Gå til innhold

Hva er det mest skrekkfilm-aktige du har opplevd?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, har du hatt en opplevelse som virket som om du var i en skrekkfilm?

Jeg er ikke interessert i å snakke om hva som er virkelig og hva som er religion her,
I denne tråden vil jeg at vi bare skal ha det gøy og sosialisere, og dele våre skumle spennende hendelser.

Min opplevelse skjedde da jeg gikk på ungdomskolen. Klokka var rundt 19, og jeg skulle gå hjem fra et besøk hos en venn. Det var mørkt, overskya og regnet. Så kom jeg til et hus som hadde slike svære "vindu vegger" ved siden av inngangsdøra. Det var mørkt i huset, ingen lys, virket ikke som noen var hjemme. Men i vinduet så jeg ei jente. Hun hadde et veldig hvitt ansikt. Med en gang hun så at jeg så henne, trakk ansiktet hennes seg tilbake i mørket. Synes det var veldig merkelig og spennende opplevelse. Litt snodig at noen ikke skrur på lyset i huset sitt synes jeg :edie:

Endret av Lexicon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var 6-7 år gammel (1989-1990) så fikk broren min (5-6 år gammel) og jeg leke med båndopptak. Vi satte på «REC» men kom ikke på hva vi skulle si og satte flere minutter i stillhet. Vi spolte tilbake kassetten og spilte den av. Hyl og skrik fikk vi. Høylytt også. Vi ble redde så klart. Vi spolte tilbake for å høre igjen, men da var det ikke mere lyder. Bare snufsing og pusting.

Har hatt stalkere også som har gitt litt ukomfortable skrekkfilm øyeblikk, men det blir kanskje en litt annen sjanger med skrekkfilm enn du tenker på i HI.

Anonymkode: 152eb...fc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en forferdelig livaktig drøm om et reptil-aktig vesen som prøvde å drepe meg. Han shape-shiftet faktisk foran øynene mine, og når han tok hånda mi så opplevde jeg et sånt dypt mørke og ondskap som jeg aldri har opplevd hverken før eller siden. Jeg våknet idet jeg ble "drept". Han stakk tunga ned i halsen på meg og traff et punkt bak i nakken, og idet han traff det så så jeg et lysglimt og skjønte at jeg døde, og så våknet jeg. Jeg var skrekkslagen da jeg våknet og hadde angst lenge etterpå og klarte ikke se skumle ting på tv eller lese bøker for voksne. Vanligvis er jeg ikke spesielt mørkeredd eller redd for overnaturlige ting, men han der var ekkel. Følte at fanden var ute etter meg lenge etterpå 😅

Merkelig nok i samme tidsperiode så var jeg ute og gikk tur på kvelden og hadde en reell ekkel opplevelse. Ikke en overnaturlig en men jeg poster den likevel. Jeg bodde da i nærheten av Fløyen, og gikk en tur oppover fjellet. På vei nedover var det blitt ganske mørkt, og da jeg langt nede så at noen kom gående oppover med en lommelykt, så fikk jeg et innfall og smatt inn i skogen og gjemte meg. Jeg hadde ikke lyst til å møte noen alene der oppi skogen i mørket. Jeg så at personen gikk forbi der som jeg hadde gått inn i skogen....og så snudde han og gikk tilbake. Han begynte å lyse ned på veien og inn i skogen mot meg og gikk att og fram på veien. Kanskje han så sporene mine, jeg vet ikke. Det var ikke snø og jeg kan ikke huske om det var spesielt vått, men jeg skjønner jo at han må ha sett noe. Han ga seg liksom ikke og gikk att og fram og rotet og lette lenge. Jeg kunne omtrent ikke puste der jeg satt, for jeg hadde ikke gått så langt inn i skogen, og han hadde jo lykt så jeg visste ikke hvor langt han kunne se heller. Men etter hvert snek meg uendelig sakte videre bort fra veien og gikk en laaang omvei så jeg kom et godt stykke nedenfor han så jeg kunne gå videre hjem. Ekkelt!

Anonymkode: 3b797...bd5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en gang en forferdelig livaktig drøm om et reptil-aktig vesen som prøvde å drepe meg. Han shape-shiftet faktisk foran øynene mine, og når han tok hånda mi så opplevde jeg et sånt dypt mørke og ondskap som jeg aldri har opplevd hverken før eller siden. Jeg våknet idet jeg ble "drept". Han stakk tunga ned i halsen på meg og traff et punkt bak i nakken, og idet han traff det så så jeg et lysglimt og skjønte at jeg døde, og så våknet jeg. Jeg var skrekkslagen da jeg våknet og hadde angst lenge etterpå og klarte ikke se skumle ting på tv eller lese bøker for voksne. Vanligvis er jeg ikke spesielt mørkeredd eller redd for overnaturlige ting, men han der var ekkel. Følte at fanden var ute etter meg lenge etterpå 😅

Merkelig nok i samme tidsperiode så var jeg ute og gikk tur på kvelden og hadde en reell ekkel opplevelse. Ikke en overnaturlig en men jeg poster den likevel. Jeg bodde da i nærheten av Fløyen, og gikk en tur oppover fjellet. På vei nedover var det blitt ganske mørkt, og da jeg langt nede så at noen kom gående oppover med en lommelykt, så fikk jeg et innfall og smatt inn i skogen og gjemte meg. Jeg hadde ikke lyst til å møte noen alene der oppi skogen i mørket. Jeg så at personen gikk forbi der som jeg hadde gått inn i skogen....og så snudde han og gikk tilbake. Han begynte å lyse ned på veien og inn i skogen mot meg og gikk att og fram på veien. Kanskje han så sporene mine, jeg vet ikke. Det var ikke snø og jeg kan ikke huske om det var spesielt vått, men jeg skjønner jo at han må ha sett noe. Han ga seg liksom ikke og gikk att og fram og rotet og lette lenge. Jeg kunne omtrent ikke puste der jeg satt, for jeg hadde ikke gått så langt inn i skogen, og han hadde jo lykt så jeg visste ikke hvor langt han kunne se heller. Men etter hvert snek meg uendelig sakte videre bort fra veien og gikk en laaang omvei så jeg kom et godt stykke nedenfor han så jeg kunne gå videre hjem. Ekkelt!

Anonymkode: 3b797...bd5

Kanskje han ble bekymra og forvirra når den personen som gikk foran seg plutselig forsvant. 

Anonymkode: 86308...555

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå over til ei venninne en gang for mange år siden. Hun sovna på stua mens vi så film, så jeg gikk og la meg alene på soverommet. Da jeg hadde slått av lyset og lagt meg under dyna, hørte jeg det pustet rolig bak meg. Jeg turte absolutt ikke snu meg og se, jeg krølla meg sammen under dyna og sovna til slutt. Eventuelt besvimte av skrekk 😜 Aner ikke hva det var, venninna mi sov på stua hele natta.

Anonymkode: a08a6...386

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ofte søvnparalyse. Det kan være rimelig ekkelt. Er på en måte våken/tilstede. Forstår at det kanskje ikke er ekte opplevelser, men jeg klarer jo likevel ikke å komme ut av de. Hele kroppen stiver og jeg kan føle meg kvalt. Akkurat som neon har bundet hele kroppen stramt fast eller at noen tar kvelertak på meg. Har også opplevd at jeg ble kilt (så ikke syner, følte bare at jeg ble kilt) og at jeg ikke klarte å gjøre noe med det siden jeg var helt paralysert. Veldig claustrofobisk. 

Opplevde også noe merkelig da jeg gikk tur en kveld (ca 2330). Var mørkt. Gikk i et boligområdet. Så en mann litt lengre foran meg. Tenkte ikke særlig på det da. Han begynte å gå saktere, mistenkelig sakte synes jeg. Jeg gikk også saktere da. Fikk en litt creepy feeling og lurte på om jeg skulle snu, men tenkte det ikke var lurt for da ville jeg hatt han bak meg og ikke like god oversikt. Fortsatte sakte samme vei som han. Plutselig gikk han litt raskere og "forsvant". Men så så jeg skoene hans under en hekk/busk akkurat som han gjemte seg. Akkurat der var det også en vei opp mot hus som lå tett i tett så jeg gikk raskt opp der. Tenkte det var større mulighet for folk å høre meg hvis jeg ble skremt/overfalt og måtte skrike. Han kom heldigvis ikke etter da. 

Var også en som løp etter meg med kniv da jeg syklet. Jeg hadde jo heldigvis litt mer fart på sykkelen. Hørte han etterpå ropte febrilsk at jeg var feil person og sa sorry. Tror han var narkoman. 

Anonymkode: 7d5f1...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte søvnparalyse. Det kan være rimelig ekkelt. Er på en måte våken/tilstede. Forstår at det kanskje ikke er ekte opplevelser, men jeg klarer jo likevel ikke å komme ut av de. Hele kroppen stiver og jeg kan føle meg kvalt. Akkurat som neon har bundet hele kroppen stramt fast eller at noen tar kvelertak på meg. Har også opplevd at jeg ble kilt (så ikke syner, følte bare at jeg ble kilt) og at jeg ikke klarte å gjøre noe med det siden jeg var helt paralysert. Veldig claustrofobisk. 

Opplevde også noe merkelig da jeg gikk tur en kveld (ca 2330). Var mørkt. Gikk i et boligområdet. Så en mann litt lengre foran meg. Tenkte ikke særlig på det da. Han begynte å gå saktere, mistenkelig sakte synes jeg. Jeg gikk også saktere da. Fikk en litt creepy feeling og lurte på om jeg skulle snu, men tenkte det ikke var lurt for da ville jeg hatt han bak meg og ikke like god oversikt. Fortsatte sakte samme vei som han. Plutselig gikk han litt raskere og "forsvant". Men så så jeg skoene hans under en hekk/busk akkurat som han gjemte seg. Akkurat der var det også en vei opp mot hus som lå tett i tett så jeg gikk raskt opp der. Tenkte det var større mulighet for folk å høre meg hvis jeg ble skremt/overfalt og måtte skrike. Han kom heldigvis ikke etter da. 

Var også en som løp etter meg med kniv da jeg syklet. Jeg hadde jo heldigvis litt mer fart på sykkelen. Hørte han etterpå ropte febrilsk at jeg var feil person og sa sorry. Tror han var narkoman. 

Anonymkode: 7d5f1...168

Han var sikkert på do under den busken

Anonymkode: 86308...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2019 at 7:49 AM, AnonymBruker said:

Kanskje han ble bekymra og forvirra når den personen som gikk foran seg plutselig forsvant. 

Anonymkode: 86308...555

Det kan være men jeg trodde ikke han så meg..

Anonymkode: 3b797...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden våknet jeg på morgenen i panikk. Jeg hadde da drømt om at jeg hadde vært i et hus da jeg var liten hvor diverse ting hadde skjedd.
Tenkte mye på dette huset, denne kvinnen jeg hadde vært hos. Jeg ringte moren min, og lurte på om dette var noe som faktisk hadde skjedd, da jeg begynte å huske ting som jeg ikke husket før.
Moren min bekreftet at jeg hadde fortalt om dette da jeg var liten. At jeg faktisk hadde vært på besøk hos en dame jeg ikke kjente.
Jeg spurte noen venner, da jeg fremdeles ikke var sikker på hva som hadde skjedd. Flere husket at jeg hadde fortalt om dette. 
Det som hadde skjedd, var at jeg gikk dør til dør for å samle penger for et eller annet. Da jeg kom til dette huset, åpnet en sint gammel dame opp døren. Hun ville ikke donere penger, men jeg kunne komme inn å hjelpe henne å rydde. Dette gjorde jeg. En helt fremmed dame jeg aldri hadde vært hos før.
Jeg gikk inn, og jeg husker at i den øverste etasjen hvor rotete det var. Det var dårlig energi i huset, mørkt og trist.. Denne damen bodde ikke alene. Det var spøkelser/ånder.. Et eller annet. Jeg snakket med den ene "gutten" som var i huset. Det var et par ånder til, men husker ikke så mye. Damen var slik jeg husker det, klar over åndene.
Jeg synes det er så rart.. for dette er noe jeg ikke hadde noe som helst minner fra før jeg drømte om dette. 
Jeg tror jeg gikk til damen flere ganger. plutselig sluttet jeg, av en eller annen grunn. Nå er det et par år siden jeg drømte dette, så jeg husker ikke så mye av hvordan det var.
Jeg gikk også tilbake til huset. Jeg visste hvor det var. Endte opp med å stå utenfor å se på huset, helt til noen som bodde der la merke til det, så jeg gikk. 
Tenker mye på dette, og sliter med at det er så mye som jeg ikke husker.. og jeg har alltid hatt lyst til å ha kontakt med ånder. 
Denne dama var veldig gammel da jeg var der, så hun er uten tvil død for mange år siden.. Følte på en måte at hun prøvde å ta kontakt eller noe gjennom denne drømmen. 
Det huset gir meg litt "skrekkfilm følelse". Tror det har skjedd noe fælt der..
Virker gjerne litt dumt/rart at jeg henger meg opp i dette, men er så mye rare detaljer jeg husker.. 

Anonymkode: 89426...b3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekter som får de fleste Criminal Minde-episoder til å blekne. 

Anonymkode: 1dcfa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...