AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Jeg ser etter ny jobb og kunne gjerne tenkt meg å jobbe som miljøterapeut ved f.eks en barnevernsinstitusjon. Jeg har ikke jobberfaring fra dette feltet, men jeg har personlig erfaring da jeg har vært i barnevernssystemet hele livet og har bodd på institusjon periodevis. Ved et eventuelt jobbintervju er dette noe å nevne? Jeg har ikke jobberfaringer å vise til, men det blir jo veldig personlig og jeg er egentlig en veldig lukket person, men det var ikke pga egne adferdsvansker, rus eller lignende jeg bodde der (det var hjemmemiljøet). I utgangspunktet prøver jeg å fremstå rimelig «feilfri» ved jobbintervju for å selge meg selv, men er det positivt med egne erfaringer i slike stillinger? Har ikke søkt jobber innen feltet før, så er veldig usikker hva jeg skal vektlegge av min personlighet for at de skal ansette meg Er under relevant utdanning nå og ønsker jobberfaring. Anonymkode: c2910...2f7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Jeg tenker at det burde være en fordel, og man burde ikke trenge å skjule slike ting. Men vet aldri hva hvermansen tenker dere ute, det kan være mye rart. Anonymkode: 1004e...128
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Skrevet 16. august 2019 Jeg ville ikke nevnt det. Ville tenkt at du søkte jobben på feil grunnlag og at du kom til å ha sterke meninger som kun baserer seg på din veldig subjektive opplevelser, og ha problemer med å se ting fra andre perspektiver. Anonymkode: 14dc7...801 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Jeg tenker det absolutt er relevant da fu som tidligere bruker av tjenesten vet hva som fungerte og ikke fungerte der du jobbet, samt at du har førstehåndserfaring med hvordan brukerne ønsker å bli møtt av de ansatte Anonymkode: aaddc...db1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 På 15.8.2019 den 14.41, AnonymBruker skrev: Jeg ser etter ny jobb og kunne gjerne tenkt meg å jobbe som miljøterapeut ved f.eks en barnevernsinstitusjon. Jeg har ikke jobberfaring fra dette feltet, men jeg har personlig erfaring da jeg har vært i barnevernssystemet hele livet og har bodd på institusjon periodevis. Ved et eventuelt jobbintervju er dette noe å nevne? Jeg har ikke jobberfaringer å vise til, men det blir jo veldig personlig og jeg er egentlig en veldig lukket person, men det var ikke pga egne adferdsvansker, rus eller lignende jeg bodde der (det var hjemmemiljøet). I utgangspunktet prøver jeg å fremstå rimelig «feilfri» ved jobbintervju for å selge meg selv, men er det positivt med egne erfaringer i slike stillinger? Har ikke søkt jobber innen feltet før, så er veldig usikker hva jeg skal vektlegge av min personlighet for at de skal ansette meg Er under relevant utdanning nå og ønsker jobberfaring. Anonymkode: c2910...2f7 Ja, det er høyst relevant men ikke automatisk. I ditt tilfelle blir det relevant fordi du er under utdanning i samme retning. Vær obs på at for mange arbeidsgivere kan det være en enkle grunn til å avvise deg, med mindre du klarer å få informere på en god måte. Anonymkode: f88b1...76c
Majana Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 Jeg har selv jobbet en del på institusjon og jeg mener at personlig erfaring absolutt kan være veldig positivt. Men det spørs også litt hva du har tenkt til å bruke erfaringen til. Er det med en tanke om å gå inn og revolusjonere hvordan institusjoner drives og å gi pekefinger til de som allerede jobber der, så er det kanskje ikke så attraktivt for arbeidsgiver. Er du derimot en ydmyk, reflektert person som ønsker å bruke din erfaring til å nå inn til ungdom i krise, så er min mening at det nesten ikke finnes mennesker som er mer skikket for institusjons-arbeid enn deg. Min erfaring (og sikkert også din) er at ungdom ofte får bedre kontakt med mennesker som har levd litt og de kan identifisere seg med. Vær ærlig på intervju, er mitt råd. Og ønsker de deg ikke pga din bakgrunn, så tror jeg ikke det er et sted du har så lyst til å jobbe allikevel. Lykke til😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå