Gå til innhold

Det er faktisk plantebasert som er greia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det har vi visst lenge! En ny studie viser at det å spise plantebasert kan ha en effekt på hjerte-helse og kan senke risikoen for å dø av en hjerte- og karsykdom. Som om vi ikke visste dette allerede? Man har snakket om det i evigheter, men likevel hopper folk på lavkarbo som om de er udødelige...

"Eating mostly plant-based foods and fewer animal-based foods may be linked to better heart health and a lower risk of dying from a heart attack, stroke or other cardiovascular disease according to new research published in the Journal of the American Heart Association, the Open Access Journal of the American Heart Association/American Stroke Association."

https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190807092326.htm?fbclid=IwAR3VMjx3NUaUyyqe-fhT7iBvNjWuFAsXInvF_LAjhMkTcPaBvNk98HSGpms

Anonymkode: 491b0...b3e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det har vi visst lenge! En ny studie viser at det å spise plantebasert kan ha en effekt på hjerte-helse og kan senke risikoen for å dø av en hjerte- og karsykdom. Som om vi ikke visste dette allerede? Man har snakket om det i evigheter, men likevel hopper folk på lavkarbo som om de er udødelige...

"Eating mostly plant-based foods and fewer animal-based foods may be linked to better heart health and a lower risk of dying from a heart attack, stroke or other cardiovascular disease according to new research published in the Journal of the American Heart Association, the Open Access Journal of the American Heart Association/American Stroke Association."

https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190807092326.htm?fbclid=IwAR3VMjx3NUaUyyqe-fhT7iBvNjWuFAsXInvF_LAjhMkTcPaBvNk98HSGpms

Anonymkode: 491b0...b3e

👎

Anonymkode: b2ced...959

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sur når dere tvinger mer til å spise planter. La meg bestemme selv. Tror jeg fyrer opp grillen og griller KJØTT

Anonymkode: 3f20a...6fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir sur når dere tvinger mer til å spise planter. La meg bestemme selv. Tror jeg fyrer opp grillen og griller KJØTT

Anonymkode: 3f20a...6fc

Voksent. Er ingen som tvinger deg til å spise noe som helst? Du trenger ikke oppføre deg som et barn i trassalderen. Gå å grill KJØTT du, det at du skal gå å grille sårer ikke akuratt "de som tvinger deg til å spise kjøtt".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 30 år som kostholdsgira, med utprøving av forskjellige ting (jeg var vel kanskje blant Norges første lavkarbo-entusiaster, for eksempel), så har jeg landa på det samme. Et godt sammensatt plantebasert kosthold rocker noe helt vilt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, deedee_ skrev:

Voksent. Er ingen som tvinger deg til å spise noe som helst? Du trenger ikke oppføre deg som et barn i trassalderen. Gå å grill KJØTT du, det at du skal gå å grille sårer ikke akuratt "de som tvinger deg til å spise kjøtt".

For et voksent svar.

Anonymkode: 26596...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt og fisk er det beste du kan spise, ferdig snakka.

Anonymkode: 47589...b9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyr opp Thorbjørn Egners Grønsakspisersang, der har vi det motsatte av fasiten :)

Dvs kjøtt gjør at man blir frisk og rask, mens grønnsaker og annen vegetarmat sørger for at man blir trøtt og doven. Han kunne spøke, den godeste Egner, den visa var hans svar på Prøysens I Bakvendtland :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøtt og fisk er det beste du kan spise, ferdig snakka.

Anonymkode: 47589...b9b

Jepp, det er det som er noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bærekraftig å maule så mye kjøtt som folk flest driver med i dette landet. Ville bare nevne den siden. Men det spiller vel ingen rolle for mange. Meg, meg og meg først.  

Anonymkode: 2e157...386

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som vil ha et plantebasert kosthold er det nok helt greit. 

Jeg står over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantebasert ja. Men ikke bannlyse kjøtt heller. Har tro på en balanse, med mest mulig planter, og et fornuftig kjøttforbruk :)  kunne selv aldri levd uten. Elsker kjøtt. Særlig vilt. Blir gjerne meg på jakt om noen ber meg med en gang. Syns den biten er spennende også.

Anonymkode: 2daa2...79f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bærekraftig å maule så mye kjøtt som folk flest driver med i dette landet. Ville bare nevne den siden. Men det spiller vel ingen rolle for mange. Meg, meg og meg først.  

Anonymkode: 2e157...386

Om jeg slutter å spise kjøtt så blir nok verden et bedre sted, ja :)

Hjelper nok heller lite om alle nordmenn slutter, går bare ut over diverse bønder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bærekraftig å maule så mye kjøtt som folk flest driver med i dette landet. Ville bare nevne den siden. Men det spiller vel ingen rolle for mange. Meg, meg og meg først.  

Anonymkode: 2e157...386

Sa den hissige veggisen med dyrenes velferd foran menneskers. 

Anonymkode: 2daa2...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er da ikke skapt for å ete planter laugh.gif 

Det tar noen tusener av år til før kroppene våre eventuelt håndterer plantebasert kost

Anonymkode: a16c5...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bærekraftig å maule så mye kjøtt som folk flest driver med i dette landet. Ville bare nevne den siden. Men det spiller vel ingen rolle for mange. Meg, meg og meg først.  

Anonymkode: 2e157...386

Det kan fint være bærekraftig. Du må ikke tro på alt du leser i avisen.

Anonymkode: 26596...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det har vi visst lenge! En ny studie viser at det å spise plantebasert kan ha en effekt på hjerte-helse og kan senke risikoen for å dø av en hjerte- og karsykdom. Som om vi ikke visste dette allerede? Man har snakket om det i evigheter, men likevel hopper folk på lavkarbo som om de er udødelige...

"Eating mostly plant-based foods and fewer animal-based foods may be linked to better heart health and a lower risk of dying from a heart attack, stroke or other cardiovascular disease according to new research published in the Journal of the American Heart Association, the Open Access Journal of the American Heart Association/American Stroke Association."

https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190807092326.htm?fbclid=IwAR3VMjx3NUaUyyqe-fhT7iBvNjWuFAsXInvF_LAjhMkTcPaBvNk98HSGpms

Anonymkode: 491b0...b3e

Kan du oversette? Eating moose? Altså spise elg? Ja takk! :sikle:

Anonymkode: a16c5...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du oversette? Eating moose? Altså spise elg? Ja takk! :sikle:

Anonymkode: a16c5...701

Du leste feil. Det står "mostly". Ikke "moose".

Anonymkode: 26596...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er da ikke skapt for å ete planter laugh.gif 

Det tar noen tusener av år til før kroppene våre eventuelt håndterer plantebasert kost

Anonymkode: a16c5...701

🤦

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...