Gå til innhold

Drikker menn som jobber offshore mer enn andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært i kontakt med to menn som jobber offshore og begynt å snappe med dem. Felles for dem begge at det er mye snapper med alkohol involvert.. det er hver dag en øl på kvelden og flere ganger i uka med sterkere saker til. Jeg begynner bare å lute???

Anonymkode: 248f3...c6b

Vel, har sjøl jobba offshore og når du har fri så har du fri... lenge.... kva du vel å bruke fritida til er opp til deg, men ja ein del brukar den til å drikke. Ganske greit å kunne stikke på byn ein tirsdag eller ta morrapils på pub ein gang i blant. Så ja om dei ikkje har noko anna dei brukar fritida si på så kan det fort bli masse alkohol på dei.

Men som andre her seier, langt frå alle er sånn folk er forskjellige. 

Anonymkode: 5664d...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en håndfull karer som jobber off-shore i omgangskretsen min. Godt voksne folk. De drikker ganske mye når de er på land for å si det slik... Tror ikke damene deres er helt fornøyde.

Anonymkode: 680ce...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få jobb med bare sikkerhetskurs:laugh: Det er seriøst ikke en utdanning. 

Anonymkode: f3ff9...d96

Hva slags jobber da? Hvilke jobber får du med bare sikkerhetskurs?

Anonymkode: 33035...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts takk for svar begynner å tenke meg om så vet jeg av flere som sliter med d der i friperiodene sine. Ser jo i forhold til mitt pengeforbruk er de jeg har blitt kjent med skyhøyt over hva jeg er vant til. Nei magefølelsen sa meg at var d noe som skurret. Regner med de tror de kan dra damer pga at de jobber offshore og mange vet de tjener fett... så nei takk der ser jeg😂😂😂

Anonymkode: 248f3...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex jobber offshore og både han og alle de kompisene han som jobber offshore hadde/har et myyyye høyere alkoholinntak enn normalen. 2 uker på jobb og 4 uker til å feste og drikke. Det var snakk om minst fire ganger i uken (gjerne mer). Ut på byen en gang eller to i uken og stupfylla i helgene. Den livsstilen var så innbarket, selv om han er relativt ung (under 40) og han klarte ikke å moderere bruken av alkohol i det hele tatt. «Et par øl» endte nesten konsekvent opp i 14 øl og noen shots og reparere dagen derpå. Uansett hva han lovde og hvor mye han prøvde å moderere seg så gikk det ikke. Derfor gikk jeg. 

Jeg tror, som flere av dere andre skriver her, at denne type jobb er perfekt for de som har tilbøyelighet for misbruk. Han var alltid edru i dagene før han reiste ut, men han sa at de kun tok promillekontroll ved evt mistanke og at han aldri hadde opplevd det selv. 

Jeg kan selvfølgelig ikke sette alle offshorearbeidere i samme bås på bakgrunn av min opplevelse med han, hans vennegjeng og kolleger, men min personlige erfaring er at de hadde et mye høyere forbruk enn de jeg har truffet fra andre bransjer. Mye, mye høyere. Og få sperrer. 

Anonymkode: 853bf...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts jeg har fått snap fra en platform der de hadde øl skap der en slapp på penger som når man kjøper brus fra sånne automater

Anonymkode: 248f3...c6b

Det har du i såfall ikke fått fra norsk sokkel, det er totalforbud imot alkohol,og tabletter med røde trekanter. Baggene blir sjekket på vei ut for innhold.

Anonymkode: aba3a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene av dei begynner ikke tilfeldigvis på bokstaven J??

Anonymkode: 8d26c...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle😊 Jeg har vært sammen med en offshoremann i 15 år, og han drikker svært sjelden. 

 

Anonymkode: 15ef8...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene av dei begynner ikke tilfeldigvis på bokstaven J??

Anonymkode: 8d26c...ea8

Nei 😂. Den andre vet jeg ikke navnet på

Anonymkode: 248f3...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...