Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Felles tråd for alle nye studenter. Del erfaringer, spørsmål og hvordan det går

Recommended Posts

AnonymBruker

Tenkte det hadde vært fint med en liten tråd for alle nye studenter i år, og selvfølgelig alle andre som ønsker å delta. Håper kanskje noen ønsker å dele litt om hvordan det går, har spørsmål eller har noen erfaringer å dele.

Jeg har nettopp flyttet langt fra hjembyen til en ukjent by der jeg ikke kjenner noen for å studere. Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, om jeg kommer til å klare studiet, om jeg kommer til å få noen venner her osv. Studiestart er i morgen og jeg er så nervøs, men prøver å berolige meg selv med å tenke at det er nok noen her som er i akkurat samme situasjon som meg. Har fått timeplanen og det skal visst være introduksjon til emner og annet på skolen hele dagen i to uker også fadderopplegg på kvelden. Er ganske innadvendt og har behov for alenetid, men tenker at jeg skal prøve å gjøre det beste ut av det. Prøve å være med på det meste, presse meg selv ut av komfortsonen og virkelig gjøre en innsats. 

Hvordan går det med dere andre? Fortell 😊

Anonymkode: bec34...2d4

Fortsetter under...

Drikkeflaska

Jeg var ny student for to år siden, og vi også hadde det slik med undervisning på dagtid og fadderopplegg på kveldstid i to uker. Utrolig slitsomt, særlig når absolutt alt er helt nytt og man trenger mye tid alene. Selv var jeg ikke med på så mye fadderopplegg. Det var bare festing og drikking og det orket jeg rett og slett ikke. Det gjorde heldigvis ingenting, for jeg fikk meg gode venner som jeg møtte på forelesning og i andre undervisningssammenhenger. Det er altså ikke krise å ikke delta så veldig mye på fadderopplegget, selv om noen stadig påstår det. 

Lykke til alle nye studenter!