Gå til innhold

Er lei «jordnære» folk! Hvorfor er det vanskelig for dem å klappe igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når noen spør om ting her ofte, så kommer ofte noen og svarer noe som ikke vil være til hjelp eller har med saken å gjøre. 

Folk som svarer ting som «kutt ut sosiale media» «gå en tur i fjellet» «gå i skogen». Vet dere? Jeg er en av de deprimerte. Og å gå i skog hjelper absolutt ikke alle. Jeg vokste opp i bygda, og husker fjell ig skogsturer som tvang. Takknemnelige vi skulle være som fikk vokse opp slik, hørte vi fra de voksne. 

Anonymkode: ca33b...3dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur i skogen. Det hjelper ofte.

Anonymkode: a3f4d...102

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rucula skrev:

Ok

Alltid dette svaret lol.

Anonymkode: 90778...093

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alltid dette svaret lol.

Anonymkode: 90778...093

Ja. Folk er så enkle :( 

Anonymkode: ca33b...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når noen spør om ting her ofte, så kommer ofte noen og svarer noe som ikke vil være til hjelp eller har med saken å gjøre. 

Folk som svarer ting som «kutt ut sosiale media» «gå en tur i fjellet» «gå i skogen». Vet dere? Jeg er en av de deprimerte. Og å gå i skog hjelper absolutt ikke alle. Jeg vokste opp i bygda, og husker fjell ig skogsturer som tvang. Takknemnelige vi skulle være som fikk vokse opp slik, hørte vi fra de voksne. 

Anonymkode: ca33b...3dd

Så... hva vil du fram til da? 🤔 

Ingen fornuftige svar takk, heller velte seg i egen selvmedlidenhet? 

Anonymkode: a3966...4b8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gå i skogen, på fjellet, ved stranda eller ihvertfall en tur ut i et såpass tempo at du får opp blodsirkulasjon og pusten ,gjør at kroppen produserer endorfiner. Det hjelper absolutt mot depresjon, og tillegg så beveger du deg ut i frisk luft og bort fra sofaen og senga.. Hvis en ikke vil gjøre noe aktivt for å komme seg ut av møkka, så blir det en laaang vei å gå.

Hilsen ei som har vært deprimert og innsett realitetene 

Anonymkode: 1f2f4...c96

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Så... hva vil du fram til da? 🤔 

Ingen fornuftige svar takk, heller velte seg i egen selvmedlidenhet? 

Anonymkode: a3966...4b8

Nei men er lei slike jordnære folk!! Man skal kutte ut sosiale media, ha kontakt ned de i nærområdet, være i naturen og ikke i byen. 

Anonymkode: ca33b...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være dritkjedelig ja, men enda kjedeligere er det å gjøre ingenting.

Anonymkode: 87ed4...947

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk luft og fysisk aktivitet er mirakelkur for det meste, same kor " jordnært og kjedeleg" det er for deg . 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plattheter. Klisjeer. Kjedelige greier. Ytret av enkle folk. 

Anonymkode: f7e1c...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener egentlig. Noen ganger vil man bare ha noen andre svar. Å gå turer i skogen er noe alle vet liksom skal hjelpe. Det hjelper ikke for meg, jeg blir bare redd.. 😂

Tør ikke gå tur alene engang. 

Noen ganger hjelper det med noen hyggelig, litt søte svar. 

Anonymkode: 6244c...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bad i kaldt vann. Begynn å bade i sjøen nå, og fortsett utover høsten. 

Anonymkode: 4d8a8...9e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Så... hva vil du fram til da? 🤔 

Ingen fornuftige svar takk, heller velte seg i egen selvmedlidenhet? 

Anonymkode: a3966...4b8

Det er det mange som liker tydeligvis. Og slike er det egentlig ikke vits å gi råd til, for de avviser alt som krever litt av dem

Anonymkode: e58f4...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i byen, da! Det viktigste er at deprimerte folk rører på seg, trening hjelper bedre enn piller har de jo funnet ut nå. Men er man deprimert så orker man ikke, og vil derfor ikke høre. Helt normalt, men det HADDE hjulpet!

Folk som bare vil klage er helt greit, men når man legger det på et forum får man jo svar og råd. Og når du gjentar "enkel" om folk som svarer sånt, så er det vel omvendt? At det er for enkelt å lulle seg inn i depresjonen istedet for å høre på, f eks hun over som har gått igjennom det samme?

Det er sikkert endel av sykdommen at man ikke vil ha hjelp, men å lage en tråd der folk som prøver å hjelpe blir kalt "enkle"....

Jaja, man må uansett hjelpe seg selv, ingen andre kan gjøre dette for deg, så du kan velge å forbli deprimert eller prøve å endre det. Det får ingen her hjulpet deg med.

Endret av Pia Sofia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelper det å sitte i sofaen dag etter dag og velte seg selvmedlidenhet og  "fore styggen på ryggen "? 

En kan bestemme seg om å søke hjelp og sette seg et mål , men da må en også være forberedt på å måtte utfordre seg selv og jobbe for det !! Ingen som kommer hjem til deg og fikser hodet ditt over natta! 

Jeg vet hva denne hengemyra kan gjøre med folk. Min egen erfaring

Anonymkode: 1f2f4...c96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det å sitte i sofaen dag etter dag og velte seg selvmedlidenhet og  "fore styggen på ryggen "? 

En kan bestemme seg om å søke hjelp og sette seg et mål , men da må en også være forberedt på å måtte utfordre seg selv og jobbe for det !! Ingen som kommer hjem til deg og fikser hodet ditt over natta! 

Jeg vet hva denne hengemyra kan gjøre med folk. Min egen erfaring

Anonymkode: 1f2f4...c96

Just det! Har prøvd å si det uten å bli tatt seriøst. Man løser ingenting ved å bli der man er, man må søke forandringer. Og første forandring er å gå ut døra litt. 

Anonymkode: e58f4...965

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting blir kjedelige når dumme folk har regien. Slik er det bare. De mikser og trikser med regler slik det passer dem selv. 

Så nei, jeg synes ikke dumme mennesker skal ‘oppmuntres’. 

Anonymkode: c3cee...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting blir kjedelige når dumme folk har regien. Slik er det bare. De mikser og trikser med regler slik det passer dem selv. 

Så nei, jeg synes ikke dumme mennesker skal ‘oppmuntres’. 

Anonymkode: c3cee...8d9

Denne må du gjerne utdype.

Anonymkode: a3f4d...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...