Gå til innhold

isotrettinoin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei. om noen her  har erfaring med avsluttet kur på isotrettinoin og ble gravid ? hvor lang tid tok det, eventuell ulemper? vansker?

Hvor mange gram tok du og hvor lenge gikk du på medesinen? 🙏🙏

Anonymkode: 79445...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du spør om? Er jo ikke noen sammenheng mellom det å bli gravid og avsluttet kur. Du vet du SKAL stå på prevensjon en måned etter avsluttet kur,ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pingvin1 skrev:

Skjønner ikke helt hva du spør om? Er jo ikke noen sammenheng mellom det å bli gravid og avsluttet kur. Du vet du SKAL stå på prevensjon en måned etter avsluttet kur,ikke sant?

vi ønsker å bli gravide, å i pakkningsved. står det 1 mnd pause for at medesinen skal ut av kroppen mens hudlege sier 3-6mnd. vet ikke når vi skal begynne å prøve. kan noen ha hatt vanskeligheter med å bli gravid etter endt kur? 

Anonymkode: 79445...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

vi ønsker å bli gravide, å i pakkningsved. står det 1 mnd pause for at medesinen skal ut av kroppen mens hudlege sier 3-6mnd. vet ikke når vi skal begynne å prøve. kan noen ha hatt vanskeligheter med å bli gravid etter endt kur? 

Anonymkode: 79445...bfd

Da ville jeg hørt på hudlege og ventet! 

Men sånn ellers skal ikke det at man har gått på Isotretinoin ha noe å si for mulighetene for å bli gravid 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tatt sjansen! A-vitamin i slike doser gir store fosterskader

Anonymkode: 37d22...6b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke ha noe å si for mulighetene til å bli gravid. Det måtte i så fall være helt forbigående fordi man samtidig går på hormonprevensjon, og bruker litt tid på å komme inn i syklus med regelmessig eggløsning når man slutter på denne igjen. 

At man blir bedt om å vente, handler bare om at medisinen er svært fosterskadelig. 

Anonymkode: 7764c...2a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke ha noe å si for mulighetene til å bli gravid. Det måtte i så fall være helt forbigående fordi man samtidig går på hormonprevensjon, og bruker litt tid på å komme inn i syklus med regelmessig eggløsning når man slutter på denne igjen. 

At man blir bedt om å vente, handler bare om at medisinen er svært fosterskadelig. 

Anonymkode: 7764c...2a7

skal jg da vente 1 eller 3-6mnd? fastlege, å to hudleger sier helt forskjellig!

Anonymkode: 79445...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skal jg da vente 1 eller 3-6mnd? fastlege, å to hudleger sier helt forskjellig!

Anonymkode: 79445...bfd

Skjønner at det er vanskelig da. Jeg ville spurt på https://www.tryggmammamedisin.no/. De er eksperter på medisin og svangerskap. Med mindre jeg fikk et helt klart svar fra noen som virkelig kunne dette, hadde jeg personlig ventet 6 mnd. Det er antagelig å ta hardt i, men jeg hadde ikke tatt den sjansen. 

Anonymkode: 7764c...2a7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er vanskelig da. Jeg ville spurt på https://www.tryggmammamedisin.no/. De er eksperter på medisin og svangerskap. Med mindre jeg fikk et helt klart svar fra noen som virkelig kunne dette, hadde jeg personlig ventet 6 mnd. Det er antagelig å ta hardt i, men jeg hadde ikke tatt den sjansen. 

Anonymkode: 7764c...2a7

Forresten bør vi jo kunne tenke at pakningsvedlegget er til å stole på her. Men jeg hadde likevel ønsket å få det bekreftet fra noen som virkelig har greie på det.  

Anonymkode: 7764c...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på denne kuren i et helt år, tok 3 tabletter daglig. Jeg fikk beskjed på volvat der jeg gikk til hudspesialist om og IKKE bli gravid de første 6 månedene etter avsluttet kur.  

Anonymkode: 105a9...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er vanskelig da. Jeg ville spurt på https://www.tryggmammamedisin.no/. De er eksperter på medisin og svangerskap. Med mindre jeg fikk et helt klart svar fra noen som virkelig kunne dette, hadde jeg personlig ventet 6 mnd. Det er antagelig å ta hardt i, men jeg hadde ikke tatt den sjansen. 

Anonymkode: 7764c...2a7

Enig. Man tar ikke sjansen på å skade barnet sitt, så travelt har man det aldri.

Anonymkode: 29b59...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av hudlegen min om å vente i en måned. Ble gravid på fjerde forsøk og hadde da vært uten ISO i 5 måneder. Jenta er 4 år i dag og frisk og fin. Ble litt nervøs av denne tråden, tenk om jeg hadde blitt gravid på første forsøk, kunne det ha blitt fosterskader? 

Anonymkode: 1afd5...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei. om noen her  har erfaring med avsluttet kur på isotrettinoin og ble gravid ? hvor lang tid tok det, eventuell ulemper? vansker?

Hvor mange gram tok du og hvor lenge gikk du på medesinen? 🙏🙏

Anonymkode: 79445...bfd

Når du går på kuren så skal du ikke avslutte og du skal heller ikke bli gravid før enn etter godt avsluttet kur. Du har inngått en avtale med legen din og den får du nesten holde deg til. 

Isotre. Gir alvorlige fosterskader og skal være godt ute av kroppen din før du blir gravid. Spørsmålet ditt er ubegripelig, fordi du tydeligvis ikke har forstått avtalen du har inngått mrd legen for å få medisinen. 

Anonymkode: c77ed...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på kuren i 8 mnd med annahver 2 piller om dagen, og avsluttet 01.04 i år. Fjernet spiral én måned etter, deretter gikk det to pp før jeg ble gravid. Hadde da vært ca 2,5 mnd uten. Trappet ned medisinen mot slutten. Nevnte dette for lege på første kontroll, og han var ikke bekymret i det hele tatt og sa at medisinen for lengst var ute av kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...