

Er så lei av å høre jeg er for tynn, for jeg er fult klar over det. Jeg er ikke blind. Noen ganger føler jeg at jeg må spy. Så ille er det. Det er så fælt å store problemer med å få i meg nok mat. Jeg bruker lang tid på å spise. Jeg spiser seint.

Nei er bare så lei. Føler ingen forstår. De sier bare "jammen du må spise mer" Er klar over det, men lettere sagt enn gjort  

Ts

Anonymkode: aea6c...4f3

Har du sjekket om det hjelper på matlysten å ta noe syredempende? 

Anonymkode: 17d6c...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd i 8 måneder (jeg har telt) å gå opp i vekt,men det nytter ikke. Har ikke sjans. Problemet er at jeg spiser alt for lite og må presse i meg mat. Jeg blir også veldig fort mett. Spiser jeg litt for mye, så blir jeg kvalm og dårlig. Jeg får aldri sultfølelse, så da glemmer jeg å spise noen ganger 🙈 jeg har fryktelig dårlig matlyst. Helt håpløst! Jeg veier 48 kg og hater kroppen min. Jeg er fult klar over at jeg er for tynn og spiser for lite

Skulle ønske man kunne gå uten å måtte spise. Det hadde vært så deilig. Er så lei av å måtte spise mat og flere ganger om dagen. Urk! Jeg har laget mye smoothie men er drittlei det nå. Middag er det verste måltidet. Vet aldri hva jeg skal lage 🙄 vanskelig å alltid ha dårlig matlyst 

Noen tips før jeg gir helt opp?

 

 

 

Anonymkode: aea6c...4f3

En protein/karbohydrat gainer shake i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har fryktelig dårlig matlyst og er matlei, så smaker ingenting godt. Er mye mat jeg liker, men ingenting smaker nå. Til og med livretten min smaker ikke godt. Er ikke noe poeng i å spise ute når matlysten er så dårlig 

Ts

Anonymkode: aea6c...4f3

Men hva er det egentlig du liker? Hva om du "resetter" litt og bare spiser så mye(lite) du vil og orker i et par uker og så sakte jobber deg oppover og spiser litt og litt mer av forskjellige ting du liker?

En del sukker gjør deg nok ikke feit. Å drikke en flaske/glass/boks brus, sjokolademelk eller noe går nok helt fint.

Anonymkode: d2cc2...437

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du ts? Hva trener du og hvor ofte? Jeg veide 45 kg for to år siden, nå veier jeg 55 og spiser dobbelt så mye som før. Alt pga trening. 

Anonymkode: 392f3...549

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd i 8 måneder (jeg har telt) å gå opp i vekt,men det nytter ikke. Har ikke sjans. Problemet er at jeg spiser alt for lite og må presse i meg mat. Jeg blir også veldig fort mett. Spiser jeg litt for mye, så blir jeg kvalm og dårlig. Jeg får aldri sultfølelse, så da glemmer jeg å spise noen ganger 🙈 jeg har fryktelig dårlig matlyst. Helt håpløst! Jeg veier 48 kg og hater kroppen min. Jeg er fult klar over at jeg er for tynn og spiser for lite

Skulle ønske man kunne gå uten å måtte spise. Det hadde vært så deilig. Er så lei av å måtte spise mat og flere ganger om dagen. Urk! Jeg har laget mye smoothie men er drittlei det nå. Middag er det verste måltidet. Vet aldri hva jeg skal lage 🙄 vanskelig å alltid ha dårlig matlyst 

Noen tips før jeg gir helt opp?

 

 

 

Anonymkode: aea6c...4f3

Drikk kaloriene .. spis middag og hiv i deg 1liter sjokolade melk ettepå 600-700 kcal. Ta en nevne med mandler før legge tid så har du lette 1000 kcal ekstra ..

Spis noe frokostblanding eller noe som glir lett ned til frokost, da blir man fort sulten igjen også, spis noe brødskiver til lunsj med mye proteinrikt pålegg, spis så mye du klare til middag og som sakt drikk sjokolade melken etterpå, par brødskiver til kveldsmat om du klare😉

Anonymkode: fa4a3...5d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ikke spesielt løsningsorientert for å si det pent..

Du har en vekt som er definert som anoreksi. Du er altså ikke bare for tynn på en BMI på 17, du er sykelig tynn og risikerer helseskader. Da er det ikke så veldig rart at folk rundt deg begynner å reagere og utrykke bekymring gjennom det du anser som "mas".

Ellers finner du noe galt i absolutt alle råd du får så skjønner ærligtalt ikke vitsen med tråden. Du skal ikke spise eller drikke mat med sukker for det er usunt, smoothie er bæsj og du forertrekker lav-kalori melk som havremelk, fremfor H-melk og fløte. Du vil ikke spise noe usunt som kaker fordi du har ikke tenkt å bli feit heller. Du sier det spiller egentlig ingen rolle hva du spiser i ett åndedrag, for så å si at hvilken mat det er betyr ALT i det neste for du gidder jafall ikke næringstett mat som indisk take-away!

Hvis du ikke er interessert i noen form for ubehag for å nå målet ditt, blir tråden her bare meningsløs.

Anonymkode: a4bb8...9eb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man har fryktelig dårlig matlyst og er matlei, så smaker ingenting godt. Er mye mat jeg liker, men ingenting smaker nå. Til og med livretten min smaker ikke godt. Er ikke noe poeng i å spise ute når matlysten er så dårlig 

Ts

Anonymkode: aea6c...4f3

Du må gå til legen. Det kan godt være du for eksempel har mangel på vitamin B12. Da kan man miste matlyst og ikke kjenne smaken på mat. Det kan også hende at de kan få tatt en undersøkelse av spiserøret og magesekken din for å se om du for eksempel har en betennelse i magesekken som gjør at du blir kvalm når du spiser og ikke har matlyst. 

Anonymkode: 5cd2b...19a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må gå til legen. Det kan godt være du for eksempel har mangel på vitamin B12. Da kan man miste matlyst og ikke kjenne smaken på mat. Det kan også hende at de kan få tatt en undersøkelse av spiserøret og magesekken din for å se om du for eksempel har en betennelse i magesekken som gjør at du blir kvalm når du spiser og ikke har matlyst. 

Anonymkode: 5cd2b...19a

Jeg skal komme meg til legen. Bare HATER å ha dårlig matlyst og ingenting smaker. Det virker så håpløst. Vil ha matlysten tilbake. Greit nok om folk er  bekymret for meg, men det er irriterende når det bare er mas og frekke kommentarer jeg får. Går an å ordlegge seg på en annen måte. For jeg blir drittlei av å høre hvor tynn og ekkel jeg er :roll:

Anonymkode: aea6c...4f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ikke spesielt løsningsorientert for å si det pent..

Du har en vekt som er definert som anoreksi. Du er altså ikke bare for tynn på en BMI på 17, du er sykelig tynn og risikerer helseskader. Da er det ikke så veldig rart at folk rundt deg begynner å reagere og utrykke bekymring gjennom det du anser som "mas".

Ellers finner du noe galt i absolutt alle råd du får så skjønner ærligtalt ikke vitsen med tråden. Du skal ikke spise eller drikke mat med sukker for det er usunt, smoothie er bæsj og du forertrekker lav-kalori melk som havremelk, fremfor H-melk og fløte. Du vil ikke spise noe usunt som kaker fordi du har ikke tenkt å bli feit heller. Du sier det spiller egentlig ingen rolle hva du spiser i ett åndedrag, for så å si at hvilken mat det er betyr ALT i det neste for du gidder jafall ikke næringstett mat som indisk take-away!

Hvis du ikke er interessert i noen form for ubehag for å nå målet ditt, blir tråden her bare meningsløs.

Anonymkode: a4bb8...9eb

Jeg har jo sagt 2 ganger jeg skal til legen, så litt løsningsorientert er jeg 🙂

Anonymkode: aea6c...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle om hva jeg spiser, når jeg ikke spiser nok. For jeg spiser jo nøtter, avokado, fet fisk, olje, brødskiver med peanøttsmør, makrell i tomat, leverpostei, majones, kylling, smør osv osv. Problemet er at jeg spiser alt for lite og har dårlig matlyst. Ingenting frister.

Er så lei av å høre jeg er for tynn, for jeg er fult klar over det. Jeg er ikke blind. Noen ganger føler jeg at jeg må spy. Så ille er det. Det er så fælt å store problemer med å få i meg nok mat. Jeg bruker lang tid på å spise. Jeg spiser seint.

Nei er bare så lei. Føler ingen forstår. De sier bare "jammen du må spise mer" Er klar over det, men lettere sagt enn gjort  

Ts

Anonymkode: aea6c...4f3

Prøv å lag bedre mat, kjøp bedre (ofte dyrere) råvarer. Det er lettere å spise mer når maten er best.  Drikk også litt juice (ikke for mye, pga syre). Gå på de gode restaurantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal komme meg til legen. Bare HATER å ha dårlig matlyst og ingenting smaker. Det virker så håpløst. Vil ha matlysten tilbake. Greit nok om folk er  bekymret for meg, men det er irriterende når det bare er mas og frekke kommentarer jeg får. Går an å ordlegge seg på en annen måte. For jeg blir drittlei av å høre hvor tynn og ekkel jeg er :roll:

Anonymkode: aea6c...4f3

Så problemet ditt handler egentlig om manglende matlyst, og det er det du må fokusere på og prøve å finne ut av, ikke så mye det at du sliter med å gå opp i vekt eller spise nok.

Godt at du i hvert fall har forstått at problemet ditt bunner ut i matlyst, først og fremst.

Anonymkode: 0e72c...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones, majones, majones. Og frukt. Spis frukt som mellommåltider.

Anonymkode: f9097...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror trikset er næringstett mat og drikke. Gjerne i kombinasjon fett og sukker. Peanøtter er sikringskost og spiser du det sammen med melkesjokolade er det knall. Fete oster med honning eller sylte til er også vidunderlig. Drikk kalorier og tilsett ekstra oljer så får du i deg mer. Bruk majones, ost, fete kjøttpålegg. Du er så tynn nå at det er ikke bra for helsen og da må man bare gjøre noe. På samme måte som fete ikke kan spise det de har lyst på eller i samme mengde. Jeg lurer på om du kanskje sliter med ensomhet i måltidet og har hatt glede av å spise med en venn. 

Anonymkode: 553dd...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror trikset er næringstett mat og drikke. Gjerne i kombinasjon fett og sukker. Peanøtter er sikringskost og spiser du det sammen med melkesjokolade er det knall. Fete oster med honning eller sylte til er også vidunderlig. Drikk kalorier og tilsett ekstra oljer så får du i deg mer. Bruk majones, ost, fete kjøttpålegg. Du er så tynn nå at det er ikke bra for helsen og da må man bare gjøre noe. På samme måte som fete ikke kan spise det de har lyst på eller i samme mengde. Jeg lurer på om du kanskje sliter med ensomhet i måltidet og har hatt glede av å spise med en venn. 

Anonymkode: 553dd...369

TS sliter i hovedsak med matlyst, har hun nå opplyst selv.

Det hjelper ikke å tipse om alle slags gode ting og kaloritette matvarer, ts har ikke lyst på mat, ikke engang favorittmaten sin, så det handler ikke egentlig om å gi ts tips om hva hun burde spise.

Ts sitt problem handler om noe helt annet.

Anonymkode: 0e72c...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...