Gå til innhold

1,4 km på 5 min, er det for knapt til fots?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måtte spurte til toget i dag. Ut ifra google maps skal det ta 17 min å gå, det måler 1,4 km. Jeg kommer alltid frem fortere enn maps sier da for jeg går fortere enn snittet og har lange bein. Men er det barnemat eller sprekt? Jeg er ikke en løper/hardcore trene så har ikke peiling. 

Anonymkode: a1115...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nuttery skrev:

Det utgjør en fart på 16,7km/t. 

Er det mye til fots? 

Anonymkode: a1115...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mye til fots? 

Anonymkode: a1115...f1b

Ja. Jeg er 157 og klarer å presse opp farta til maks 13-14 km/t på tredemølla, og holde i maks et minutt. Så du er nok godt trent og har svært lange bein.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dersom du gjør dette på 16,7 km/t så vil jeg tro at du løper, rimelig raskt. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nuttery skrev:

Det utgjør en fart på 16,7km/t. 

På min kalkulator blir det 16,8 km/t. Men pytt, én desimal fra eller til spiller jo ingen praktisk rolle i dette tilfellet. Ts har uansett en forrykende fart.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Arabella skrev:

På min kalkulator blir det 16,8 km/t. Men pytt, én desimal fra eller til spiller jo ingen praktisk rolle i dette tilfellet.

Haha, det kan godt være :) Jeg er på telefonen og fikk frem tallet i én nettleser og måtte over på denne for å skrive posten. Så du har nok rett, det er jeg som har blinkset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttery skrev:

Ja. Jeg er 157 og klarer å presse opp farta til maks 13-14 km/t på tredemølla, og holde i maks et minutt. Så du er nok godt trent og har svært lange bein.

Måtte rekke et tog. 1,4 km fra her til togstasjonen. 1,1 km blir det når jeg klikker inn togstasjon i tillegg. Så litt kortere blir det. Hadde 10 min på meg når jeg låste døren, men gikk tilbake og slengte inn veska fordi jeg ikke trengte den, ville bare ha alt i jakkelomma. Toget skulle gå 24 over, kl var 17 når jeg hadde låst 2.gangen. Tenkte at det her rekker jeg ikke. Kl var akkurat 24 når jeg kom. Men når jeg skal rekke noe klarer jeg ikke stoppe. Men var temmelig blodsmak i munnen ja... ser nå det var 7 min. 

Jeg ser meg ikke som sprek egentlig. Jeg løpet jo nesten aldri. Men slik har jeg ofte gjort det....er litt for treig ut senga eller døren noen ganger, spurting som pokker til kollektivtransporten. 😛 det er faktisk effektiv trening å være sent ute

Anonymkode: a1115...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går fra 1.4 km på 5 min til 1.1 km på 7 minutter. Raskt, ja, men ikke helt det samme. Jeg bruker mellom 9 og 10 minutter på en kilometer når jeg går raskt, men uten å løpe.

Anonymkode: 8a992...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsjfart er vel regnet 10 min på 1 km. Sprintet du til toget, så ja. Hvis ikke er det nok ikke 1,4 km...

Anonymkode: f971e...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om 1.1 km og 7 min, så løp du 9.4 km/t. Dette er joggefart, ikke sprintfart, altså ikke særlig fort. Når jeg løper en mil rolig, er farten min ca 10,5 km/t. Hvis du fikk blodsmak i munnen, er du dessverre ikke så bra trent. 

Anonymkode: ca1cb...ad9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du går fra 1.4 km på 5 min til 1.1 km på 7 minutter. Raskt, ja, men ikke helt det samme. Jeg bruker mellom 9 og 10 minutter på en kilometer når jeg går raskt, men uten å løpe.

Anonymkode: 8a992...1ae

Samme her. Jeg går nesten like kjapt som enkelte jogger. 

Å gå/jogge 1,1 km på 7 min er som sagt raskt, men noe helt annet enn 1,4 km på 5 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig gange for meg er 12 minutt per km, og det har det visstnok vært i "alle år". Regnet litt på dette for et par år siden og det stemte med tiden mellom hjem og alle steder jeg har jobbet, studert eller visste nøyaktig hvor langt det var til.

Nå er jeg lav og har korte ben, men 1,4 km ville basert på dette tatt meg ca. 17 minutt når vanlig gange er 5km/t. Skulle gått rimelig fort med lange ben for å klare noe sånt som 16-27 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-no-noir

Vinnertiden på 1500m for kvinner i NM nå nylig var 4:23. Få deg noen økter på bane, raske sko og shorts/singlet så er du der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,1 km på 7 minutter er ikke veldig raskt nei. Jeg er ikke god på hastighet og pleier å bruke 5,5 min på 1 km. Det er mitt normale joggetempo og kan selvsagt øke tempoet, men da klarer jeg ikke løpe så langt som jeg ønsker og det blir en veldig hard økt framfor en økt som gir meg glede og motivasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ganske raskt ja. Såpass raskt at jeg nesten ikke tror deg uten at du har løpt en god del før. Er du utrent så hadde du ikke klart mange metrene til før du måtte ha satt farten betydelig ned. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...