Gå til innhold

Gravid, sliten, jobb og en 2-åring fra før av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er ikke bare leder, han er eier og CEO som syvende generasjon i et firma som har kontorer 4 plasser i landet. Vanskelig å forklare, men de andre medarbeiderne kan ikke gjøre hans jobb nei.

Anonymkode: 945b9...f39

Da vil jeg tro han har såpass over snittet i inntekt at du kan jobbe deltid og at dere istedet har en avtale dere imellom om at han kompenserer deg for ditt tap i inntekt og eventuelt tap av karrieremuligheter fremover? 

Eller at dere kan betale noen for å være der med deg og barnet til han kommer hjem etter jobb? (jeg har faktisk gjort dette selv, det er ikke vanlig men det er en fin løsning når man vil ha tid med barna sine samtidig som kroppen ikke spiller på lag)

Når samfunnets midler skal brukes til sykepenger fordi en vil ha kjempekarriere og den andre også vil ha karriere er sånt som gjør folk negative til sykepenger, noe som går ut over de som har sykdommer de ikke kan noe for og ingen ektefelle som kompenserer med god lønn. 

Og du sier også her at en kvinne ikke kunne hatt jobben hans (i alle fall ikke om hun vil ha barn, for da kan man ikke være fullstendig uunværlig). 

Synes forresten andre som kommenterer her kan holde seg for god til å kommentere at det ikke burde være mulig å være sliten når mannen gjør husarbeid eller fordi hun ikke har en aktiv jobb. Skjerpings, folk reagerer helt forskjellig på graviditeter. 

Jeg mener på ingen måte at man ikke kan være sykemeldt når man er gravid og utslitt. Det var premissene her som ble litt feil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig mye pes her ang. mannen din. Virker som han stiller bra opp, syns jeg. Jeg tenker også at det ikke er de timene på ettermiddagen som er det største problemet, men nattesøvnen og jobben. Dersom du ikke kan legge deg et sted som er litt skjermet, kan du bruke ørepropper eller noe annet? Søvnen er jo ofte dårlig nok i svangerskapet. Og jobb kan være slitsomt selv om ikke fysisk, så be om tilrettelegging. Om ikke går/funker i praksis, ta en prat med legen. Stor klem!

Anonymkode: e8150...9b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. 

Du skal ikke symelde deg for å tilrettelegge for at mannen din skal jobbe ekstra.

Er han leder fpr han delegere ansvar. Det er en stor del av jobben hans.

Anonymkode: 776b2...873

Jeg hadde aldri sykemeldt meg for at min mann skal kunne jobbe ekstra! Han jobber aldri ekstra.

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Embla82 skrev:

Da vil jeg tro han har såpass over snittet i inntekt at du kan jobbe deltid og at dere istedet har en avtale dere imellom om at han kompenserer deg for ditt tap i inntekt og eventuelt tap av karrieremuligheter fremover? 

Eller at dere kan betale noen for å være der med deg og barnet til han kommer hjem etter jobb? (jeg har faktisk gjort dette selv, det er ikke vanlig men det er en fin løsning når man vil ha tid med barna sine samtidig som kroppen ikke spiller på lag)

Når samfunnets midler skal brukes til sykepenger fordi en vil ha kjempekarriere og den andre også vil ha karriere er sånt som gjør folk negative til sykepenger, noe som går ut over de som har sykdommer de ikke kan noe for og ingen ektefelle som kompenserer med god lønn. 

Og du sier også her at en kvinne ikke kunne hatt jobben hans (i alle fall ikke om hun vil ha barn, for da kan man ikke være fullstendig uunværlig). 

Synes forresten andre som kommenterer her kan holde seg for god til å kommentere at det ikke burde være mulig å være sliten når mannen gjør husarbeid eller fordi hun ikke har en aktiv jobb. Skjerpings, folk reagerer helt forskjellig på graviditeter. 

Jeg mener på ingen måte at man ikke kan være sykemeldt når man er gravid og utslitt. Det var premissene her som ble litt feil. 

Det er vel en grunn til at det kun har vært menn i generasjoner som har eid selskapet. Er familiebedrift. Det er mye jobb å drive for seg selv. 

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende og jobber til ca 18 hver dag.

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde aldri sykemeldt meg for at min mann skal kunne jobbe ekstra! Han jobber aldri ekstra.

Anonymkode: 945b9...f39

Begynner han kl 10? Hvis ikke jobber han ekstra.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er vel en grunn til at det kun har vært menn i generasjoner som har eid selskapet. Er familiebedrift. Det er mye jobb å drive for seg selv. 

Anonymkode: 945b9...f39

Vi leser hva du skriver, men det er ikke samfunnets ansvar at mannen din skal ha en karriere.

Han får betale deg for å gå hjemme. Sykmelding er å snylte.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mye pes her ang. mannen din. Virker som han stiller bra opp, syns jeg. Jeg tenker også at det ikke er de timene på ettermiddagen som er det største problemet, men nattesøvnen og jobben. Dersom du ikke kan legge deg et sted som er litt skjermet, kan du bruke ørepropper eller noe annet? Søvnen er jo ofte dårlig nok i svangerskapet. Og jobb kan være slitsomt selv om ikke fysisk, så be om tilrettelegging. Om ikke går/funker i praksis, ta en prat med legen. Stor klem!

Anonymkode: e8150...9b7

Takk for forståelse. føler du traff litt spikeren på hodet med hva jeg ønsket å utdype, aldri har jeg ment å si at mannen min ikke gjør noe her hjemme. Han gjør det! 

Stor klem tilbake 

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Begynner han kl 10? Hvis ikke jobber han ekstra.

Anonymkode: 776b2...873

Han driver for seg selv og selvstendig næringsdrivende har ingen 8-15 jobb. Han jobber 8-17 eller 8-18

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han driver for seg selv og selvstendig næringsdrivende har ingen 8-15 jobb. Han jobber 8-17 eller 8-18

Anonymkode: 945b9...f39

Ja, men dette er å jobbe ekstra. Det er ikke slik at du skal sykmelde deg fordi mannen din jobber ekstra.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for forståelse. føler du traff litt spikeren på hodet med hva jeg ønsket å utdype, aldri har jeg ment å si at mannen min ikke gjør noe her hjemme. Han gjør det! 

Stor klem tilbake 

Anonymkode: 945b9...f39

Du er tydelivis kun ute etter støtte for at du skal sykmelde deg for å hjelpe mannen din å jobbe ekstra.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han jobber 8-17 eller 8-18

Normalarbeidstid er 7,5 timer per dag. Han jobber mer enn dette om han jobber 9 eller 10 timer hver dag.

Han må jobbe mindre eller betale deg for å redusere din arbeidstid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Du ble jo gravid for omtrent 15 min siden. Ikke rart noen bedrifter vegrer seg for å ansette fertile kvinner, de legger seg jo ned og blir sykmeldt med en gang de blir gravide. 

Anonymkode: ff7d4...78e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Du ble jo gravid for omtrent 15 min siden. Ikke rart noen bedrifter vegrer seg for å ansette fertile kvinner, de legger seg jo ned og blir sykmeldt med en gang de blir gravide. 

Anonymkode: ff7d4...78e

Især de med menn som jobber mer enn de trenger.

Utrolig trist at våre velferdsordninger misbrukes av så mange gravide (og indirekte mennene deres).

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen

jeg er 4+0 i dag og er allerede VELDIG trøtt. Er også blitt kvalm. Er barn nummer 2 jeg venter nå, så blir ikke mye rom for hvile slik som med NR 1. Barnet mitt sover enda ikke hele netter, så jeg er oppe ca 3-4 ganger hver eneste natt. Jeg og kjæresten min bytter selvfølgelig på dette, men jeg våkner alltid selv om. Tar lang tid for å sovne igjen. Legger meg ca rundt kl 21. Og står opp kl 6. Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende og jobber til ca 18 hver dag. Så jeg er en del alene etter jeg har hentet mini i barnehagen. Jobben min består av salgsarbeid og jeg har veldig mye arbeidspress på å prestere. Har søkt etter ny jobb i 1 år, men har ikke fått noe enda.. har noen noe tips til meg? Ønsker ikke å presse kroppen min, men kjenner jeg blir utrolig sliten av å jobbe 100%, være gravid med trøtthet og kvalme samt ha en 2-åring hjemme.

Anonymkode: 945b9...f39

En måneds gravid og allerede masse gnål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. Du er nettopp blitt gravid og det er som regel verst i starten. Mange føler seg helt forferdelig. Du skal ikke ha dårlig samvittighet om du tar ut sykemelding. Det er ikke bare bare å gå gravid selvom et svangerskap går på skinner betyr det ikke at det andre gjør det. Du må ta det med ro og ta vare på deg selv og lille i magen hvis det skal en sykemelding til en stund så gjør du det. Ikke hør på alle disse bedre vitere her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Curlyme skrev:

Kjære ts. Du er nettopp blitt gravid og det er som regel verst i starten. Mange føler seg helt forferdelig. Du skal ikke ha dårlig samvittighet om du tar ut sykemelding. Det er ikke bare bare å gå gravid selvom et svangerskap går på skinner betyr det ikke at det andre gjør det. Du må ta det med ro og ta vare på deg selv og lille i magen hvis det skal en sykemelding til en stund så gjør du det. Ikke hør på alle disse bedre vitere her. 

❤️❤️❤️

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.8.2019 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Han driver for seg selv og selvstendig næringsdrivende har ingen 8-15 jobb. Han jobber 8-17 eller 8-18

Anonymkode: 945b9...f39

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har to barn. Jobbet gjennom begge graviditetene og har også hatt lang permisjon selv om jeg har måttet jobbe gradert under mye av denne. Det går tydeligvis det, om man er kvinne. Mannen derimot, som også er selvstendig, har slitt veldig med å klare å få tid til pappaperm 🤦‍♀️ Jeg tenker mannen din ville kunnet slutte tidligere på jobb noen måneder om han måtte. Som noen iver sa, hva om han ble syk? Ville firmaet gått konkurs da?

Anonymkode: 0e3f3...f94

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg opp til rolige leker og aktiviteter hjemme etter jobb og barnehage. Plastelina, lese bøker, bygge med klosser el. og lag enkle måltider. Når mannen din kommer hjem må han lage middag, ta husarbeid og legging. Du må legge deg kl 20-21 avhengig av søvnbehov og mannen din får ta opp barnet, stelle og levere før jobb. Dette klarer du. Det er nok av gravide mødre med full jobb, småbarn og dårlig form som fungerer i jobb. Du har knapt gått positiv test og kan derfor neppe ha mye erfaringer med å være gravid med nummer to. 

Jeg hadde mitt barn på litt over året hjemme samtidig som jeg jobbet nesten fullt og var gravid. Det gikk greit tross både bekkenløsning, kvalme og utmattelse. 

Anonymkode: c62f9...6cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2019 at 1:32 PM, Nuith said:

Få mannen til å slutte 15, og lage middag samt ta barnet alene frem til til 18. Så tar du en god middagslur fra du er ferdig på jobb, til du våkner til ferdig middag 18:00

«Få mannen til å slutte 15»... Altså. Det må være lett å leve i en så svart/hvitt verden som det du tydeligvis gjør 🙄

Anonymkode: a6b03...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Få mannen til å slutte 15»... Altså. Det må være lett å leve i en så svart/hvitt verden som det du tydeligvis gjør 🙄

Anonymkode: a6b03...d4f

Nei, det kalles og ikke snylte på staten. 

Det er folk som ts og mannen som rævkjører velferdsstaten og gjør at vi slett ikke kommer til å ha noen velferdsstat om alt for kort tid. 

Anonymkode: 3b268...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...