AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #21 Del Skrevet 16. august 2019 På 15.8.2019 den 16.31, AnonymBruker skrev: Hallo Hvorfor er det noen som bruker "henne" som nominativ? Og ikke kan forskjell på hun og henne, han og ham... Og du/deg og jeg/meg har de ingen problemer med...? Om man ikke lærte det på skolen, så burde man ihvertfall hørt det via andre som snakker norsk 😂? Henne sa til meg at.. Ringte du hu? Henne skal komme etterpå Også er det kj-lyden, da... Altså etnisk norske folk... 😨 Hvorfor?? Anonymkode: e2ff7...7f3 Hvorfor ikke rette på de som snakker slik til vedkommende der og da, istedenfor å sette disse såkalte noen ETNISKE i en og samma bås? En av de mest fornærmede inleggene her inne spør du meg. Du oppfordrer til at dere nordmenn kan sitte og flire av at ikke alle snakker like godt som en nordmann vanligvis gjør. Hva forventer du? Ikke tro at dere er bedre enn oss. Som engelsk foreksempel. For en mann på snart 30 år født og oppvokst i Norge, hvor jeg snakker 4 forskjellige språk. Så er de aller fleste nordmenn helt SUGEN i å bare snakke engelsk. Men det betyr ikke at jeg skal lage et innlegg for så å få folk til å slenge dritt. Du er en *noen* like mye som meg når du drar og Sutter på ølflaska di hver gang du reiser ut av ditt lille land og kan komme med *but but, it's not only only*. Minner deg også på at over 60% av disse såkalte *noen* etnisitetene du tyder til er triangulære. Det vil si at de fleste kan mer enn 3 språk enn du noen gang kommer til å lære. det er visse grunner til at noen ikke gjør det riktig. Hvorfor gjøre det så vanskelig og provoserende ovenfor utlendinger? Fordi de er utlendinger? Ingen er perfekte. Så pass på neste gang du oppfordrer andre til å flire av dine provoserende fordomsfulle personlige meninger. Du er bare ute etter bråk. Anonymkode: 366c1...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 16. august 2019 #22 Del Skrevet 16. august 2019 Jeg får helt vondt av å se sånne ting som dette. Det er overskriften på en tråd på KG i dag. Hvem av disse gulvene er finest ? Det burde være elementærkunnskap at det heter HVILKE! Ser så mange som roter med denne typen ord. Har ikke skolene lenger grammatikkundervisning i norsk? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 16. august 2019 #23 Del Skrevet 16. august 2019 Akkurat nå, Pillarguri skrev: Jeg får helt vondt av å se sånne ting som dette. Det er overskriften på en tråd på KG i dag. Hvem av disse gulvene er finest ? Det burde være elementærkunnskap at det heter HVILKE! Ser så mange som roter med denne typen ord. Har ikke skolene lenger grammatikkundervisning i norsk? Hvem tråd snakker du om? Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 16. august 2019 #24 Del Skrevet 16. august 2019 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Hvem tråd snakker du om? Link? Vet ikke hvordan jeg lager link fra en annen tråd, men den ligger under Hus og Hage. Overskriften har du allerede 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 16. august 2019 #25 Del Skrevet 16. august 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er norsk lært på Livets Harde Skole. Anonymkode: d9a4c...105 Hvis det skulle være tilfelle, er det jammen mange av dem på KG. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 16. august 2019 #26 Del Skrevet 16. august 2019 Akkurat nå, Pillarguri skrev: Vet ikke hvordan jeg lager link fra en annen tråd, men den ligger under Hus og Hage. Overskriften har du allerede Det er nå du skal korrigere meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 16. august 2019 #27 Del Skrevet 16. august 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Det er nå du skal korrigere meg Jeg valgte å ignorere det. Er ikke så lett å erte opp 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 16. august 2019 #28 Del Skrevet 16. august 2019 På 15.8.2019 den 16.31, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det noen som bruker "henne" som nominativ? ANER IKKE Hva ett ¨Normativ¨ er, -vakk¨e mye prat om det, i Parken... Sorry. a. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 16. august 2019 #29 Del Skrevet 16. august 2019 Akkurat nå, Pillarguri skrev: Jeg valgte å ignorere det. Er ikke så lett å erte opp Der røyk fredagsunderholdningen. 😕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 16. august 2019 #30 Del Skrevet 16. august 2019 (endret) 2 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev: ANER IKKE Hva ett ¨Normativ¨ er, -vakk¨e mye prat om det, i Parken... Sorry. a. Nominativ og normativ betyr ikke det samme, da. Men jeg mistenker at du er en smule spydig. Endret 16. august 2019 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 16. august 2019 #31 Del Skrevet 16. august 2019 1 minutt siden, Arabella skrev: Nominativ og normativ betyr ikke det samme, da. Men jeg mistenker at du er en smule spydig. Mistenker feil da, -Dette sier meg Nada... Serr, -hva er forskjellen på ¨Nominativ og normativ¨, -ÆR Faktisk ett ærlig spørsmål... ALDRI Lært om dette i ¨Parken¨ -serr... a. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 16. august 2019 #32 Del Skrevet 16. august 2019 1 minutt siden, Sliten&kjørt52 skrev: Mistenker feil da, -Dette sier meg Nada... Serr, -hva er forskjellen på ¨Nominativ og normativ¨, -ÆR Faktisk ett ærlig spørsmål... ALDRI Lært om dette i ¨Parken¨ -serr... a. Se her, sannelig hadde du et spansk ord, også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 17. august 2019 #33 Del Skrevet 17. august 2019 1 minutt siden, Arabella skrev: Se her, sannelig hadde du et spansk ord, også. Men forskjelden på... - Nominativ og normativ... -Lurer på det... Tips... Serr, -ligg unna Spanske fengsel, -Ækk¨e bra. ... Serr... a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #34 Del Skrevet 17. august 2019 3 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev: Men forskjelden på... - Nominativ og normativ... -Lurer på det... Tips... Serr, -ligg unna Spanske fengsel, -Ækk¨e bra. ... Serr... a. Forskjellen. Anonymkode: 81198...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 17. august 2019 #35 Del Skrevet 17. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forskjellen. Anonymkode: 81198...122 Takk... MEN, ... ❔ a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #36 Del Skrevet 17. august 2019 Akkurat nå, Sliten&kjørt52 skrev: Takk... MEN, ... ❔ a. Værsågod! Anonymkode: 81198...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 17. august 2019 #37 Del Skrevet 17. august 2019 (endret) -PRØVER Å Lære... THX. ☺️ -Gamle gubber, -og INTERNETT... a. Endret 17. august 2019 av Sliten&kjørt52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 17. august 2019 #38 Del Skrevet 17. august 2019 12 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev: Men forskjelden på... - Nominativ og normativ... -Lurer på det... Tips... Serr, -ligg unna Spanske fengsel, -Ækk¨e bra. ... Serr... a. Jeg vet du kan skrive skikkelig, så hva prøver du på nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #39 Del Skrevet 17. august 2019 Kanskje de var for opptatt med å følge med i historie timen? 🤔 språket utvikler seg, sånn har det vært i alle år, å det fortsetter det med. Anonymkode: 9bad5...123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #40 Del Skrevet 17. august 2019 Mange vet ikke forskjellen på; i og på heller. Eks: "Jeg har vært i Kreta" Nei, du har vært "På Kreta" "Det skjedde i Sri Lanka" Nei, det skjedde "På Sri Lanka" Har masse eksempler, men gidder ikke ramse opp. Journalister i f.eks VG skriver også ekstremt mye feil. Anonymkode: 1d3d2...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå