Jump to content
AnonymBruker

Det er faktisk plantebasert som er greia

Recommended Posts

AnonymBruker

Og det har vi visst lenge! En ny studie viser at det å spise plantebasert kan ha en effekt på hjerte-helse og kan senke risikoen for å dø av en hjerte- og karsykdom. Som om vi ikke visste dette allerede? Man har snakket om det i evigheter, men likevel hopper folk på lavkarbo som om de er udødelige...

"Eating mostly plant-based foods and fewer animal-based foods may be linked to better heart health and a lower risk of dying from a heart attack, stroke or other cardiovascular disease according to new research published in the Journal of the American Heart Association, the Open Access Journal of the American Heart Association/American Stroke Association."

https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190807092326.htm?fbclid=IwAR3VMjx3NUaUyyqe-fhT7iBvNjWuFAsXInvF_LAjhMkTcPaBvNk98HSGpms

Anonymkode: 491b0...b3e

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det har vi visst lenge! En ny studie viser at det å spise plantebasert kan ha en effekt på hjerte-helse og kan senke risikoen for å dø av en hjerte- og karsykdom. Som om vi ikke visste dette allerede? Man har snakket om det i evigheter, men likevel hopper folk på lavkarbo som om de er udødelige...

"Eating mostly plant-based foods and fewer animal-based foods may be linked to better heart health and a lower risk of dying from a heart attack, stroke or other cardiovascular disease according to new research published in the Journal of the American Heart Association, the Open Access Journal of the American Heart Association/American Stroke Association."

https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190807092326.htm?fbclid=IwAR3VMjx3NUaUyyqe-fhT7iBvNjWuFAsXInvF_LAjhMkTcPaBvNk98HSGpms

👎

Anonymkode: b2ced...959

AnonymBruker

Jeg blir sur når dere tvinger mer til å spise planter. La meg bestemme selv. Tror jeg fyrer opp grillen og griller KJØTT

Anonymkode: 3f20a...6fc

deedee_
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir sur når dere tvinger mer til å spise planter. La meg bestemme selv. Tror jeg fyrer opp grillen og griller KJØTT

Anonymkode: 3f20a...6fc

Voksent. Er ingen som tvinger deg til å spise noe som helst? Du trenger ikke oppføre deg som et barn i trassalderen. Gå å grill KJØTT du, det at du skal gå å grille sårer ikke akuratt "de som tvinger deg til å spise kjøtt".

Akhenaton

Etter 30 år som kostholdsgira, med utprøving av forskjellige ting (jeg var vel kanskje blant Norges første lavkarbo-entusiaster, for eksempel), så har jeg landa på det samme. Et godt sammensatt plantebasert kosthold rocker noe helt vilt. 

Callisto83

Dette var gode nyheter! Både for helsen vår, og dyrevelferden. 👍

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, deedee_ skrev:

Voksent. Er ingen som tvinger deg til å spise noe som helst? Du trenger ikke oppføre deg som et barn i trassalderen. Gå å grill KJØTT du, det at du skal gå å grille sårer ikke akuratt "de som tvinger deg til å spise kjøtt".

For et voksent svar.

Anonymkode: 26596...6be

AnonymBruker

Kjøtt og fisk er det beste du kan spise, ferdig snakka.

Anonymkode: 47589...b9b

Hedersbrukeren

Fyr opp Thorbjørn Egners Grønsakspisersang, der har vi det motsatte av fasiten :)

Dvs kjøtt gjør at man blir frisk og rask, mens grønnsaker og annen vegetarmat sørger for at man blir trøtt og doven. Han kunne spøke, den godeste Egner, den visa var hans svar på Prøysens I Bakvendtland :)

Hedersbrukeren
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøtt og fisk er det beste du kan spise, ferdig snakka.

Anonymkode: 47589...b9b

Jepp, det er det som er noe :)

AnonymBruker

Det er ikke bærekraftig å maule så mye kjøtt som folk flest driver med i dette landet. Ville bare nevne den siden. Men det spiller vel ingen rolle for mange. Meg, meg og meg først.  

Anonymkode: 2e157...386

Husholdning1

For den som vil ha et plantebasert kosthold er det nok helt greit. 

Jeg står over.

AnonymBruker

Plantebasert ja. Men ikke bannlyse kjøtt heller. Har tro på en balanse, med mest mulig planter, og et fornuftig kjøttforbruk :)  kunne selv aldri levd uten. Elsker kjøtt. Særlig vilt. Blir gjerne meg på jakt om noen ber meg med en gang. Syns den biten er spennende også.

Anonymkode: 2daa2...79f

Annonse

Hedersbrukeren
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bærekraftig å maule så mye kjøtt som folk flest driver med i dette landet. Ville bare nevne den siden. Men det spiller vel ingen rolle for mange. Meg, meg og meg først.  

Om jeg slutter å spise kjøtt så blir nok verden et bedre sted, ja :)

Hjelper nok heller lite om alle nordmenn slutter, går bare ut over diverse bønder :)

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa den hissige veggisen med dyrenes velferd foran menneskers. 

Anonymkode: 2daa2...79f

AnonymBruker

Vi er da ikke skapt for å ete planter laugh.gif 

Det tar noen tusener av år til før kroppene våre eventuelt håndterer plantebasert kost

Anonymkode: a16c5...701

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan fint være bærekraftig. Du må ikke tro på alt du leser i avisen.

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Eating mostly plant-based foods and fewer animal-based foods may be linked to better heart health and a lower risk of dying from a heart attack, stroke or other cardiovascular disease according to new research published in the Journal of the American Heart Association, the Open Access Journal of the American Heart Association/American Stroke Association."

Kan du oversette? Eating moose? Altså spise elg? Ja takk! :sikle:

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du oversette? Eating moose? Altså spise elg? Ja takk! :sikle:

Du leste feil. Det står "mostly". Ikke "moose".

Knut123
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er da ikke skapt for å ete planter laugh.gif 

Det tar noen tusener av år til før kroppene våre eventuelt håndterer plantebasert kost

🤦