Gå til innhold

Prøverdagbok: lufter tankene under prøvingen


Carro123

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren er 25 år, vi hadde vel egentlig bestemt oss fra da vi møttes at i 2020 skulle vi ha barn. Nå er vi litt seint ut men håper på det beste likevel. Vi (eller jeg) er forberedt på å bruke lang tid, men tankene om å få det til så raskt som mulig tar virkelig overhånd. 

Sluttet med pillen slutten av juli, fikk raskt bortfallsblødning og kunne starte med å telle dager i syklusen. Nå venter jeg spent på om jeg kan telle DPO dager, eller om TR kommer før den tid. Jeg kaller dette PP1, de fleste teller vel ikke med den første tiden før første mens, men sånn blir det her. 

Trodde virkelig ikke jeg skulle bli så besatt, jeg var fast bestemt på å ta ting som det kommer og slappe helt av. Ønsker ikke å overvelde samboeren med eggløsning, utflod og blod (enda) og jeg ønsker ikke å dele det med noen venner enda, så dette får være min lille plass til å få ut tanker, erfaringer, muligens litt frustrasjon og forhåpentligvis en positiv test til slutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frustrerende å ikke få positiv EL test, aner ikke om jeg gikk glipp av EL eller om kroppen ikke fikk det til. Startet testingen CD 12 (de fire nederste er CD 15 og 16). 

Hadde mye smerter nederst i magen, stikking i venstre eggstokk, føltes hoven ut under sex og trodde jeg hadde EL slim CD 11 og 12, så det er mulig jeg kunne fått positiv test før disse dagene. Teststreken ble gradvis sterkere når jeg startet å teste så jeg tenkte at EL ville komme nå i helga, og at symptomene tidligere bare var litt hormonkrøll. Sterkeste streken fikk jeg på CD 15. Rundt den tiden var jeg oppblåst, måtte hyppig på do å tisse og har de siste 2-3 dagene hatt harde og vonde nipler.

Enten har jeg gått glipp av EL mtp testingen, eller så prøver kroppen og får det ikke til. Det er vel bare å vente å se, samboeren er overbevist om at jeg er gravid pga niplene men jeg føler meg ikke gravid. Jeg har bestemt meg for å ikke teste mer etter EL før neste syklus, det gjør meg bare frustrert og stresset da jeg ikke får det til å klaffe så bra med turnusen denne måneden, vil fungere mye bedre neste runde. Det har blitt mange ulike tidspunkt på testingen pga denne uheldige turnusperioden. 

Har hoppet i høyet annenhver dag siden CD 8, så om EL har vært så har vi i hvertfall lagt inn aksjer. 

IMG_20190818_115721.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg mye lettere nå når jeg ikke tester etter EL. Innstilt på å starte testingen neste mnd igjen, håper bare det klaffer slik at vi er hjemme fra ferie. 

Tok en g test bare for å se tilfelle EL var før CD 12, den var negativ. Tar en ny test før vi reiser på ferie med mindre TR dukker opp. Niplene er fortsatt vonde, har hatt det slik siden dagen etter antatt positiv EL test. Periodevis mye hvit kremete utflod, så det er absolutt ikke egnet for svømmere der inne. 

Merker mye endringer nå etter pilleslutt. 

- fet glinsende hud, hadde det før pillene også. 

- økt matlyst? 

- samboeren sier jeg er i bedre humør, jeg føler det kanskje litt motsatt men.. 

- MYE MINDRE utflod, veldig positivt. 

- nedsatt sexlyst, håper den kommer tilbake.

- raskere fett hår. 

- svetten lukter sterkere, brukte skjeldent å svette på pillene. 

Generelt føler jeg meg som en tenåring igjen når jeg får tilbake alle disse "tenåringsplagene". Føler jeg får mer og mer kviser også.. 

Usikkert om det er pillene, men jeg sover mye for tiden. Sover 10-11 timer, minus 1,5-2 timer da jeg ikke sover disse timene sammenhengende. Jeg er likevel trøtt ellers på dagen. Bør ligge under tenåringsplager dette også når jeg tenker meg om, haha. 

Håper kroppen stabiliserer seg etterhvert. Hvis jeg får mens og ikke finner EL neste syklus så tenker jeg å dra til gynekolog, det klør i fingrene etter å vite hvordan det står til der inne. Det er jo likevel på tide med et nytt besøk dit så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med menssmerter i dag, varte maks 30 min så skal vel ikke klage.. Utover formiddagen har jeg hatt hodepine, den samme jeg får 2-4 dager før mens. Så mest sannsynlig er TR rett rundt hjørnet. Da vil syklusen her bli ca 25-26 dager, og det er ikke så verst! Var forberedt på en lang syklus da jeg ser at det ofte gjentar seg hos de som slutter på prevensjon og venter på første mens etter bortfall. Lå på ca like lang syklus før pillene også, men skal ikke juble før TR dukker opp for real. Da stemmer også de første tegnene til EL ganske godt, og det sier jeg meg fornøyd med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg fikk tegn til mens på lørdag så var jeg forberedt på å ønske TR velkommen i dag. I går på søndag hadde jeg plutselig ingen tegn, fikk en liten blødning ved samleie som gikk over. Føler meg ofte kvalm når jeg er sulten, men skjønner ikke om det bare er sultfølelsen eller ikke. Så også at 1/4 del av areola rundt nippelen plutselig virket mørkere i fargen i dag. Det er mulig at jeg innbiller meg ting som jeg har lest kan være tegn til graviditet.

Misforstå meg rett, men jeg var så innstilt på mens og en ny prøveperiode siden det klaffer så mye bedre å bli gravid neste periode at jeg nesten føler jeg blir litt skuffa om det plutselig sitter nå?

Håper dagene går raskt fra nå. Dagene er hvertfall booket med turnus, trening og andre arrangementer så dagene vil nok fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...