Gå til innhold

Har du bestemt deg før valgkampen?


Nevian

Har valgkampen betydning for din stemme?  

47 stemmer

  1. 1. Har valgkampen betydning for din stemme?

    • Valgkampen betyr ingenting for hva jeg skal stemme
      40
    • Valgkampen vil ha betydning for hva jeg stemmer
      7


Anbefalte innlegg

5 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Hvorfor? Det har samme betydning for utfallet.

Da har du stemt 

Blanke stemmer blir telt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Da har du stemt 

Blanke stemmer blir telt

Men de betyr like lite som ingen stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Men de betyr like lite som ingen stemme.

Nei, en blank stemme telles med

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Nei, en blank stemme telles med

 

Men den betyr fortsatt ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Men den betyr fortsatt ingen verdens ting.

Ved å stemme blankt sier du noe aktivt. Ved å ikke stemme er det umulig å vite om det er fordi du ikke mener det kan utgjøre en forskjell, eller om du bare er en latsabb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nevian skrev:

Ved å stemme blankt sier du noe aktivt. Ved å ikke stemme er det umulig å vite om det er fordi du ikke mener det kan utgjøre en forskjell, eller om du bare er en latsabb.

Stemmen din påvirker fortsatt ingen verdens ting. En blank stemme er helt ubetydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Husholdning1 skrev:

Stemmen din påvirker fortsatt ingen verdens ting. En blank stemme er helt ubetydelig. 

 

12 timer siden, Husholdning1 skrev:

Men den betyr fortsatt ingen verdens ting.

 

14 timer siden, Husholdning1 skrev:

Men de betyr like lite som ingen stemme.

Du har helt rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer blankt, hvorfor? Fordi jeg ser ingen å stemme på, ingen som klarer å ta grep i alle samfunnsproblemene vi har. Er der problemet ligger. Politikere er stort sett løgnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 20.08, Husholdning1 skrev:

Hvis man lar valgkampen påvirke dette er det en stor sjanse for at man har satt seg for dårlig inn i politikken til at man burde stemme.

Jeg er helt uenig med deg.  Har stemt samme parti i over 40 år, men i år får de ikke min stemme.  Da må jeg følge godt med i valgkampen sånn at jeg kan finne det beste alternativet. Så konklusjonen er at jeg setter meg veldig godt inn i politikken før jeg stemmer. Stikk motsatt av din konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pillarguri skrev:

Jeg er helt uenig med deg.  Har stemt samme parti i over 40 år, men i år får de ikke min stemme.  Da må jeg følge godt med i valgkampen sånn at jeg kan finne det beste alternativet. Så konklusjonen er at jeg setter meg veldig godt inn i politikken før jeg stemmer. Stikk motsatt av din konklusjon.

Valgkamp gir ikke god innsikt, det man i all hovedsak hører der er om partienes godt kjente ståsteder fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Valgkamp gir ikke god innsikt, det man i all hovedsak hører der er om partienes godt kjente ståsteder fra før av.

Du trodde vel ikke at jeg bare hørte på debatter og så stemmer ut fra all den svadaen som de lirer av seg.  Nei, programmet blir også lest.  I tillegg så er jeg nok over gjennomsnittlig interessert i politikk, så jeg følger godt med. Har også levd en stund så jeg husker godt hva de tidligere har lovet og hva de faktisk har gjort.

Et godt eksempel er AP i Bergen som lovet før forrige valgkamp at Bybanen ikke skulle gå over Bryggen hvis de fikk makt.  Så fikk de makt, og hestehandlet Bryggen vekk til fordel for makt med mikropartiene Venstre og Krf.  Løftet deres var altså null verd.  Det kalles å lyve til velgerne og det vil de forhåpentligvis bli straffet hardt for i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pillarguri skrev:

Du trodde vel ikke at jeg bare hørte på debatter og så stemmer ut fra all den svadaen som de lirer av seg.  Nei, programmet blir også lest.  I tillegg så er jeg nok over gjennomsnittlig interessert i politikk, så jeg følger godt med. Har også levd en stund så jeg husker godt hva de tidligere har lovet og hva de faktisk har gjort.

Et godt eksempel er AP i Bergen som lovet før forrige valgkamp at Bybanen ikke skulle gå over Bryggen hvis de fikk makt.  Så fikk de makt, og hestehandlet Bryggen vekk til fordel for makt med mikropartiene Venstre og Krf.  Løftet deres var altså null verd.  Det kalles å lyve til velgerne og det vil de forhåpentligvis bli straffet hardt for i år.

Her bekrefter du vel i bunn og grunn det jeg sier, at valgkampen ikke bør bety noe for ens valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Stemmer blankt. Kunne sikkert latt vær å stemme, men har noen i familien som pusher på at jeg skal stemme så da blir det blankt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Jeg tipper jeg enten stemmer Frp eller driter i å stille opp.

Vet ikke hva som er verst, men har ikke tenkt å ofre det en tanke heller.

Jeg har lagt merke til at folk blir veldig oppgitt over lav valgdeltakelse. Jeg bor i en kommune med lav valgdeltakelse, og tilnærmet rødt diktatur.

Noe sier meg at det beste er å gi faen i å stemme. Gir du faen, så blir det mindre morsomt for lokalpolitikere og andre viktigperer å leke politikk. Gir du faen, så slipper du å irritere deg over alle håpløse disposisjoner som mennesker i det offentlige får gjøre på bekostning av andre, helt fritatt for konsekvenser.

Akkurat som det rasjonelle er å gi faen generelt.

Folk er ikke smartere enn 100 IQ i gjennomsnitt. Jeg jobber med smarte folk. De er nesten alle opportunister. Opposisjon derimot, kan bare skade deg. Det er så vidt jeg tør sitte bak en proxy og skrive online.

Tjen penger, hold kjeft, tjen nok til at du ikke trenger å bry deg om hvem som styrer.

Og gi faen alt du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...