Gå til innhold

Hvordan kan min mor vite at jeg har skiftet bank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen kvinne på 40 år som nylig skiftet bankforbindelse. dette har min mor tydeligvis fått vite og jeg lurer på hvordan det kan ha skjedd da jeg ikke har informert henne om dette og . jeg ikke har noen faste avtaletrekk til henne

Anonymkode: b8651...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun så en konvolutt fra den nye banken hos deg? Den eneste sikre måten å vite det på er å spørre henne.

Anonymkode: 66fad...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun medlåntaker på noe lån eller kanskje du for en stund siden gjorde henne til disponent på en konto.

Evt hør med henne selv, da får du svaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun så en konvolutt fra den nye banken hos deg? Den eneste sikre måten å vite det på er å spørre henne.

Anonymkode: 66fad...364Nei hun har ikke besøkt meg siste tiden men vi deler avisabonnement og jeg abonerte nylig på et annen avis som samkjører med lokalavisen-jeg ble belastet og ikke den gamle epostadresse jeg er tilknyttet-for da erfarte jeg en gang at hun hadde fått regning og det ville jeg unngå nå. Eneste mulighet ellers er at hun må ha vært i postkassen min?

 

Anonymkode: b8651...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor ringte og spurte meg om jeg hadde skiftet bank fordi hun prøvde å overføre penger til meg, men transaksjonen ble avvist. Kanskje din mor har gjort det samme? 

Anonymkode: 22350...4c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Er hun medlåntaker på noe lån eller kanskje du for en stund siden gjorde henne til disponent på en konto.

Evt hør med henne selv, da får du svaret.

nei det er hun ikke men vi deler som sagt avisabbonnement.dvs hu betaler og 4 ekstra famu\iliemedlemmer kan logge inn på samme med sin epostadresse

 

Anonymkode: b8651...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bestemor ringte og spurte meg om jeg hadde skiftet bank fordi hun prøvde å overføre penger til meg, men transaksjonen ble avvist. Kanskje din mor har gjort det samme? 

Anonymkode: 22350...4c0

Hm ja kanskje. Ikke lyst til å spørre henne om dette heller- hun nevnte det i en bisetning uten å spør meg direkte- "ja mange bytter jo bank nå for tiden...…" mens hun studerte meg inngående for å se hvordan jeg reagerte. Hun har jo ikke noe med at jeg bytter bank da kan hun spør meg åpent og direkte

Anonymkode: b8651...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

nei det er hun ikke men vi deler som sagt avisabbonnement.dvs hu betaler og 4 ekstra famu\iliemedlemmer kan logge inn på samme med sin epostadresse

 

Anonymkode: b8651...3a7

Hva har e-posten din med banken å gjøre??

Jeg har to teorier. Den første er at din mor opprettet kontoen din i banken da du var barn. Da du ble voksen og overtok kontoen ble ikke hennes tilgang fjernet. Hun kan da ha sett i sin nettbank at hun har tilgang til den. Når du byttet bank forsvant den og hun skjønte da at du har byttet bank. 

Den andre teorien min er ar hun har vært på besøk hos deg og så da en konvolutt med logoen til den nye banken. 

Hvorfor ikke bare spørre henne hvordan hun viste det?

Anonymkode: c0918...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har e-posten din med banken å gjøre??

Jeg har to teorier. Den første er at din mor opprettet kontoen din i banken da du var barn. Da du ble voksen og overtok kontoen ble ikke hennes tilgang fjernet. Hun kan da ha sett i sin nettbank at hun har tilgang til den. Når du byttet bank forsvant den og hun skjønte da at du har byttet bank. 

Den andre teorien min er ar hun har vært på besøk hos deg og så da en konvolutt med logoen til den nye banken. 

Hvorfor ikke bare spørre henne hvordan hun viste det?

Anonymkode: c0918...1ab Nei mi forrige bankkonto ble opprettet av meg selv da jeg var 20 år og nei hun har ikke vært hos meg. epost adressen er da knyttet opp mot hennes avisabonnement og adresse-DVs hun får regning -var slik tidligere hvertfall at hun fikk regning og mine personinfo kom opp automatisk da jeg ville prøve et abonnement for kr 1,- lokalavisen i nabobyen. for å unngå dette opprettet jeg en ny epostadresse med min nye bankkonto som ble fakturert. Fikk da feilmelding på på sms 

 

Anonymkode: b8651...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen kvinne på 40 år som nylig skiftet bankforbindelse. dette har min mor tydeligvis fått vite og jeg lurer på hvordan det kan ha skjedd da jeg ikke har informert henne om dette og . jeg ikke har noen faste avtaletrekk til henne

Anonymkode: b8651...3a7

Hvorfor er det så viktig at hun vet at du har byttet bank? Er nå bare og si at du har det og bli ferdig med det.

Anonymkode: e8940...5ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm ja kanskje. Ikke lyst til å spørre henne om dette heller- hun nevnte det i en bisetning uten å spør meg direkte- "ja mange bytter jo bank nå for tiden...…" mens hun studerte meg inngående for å se hvordan jeg reagerte. Hun har jo ikke noe med at jeg bytter bank da kan hun spør meg åpent og direkte

Anonymkode: b8651...3a7

Kanskje hun sa det helt tilfeldig og at det med at hun studerte deg inngående for å se hvordan du reagerte bare var noe du innbildte deg? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thyra skrev:

Kanskje hun sa det helt tilfeldig og at det med at hun studerte deg inngående for å se hvordan du reagerte bare var noe du innbildte deg?Nei jeg kjenner henne og tonefallet var spørrende 

 

Anonymkode: b8651...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm ja kanskje. Ikke lyst til å spørre henne om dette heller- hun nevnte det i en bisetning uten å spør meg direkte- "ja mange bytter jo bank nå for tiden...…" mens hun studerte meg inngående for å se hvordan jeg reagerte. Hun har jo ikke noe med at jeg bytter bank da kan hun spør meg åpent og direkte

Anonymkode: b8651...3a7

Du høres litt paranoid ut.... 

Anonymkode: 32338...a11

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men herlighet, for det første: hvorfor skal det være så ille å bytte bank? Hvorfor mener du at hun "studerte deg inngående"? Dette må du ha innbilt deg. Og for det andre, det er jo ikke noe hemmelighet å bytte bank?! Hvorfor lage et stort nummer ut av det? Merkeligste jeg har lest på lenge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres litt paranoid ut.... 

Anonymkode: 32338...a11

LITT faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vel...men hva er så farlig med det da `? Redd hun skal ta pengene dine?

Anonymkode: 44686...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt noen at du har byttet bank, eller at du vurderte å gjøre det? I såfall kan det være blitt gjengitt av noen i en eller annen sammenheng der hun har overhørt det. Folk snakker gjerne om bank og finans og rentebetingelser. 

Har du skrevet eller stilt spørsmål om eller til banken på sosiale medier? Det dukker opp i feeden til dine fb-venner i løpet av noen dager. 

Hvis du har byttet bank helt i det stille, uten å ha nevnt det for noen skriftlig eller muntlig, så var utsagnet fra mor di helt tilfeldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen kvinne på 40 år som nylig skiftet bankforbindelse. dette har min mor tydeligvis fått vite og jeg lurer på hvordan det kan ha skjedd da jeg ikke har informert henne om dette og . jeg ikke har noen faste avtaletrekk til henne

Anonymkode: b8651...3a7

Det kan hvem som helst finne ut ved å sjekke grunnboka på www.seeiendom.no

Anonymkode: 56b64...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hm ja kanskje. Ikke lyst til å spørre henne om dette heller- hun nevnte det i en bisetning uten å spør meg direkte- "ja mange bytter jo bank nå for tiden...…" mens hun studerte meg inngående for å se hvordan jeg reagerte. Hun har jo ikke noe med at jeg bytter bank da kan hun spør meg åpent og direkte

Anonymkode: b8651...3a7

Kanskje hun absolutt ikke spurte om du hadde byttet bank, men heller hintet om at du bør vurdere bytte bank? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...