Gå til innhold

Barnebidrag rettferdig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som får penger fra staten for å oppdra barna da? Hvor latterlig er det.....

Anonymkode: 68286...fd2

Ikke sammenligbart! Her snakker vi om en mamma som synes det er helt rett og rimelig at hun får "ekstra betalt" av barnefar som om det skulle vært en tort og svie å oppdra sitt eget barn. 

Da kan man like gjerne la være å få barn.

Anonymkode: 4ec00...f81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sammenligbart! Her snakker vi om en mamma som synes det er helt rett og rimelig at hun får "ekstra betalt" av barnefar som om det skulle vært en tort og svie å oppdra sitt eget barn. 

Da kan man like gjerne la være å få barn.

Anonymkode: 4ec00...f81

Bidrag er en del av kaka uavhengig hvordan en forelder velger å se pengene på. 

Anonymkode: 68286...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NameDisplayed
2 hours ago, AnonymBruker said:

Helt latterlig at far skal betale ekstra for at du oppdrar din egen unge. Hvor langt på viddene er det mulig å komme??? 

Hvis det er så jævlig for deg at du må ha betalt for det, burde du latt være å få barn i det hele tatt.

Anonymkode: 4ec00...f81

Det er ikke fordi det er "så jævlig" for meg, men en kompensasjon fordi barnefar har valgt å ikke ta sin del av de kjedelige, praktiske gjøremålene ved det å ha ett barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NameDisplayed
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke sammenligbart! Her snakker vi om en mamma som synes det er helt rett og rimelig at hun får "ekstra betalt" av barnefar som om det skulle vært en tort og svie å oppdra sitt eget barn. 

Da kan man like gjerne la være å få barn.

Anonymkode: 4ec00...f81

Du velger å mistolke hva jeg har skrevet. Barnefar og jeg er enig om at jeg tar mye mer ANSVAR for alt vedrørende barnet I TILLEGG til at jeg er den som handler inn klær, sko, utstyr, betaler bhg regning, følger opp ved sykdom, følger opp korrigering dersom ungen oppfører seg dårlig, lager mat fra bunn hvor jeg prøver snike inn noen grønnsaker, avtaler playdates slik at ungen utvikler sosial kompetanse, setter meg inn i hva aldersadekvat sosial kompetanse er og hvordan vi kan legge opp til optimal utvikling av dette OG MYE MER. Pappaen "orker ikke sette grenser". Han aner ikke hvilke klesstr eller skostr ungen bruker. Det eneste han orker er å leke og herje rundt med ungen. Og han innser at jeg nedlegger større innsats i ungen enn hva han gjør og viser dette ved å gi et generøst bidrag. Dette bidraget brukes på klær, sko, utstyr og fondssparing til ungen. Om jeg skulle fått lønn for mer innsats enn barnefar hadde han vært blakk hver måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, NameDisplayed skrev:

Det er ikke fordi det er "så jævlig" for meg, men en kompensasjon fordi barnefar har valgt å ikke ta sin del av de kjedelige, praktiske gjøremålene ved det å ha ett barn. 

Jeg tar også de pengene som ikke brukes til sfo regning lenger som kompensasjon. Kommer aldri til å gi de pengene fra meg frivillig. Da får han ta det via nav, og det vet jeg at han ikke ønsker. 

Anonymkode: 68286...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 9.02, Carrot skrev:

Hei TS, jeg skjønner du er frustrert men det er noe "klagende" over innleggene dine som skinner gjennom så la meg spørre - ditt særkullsbarn, får di bidrag for dette og er du fornøyd med ordningen du har for egen del?

Hans barn eller mitt barn?

Han betaler barnebidrag, jeg har 50/50, jeg er fornøyd med vår ordning, da vi deler på utgifter som klær og andre ting barnet trenger. Noen ganger handler vi ting andre ganger handler x og fruen der ting barnet trenfer😊

hilsen T.s

Anonymkode: 06e52...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hans barn eller mitt barn?

Han betaler barnebidrag, jeg har 50/50, jeg er fornøyd med vår ordning, da vi deler på utgifter som klær og andre ting barnet trenger. Noen ganger handler vi ting andre ganger handler x og fruen der ting barnet trenfer😊

hilsen T.s

Anonymkode: 06e52...e9c

Du mottar ikke bidrag for ditt barn fordi dere som foreldre tjener likt og har likt samvær? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carrot skrev:

Du mottar ikke bidrag for ditt barn fordi dere som foreldre tjener likt og har likt samvær? 

 

Eller de bare har latt være iom at det er frivillig å kreve. 

Anonymkode: 68286...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, NameDisplayed skrev:

Du velger å mistolke hva jeg har skrevet. Barnefar og jeg er enig om at jeg tar mye mer ANSVAR for alt vedrørende barnet I TILLEGG til at jeg er den som handler inn klær, sko, utstyr, betaler bhg regning, følger opp ved sykdom, følger opp korrigering dersom ungen oppfører seg dårlig, lager mat fra bunn hvor jeg prøver snike inn noen grønnsaker, avtaler playdates slik at ungen utvikler sosial kompetanse, setter meg inn i hva aldersadekvat sosial kompetanse er og hvordan vi kan legge opp til optimal utvikling av dette OG MYE MER. Pappaen "orker ikke sette grenser". Han aner ikke hvilke klesstr eller skostr ungen bruker. Det eneste han orker er å leke og herje rundt med ungen. Og han innser at jeg nedlegger større innsats i ungen enn hva han gjør og viser dette ved å gi et generøst bidrag. Dette bidraget brukes på klær, sko, utstyr og fondssparing til ungen. Om jeg skulle fått lønn for mer innsats enn barnefar hadde han vært blakk hver måned. 

He He jeg ser hva du leser. Har du forstått hva de ordinære satser med barnebidrag dekker?

Det er akkurat det du ramser opp i grove trekk. Det å være bostedsforelder gir ikke rett til noe mer utover fastlagte satser. Dette uansett hvor mye personlig innsats en legger ned. 

🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Peter007 said:

He He jeg ser hva du leser. Har du forstått hva de ordinære satser med barnebidrag dekker?

Det er akkurat det du ramser opp i grove trekk. Det å være bostedsforelder gir ikke rett til noe mer utover fastlagte satser. Dette uansett hvor mye personlig innsats en legger ned. 

🤭

Vel, det er hva barnefar og jeg er blitt enige om: jeg får fullt barnebidrag til tross for at han har masse samvær og overnattinger. 

Anonymkode: 750ce...b7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er hva barnefar og jeg er blitt enige om: jeg får fullt barnebidrag til tross for at han har masse samvær og overnattinger. 

Anonymkode: 750ce...b7d

Jeg har skjønt det. Men vil poengtere at det er ingen rett du har som ditt innlegg inntrykk av  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2019 at 1:52 PM, AnonymBruker said:

Ja, men poenget mitt var at det ikke skal være lønn til mor fordi hun har den største byrden angående oppdragelse slik brukeren jeg siterte hevdet at var riktig. Bidragsmottaker er ikke ansatt hos bidragsyter for å ta vare på felles barn!

Anonymkode: 11b97...141

Hvis mor har barnet alene mesteparten av tide og far har én hel i måneden fordi han ikke ønsker mer. Syns du det er rimelig at mor ikke får noe igjen økonomisk for at hun aldri kan jobbe overtid/ekstravakter.

Anonymkode: d3984...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mor har barnet alene mesteparten av tide og far har én hel i måneden fordi han ikke ønsker mer. Syns du det er rimelig at mor ikke får noe igjen økonomisk for at hun aldri kan jobbe overtid/ekstravakter.

Anonymkode: d3984...d79

Det er ikke urimelig hvis får det, men det ligger ikke inne i bidragsutregningen og kan derfor ikke forventes. 

Anonymkode: 68286...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, NameDisplayed skrev:

Du velger å mistolke hva jeg har skrevet. Barnefar og jeg er enig om at jeg tar mye mer ANSVAR for alt vedrørende barnet I TILLEGG til at jeg er den som handler inn klær, sko, utstyr, betaler bhg regning, følger opp ved sykdom, følger opp korrigering dersom ungen oppfører seg dårlig, lager mat fra bunn hvor jeg prøver snike inn noen grønnsaker, avtaler playdates slik at ungen utvikler sosial kompetanse, setter meg inn i hva aldersadekvat sosial kompetanse er og hvordan vi kan legge opp til optimal utvikling av dette OG MYE MER. Pappaen "orker ikke sette grenser". Han aner ikke hvilke klesstr eller skostr ungen bruker. Det eneste han orker er å leke og herje rundt med ungen. Og han innser at jeg nedlegger større innsats i ungen enn hva han gjør og viser dette ved å gi et generøst bidrag. Dette bidraget brukes på klær, sko, utstyr og fondssparing til ungen. Om jeg skulle fått lønn for mer innsats enn barnefar hadde han vært blakk hver måned. 

Alt det du så fint ramser opp er jo det de aller fleste foreldre gjør hver eneste dag GRATIS, altså som den største selvfølglighet enten de bor med den andre eller ei. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener at du har krav på ekstra betalt for det vi andre kaller å være forelder.

Anonymkode: 4ec00...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NameDisplayed
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt det du så fint ramser opp er jo det de aller fleste foreldre gjør hver eneste dag GRATIS, altså som den største selvfølglighet enten de bor med den andre eller ei. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener at du har krav på ekstra betalt for det vi andre kaller å være forelder.

Anonymkode: 4ec00...f81

Fordi barnefar IKKE gjør det. Vi er ENIG om dette. Om han ville gjort alt dette så hadde han ikke følt for å kompensere meg. Det er hans måte å si at han setter pris på den tid og energi jeg nedlegger i barnet vårt som han IKKE GJØR. Kan ikke forstå at dette er så vanskelig å forstå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NameDisplayed skrev:

Fordi barnefar IKKE gjør det. Vi er ENIG om dette. Om han ville gjort alt dette så hadde han ikke følt for å kompensere meg. Det er hans måte å si at han setter pris på den tid og energi jeg nedlegger i barnet vårt som han IKKE GJØR. Kan ikke forstå at dette er så vanskelig å forstå??

Tenker det er mange som skulle ønske de hadde en slik far. 

Anonymkode: 3ee1d...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens regler for barnebidrag er så hinsides utdaterte at de skulle vært gjort noe med for lenge siden! Alt for mange mødre som sitter og krever og forlanger, mens de sjøl sitter på ræva å gjør minst mulig. Pengene kommer ramlende inn på konto allikevel. 

Anonymkode: 1016e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens regler for barnebidrag er så hinsides utdaterte at de skulle vært gjort noe med for lenge siden! Alt for mange mødre som sitter og krever og forlanger, mens de sjøl sitter på ræva å gjør minst mulig. Pengene kommer ramlende inn på konto allikevel. 

Anonymkode: 1016e...423

Barn har blitt dyrere i dag så hvis de oppdaterer utregningen vil dette koste mer. F. Eks lekke til nett og mobil kostnad

Anonymkode: 68286...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens regler for barnebidrag er så hinsides utdaterte at de skulle vært gjort noe med for lenge siden! Alt for mange mødre som sitter og krever og forlanger, mens de sjøl sitter på ræva å gjør minst mulig. Pengene kommer ramlende inn på konto allikevel. 

Anonymkode: 1016e...423

For noe fordømt tull du lirer av deg! Jeg får skarve 4,000kr for tre barn i måneden (til sammen!). Han har null samvær. Dekker ikke engang maten de spiser. Barnebidrag i Norge regnes ut på en svært nøktern måte som faller uheldig ut for flere barn!

Anonymkode: 428cd...4b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...