Gå til innhold

Lampe, men ingen stikkontakt i nærheten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på om noen har en lur løsning til dette problemet.

Jeg har en liten bordlampe, som jeg ønsker skal stå på et spesifikt sted i leiligheten min (på et skrivebord). Dessverre er det ingen stikkontakt i nærheten, og det vil bli kjempestygt og snublefarlig om jeg skal prøve meg på skjøteledning på noen måte. I mitt hode burde det jo i 2019 finnes noe som løser slikt, jeg ser for meg en dings som enten er oppladbar, eller går på batteri, og som da må ha vanlig uttak for å plugge i stikkontakt.

Finnes dette i virkeligheten, og hva heter det i såfall? Andre tips?

Anonymkode: ae3fa...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elektriker som legger inn nytt punkt for en stikkontakt?!

Anonymkode: 9a600...7cb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. takk for svar, hadde håpet det fantes en enklere løsning. Noen idé om hvor mye noe sånt ville koste?

Anonymkode: ae3fa...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

lurer på om noen har en lur løsning til dette problemet.

Jeg har en liten bordlampe, som jeg ønsker skal stå på et spesifikt sted i leiligheten min (på et skrivebord). Dessverre er det ingen stikkontakt i nærheten, og det vil bli kjempestygt og snublefarlig om jeg skal prøve meg på skjøteledning på noen måte. I mitt hode burde det jo i 2019 finnes noe som løser slikt, jeg ser for meg en dings som enten er oppladbar, eller går på batteri, og som da må ha vanlig uttak for å plugge i stikkontakt.

Finnes dette i virkeligheten, og hva heter det i såfall? Andre tips?

Anonymkode: ae3fa...bbc

Det finnes noe som heter elektrikker. Den fagkompetansen ringer man til, og ber om hjelp hos. Får du en person hjem til deg, med elektriker fagbrev, så kan du bestille en ny stikkontakt nøyaktig der du vil ha den. Vips så har du lys, særlig når du da vippser personen for utført oppdrag. 

Så enkelt kan slike ting løses, uten å opprette en (snuble-)tråd på nettet. 

Anonymkode: 04dbb...c40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok.. takk for svar, hadde håpet det fantes en enklere løsning. Noen idé om hvor mye noe sånt ville koste?

Anonymkode: ae3fa...bbc

Kommer veldig an på. Sist betalte jeg 2000.

Anonymkode: 5bcb2...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en slags nødlader til stikk du tenker på? Vet ikke om det finnes, men det var veldig smart! Tenk å kunne ha med noe sånt på hytta! Håper noen lager det 😅👍🏻

Anonymkode: bbf06...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes noe som heter elektrikker. Den fagkompetansen ringer man til, og ber om hjelp hos. Får du en person hjem til deg, med elektriker fagbrev, så kan du bestille en ny stikkontakt nøyaktig der du vil ha den. Vips så har du lys, særlig når du da vippser personen for utført oppdrag. 

Så enkelt kan slike ting løses, uten å opprette en (snuble-)tråd på nettet. 

Anonymkode: 04dbb...c40

For et unødvendig fordummende svar! TS visste mest sannsynlig om en slik løsning, men spør om det finnes en fiks måte å få lys i lampen sin! 

Mitt råd til deg er at du svarer på en hyggelig måte, eller lar vær. Dette er tross alt et forum hvor man f.eks kan søke råd hos andre. 

Anonymkode: eafe9...c7b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektriker er dyrt! unngår dem så mye jeg kan. Unødvendig dyre.

Anonymkode: 5b735...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elektriker er dyrt! unngår dem så mye jeg kan. Unødvendig dyre.

Anonymkode: 5b735...133

Men en gang i blant er det likevel ikke noe annet som duger i lengden. 

Anonymkode: 9965d...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...