Gå til innhold

Gravid, sliten, jobb og en 2-åring fra før av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

jeg er 4+0 i dag og er allerede VELDIG trøtt. Er også blitt kvalm. Er barn nummer 2 jeg venter nå, så blir ikke mye rom for hvile slik som med NR 1. Barnet mitt sover enda ikke hele netter, så jeg er oppe ca 3-4 ganger hver eneste natt. Jeg og kjæresten min bytter selvfølgelig på dette, men jeg våkner alltid selv om. Tar lang tid for å sovne igjen. Legger meg ca rundt kl 21. Og står opp kl 6. Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende og jobber til ca 18 hver dag. Så jeg er en del alene etter jeg har hentet mini i barnehagen. Jobben min består av salgsarbeid og jeg har veldig mye arbeidspress på å prestere. Har søkt etter ny jobb i 1 år, men har ikke fått noe enda.. har noen noe tips til meg? Ønsker ikke å presse kroppen min, men kjenner jeg blir utrolig sliten av å jobbe 100%, være gravid med trøtthet og kvalme samt ha en 2-åring hjemme.

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Blårose8 skrev:

Hva med å få en sykemelding til verste kvalmen har gitt seg?:-)

Er det jeg vurderer. Synes kvalmen kom relativt kjapt denne gangen. Var ikke sykemeldt sist svangerskap fordi jeg presset meg nok litt for mye, enn det jeg tenker å gjøre denne gangen. Er litt bevisst på der denne gangen, mtp at arbeidsdagen og livet hjemme er også annerledes. Alfså, mindre tid til hvile mellom slagene!

ønsker heller ikke å informere sjefen om graviditeten enda heller. 

 

Sitter likevel litt inne å ta sykemelding..

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din får jobbe kortere dager. Hele idiotisk at du skal sykemelde deg fordi han ikke kan stille mer opp.

Anonymkode: a9508...dcc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må mannen din stille opp mer. Rett og slett. 

Jeg er også en sånn som våkner av den minste lyd. Det hjelper litt å sove med ørepropper. 

Anonymkode: 22d61...c12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sykmelder seg ikke fordi mannen ikke stiller opp.

Her holder du ut eller finner deg en annen jobb. Ærlig talt, å snylte slik på samfunnet er kvalmt.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen din må mer på banen. Har vært i samme situasjon 3 ganger så har følt det på kroppen. Høyrisikosvangerskap med alle de vanlige symptomene på "toppen" kvalme, trøtthet, søvndeprivasjon m.m. Husker de månedene som ett evig slit. Jobbet ut alle svangerskapene. Har en krevende jobb innen psykisk helsevern. Gikk rett fra jobb til igangsetting på sykehuset, tre uker før termin. Jeg mener det er ikke skatte betalerne som skal betale prisen fordi mannen i huset ikke gjør sin del. Vi har jo valgt dette selv, og ja det er tøft. Så prat med mannen og få ham til å ta nattevåk i det minste. 

Anonymkode: c0d1e...d64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er litt bevisst på der denne gangen, mtp at arbeidsdagen og livet hjemme er også annerledes. Alfså, mindre tid til hvile mellom slagene!

Du legger deg tidligere og prioriterer søvn. 

Samfunnet skal ikke betale for at du skal jobbe mer hjemme slik at mannen din kan jobbe mer ute.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Unnskyld meg, men mannen min gjør masse!! Vet ikke hvordan jeg har formulert meg?! 

Han eier eget firma med 20 ansatte og er syvende generasjon sjef i firmaet. Ingenting er hans skyld. Altså, han har ingen 8-15 jobb som mange andre..! Er ikke det som er utfordringen her

Anonymkode: 945b9...f39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER IGJEN.

mannen min tar nattevåk, vet ikke om det kom godt nok ut når jeg skrev? Det er ikke bare jeg som er våken om nettene?

Anonymkode: 945b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

TS HER IGJEN.

mannen min tar nattevåk, vet ikke om det kom godt nok ut når jeg skrev? Det er ikke bare jeg som er våken om nettene?

Anonymkode: 945b9...f39

Men da så. Da trenger du jo ingen sykmelding for å hente deg inn.

Man sykmelder seg ikke for å ha bedre tid til å stelle hjemme.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Han eier eget firma med 20 ansatte og er syvende generasjon sjef i firmaet. Ingenting er hans skyld. Altså, han har ingen 8-15 jobb som mange andre..! Er ikke det som er utfordringen her

 

 

Neivel? Dette skrev du i åpningsinnlegget ditt:

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende og jobber til ca 18 hver dag. Så jeg er en del alene etter jeg har hentet mini i barnehagen. 

 

Så hvorfor skal du sykmelde deg?

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ønsker ikke å presse kroppen min, men kjenner jeg blir utrolig sliten av å jobbe 100%, være gravid med trøtthet og kvalme samt ha en 2-åring hjemme.

 

Sånn er det å være voksen med ansvar for barn. Skjerp deg.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gjennom de samme kvalme og ekstremt trøtte ukene i vår. Mannen bør ta absolutt alt husarbeid, og 80% av alt med barnet, til den verste tiden har gitt seg. Du kan legge deg på sofa eller i senga når du kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: fb997...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Unnskyld meg, men mannen min gjør masse!! Vet ikke hvordan jeg har formulert meg?! 

Han eier eget firma med 20 ansatte og er syvende generasjon sjef i firmaet. Ingenting er hans skyld. Altså, han har ingen 8-15 jobb som mange andre..! Er ikke det som er utfordringen her

Anonymkode: 945b9...f39

Du skrev at han jobber til 18 og at du er mye alene. Det var det, og nattevåk, du nevnte som problemer. 

Vel, om du er mye alene, så må han jobbe kortere dager. 

Du visste jo at han jobbet så mye da du valgte å bli gravid? 

Jeg skjønner du er sliten, men altså, da er det først og fremst mannen din som må hjelpe deg mer. Ikke en sykemelding. 

Anonymkode: 22d61...c12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Unnskyld meg, men mannen min gjør masse!! Vet ikke hvordan jeg har formulert meg?! 

Han eier eget firma med 20 ansatte og er syvende generasjon sjef i firmaet. Ingenting er hans skyld. Altså, han har ingen 8-15 jobb som mange andre..! Er ikke det som er utfordringen her

Anonymkode: 945b9...f39

Er jo akkurat det som er utfordringen her. Han jobber for mye så du må være alene med barnet, dette gjør deg sliten og du ønsker sykemelding. 

Anonymkode: a9508...dcc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort 2 åringen hos besteforeldre eller betal noen for barnepass 24 /7. Dette gjorde jeg i 4 måneder. Funket veldig bra. 

Anonymkode: 5054f...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo akkurat det som er utfordringen her. Han jobber for mye så du må være alene med barnet, dette gjør deg sliten og du ønsker sykemelding. 

Anonymkode: a9508...dcc

Det er ikke det at han jobber mye som gjør meg sliten. Det er komboen med hvor travelt alt er pluss en jobb som nesten tar knekken på meg nå når jeg er så trøtt

Hadde ikke forventet at alle skulle bli rasende på meg :( jeg gjør mitt beste. 

 

 

Anonymkode: 945b9...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at han jobber mye som gjør meg sliten. Det er komboen med hvor travelt alt er pluss en jobb som nesten tar knekken på meg nå når jeg er så trøtt

Hadde ikke forventet at alle skulle bli rasende på meg :( jeg gjør mitt beste. 

 

 

Anonymkode: 945b9...f39

Men det er jo fordi du er alene at det blir travelt... HAN må gjøre mer av det som gjør det travelt for deg. Så kan du gå på jobb i stedet for å be om sykemelding for noe som strengt tatt burde vært løst på hjemmebane. 

Du skriver dere bytter på nattevåken: hva med at han tar alt.. og du sover med ørepropper, og evt på et annet rom lenger unna toåringen. 

Anonymkode: 22d61...c12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke det at han jobber mye som gjør meg sliten. Det er komboen med hvor travelt alt er pluss en jobb som nesten tar knekken på meg nå når jeg er så trøtt

 

Men det at han jobber mye er en del av dette.

Du skal ikke sykmelde deg for å tilrettelegge for at mannen din skal jobbe ekstra.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

 Hadde ikke forventet at alle skulle bli rasende på meg :( jeg gjør mitt beste. 

 

Det er ingen som er sinte, vi prøver bare å forklare for deg at du ikke ber om sykmelding fordi mannen din ikke stiller opp.

Da får du finne en annen jobb eller gå hjemme.

Anonymkode: 776b2...873

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få mannen til å slutte 15, og lage middag samt ta barnet alene frem til til 18. Så tar du en god middagslur fra du er ferdig på jobb, til du våkner til ferdig middag 18:00.

Og så kjøper du ørepropper eller legger deg på gjesterommet annenhver natt slik at faren kan ta nattevåk uten at du våkner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...