Gå til innhold

Har offentliggjort forlovelse - alle forventer å få komme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min fridde for noen dager siden og vi har annonsert forlovelsen, noe som i utgangspunktet er utrolig koselig 🥰

 

Problemet er at nesten alle sier "åå gleder meg til bryllupet!" eller "åå vi vil komme!", også folk som ikke er naturlig at kommer når vi må tenke på kostnadene.. Venner som bor i andre byer og som vi stort sett har kontakt med via snap feks. Har liksom forklart så mange ganger nå at det ikke er sikkert de blir invitert, såklart på en fin måte med forklaring, men det er så ubehagelig og kjipt at det skygger litt for gleden av å dele. Det er sikkert kjipt å høre også, for dem.. Skulle jo så gjerne hatt absolutt alle vi kjenner der, men familie og de nærmeste vennene med følge er 60 stk bare der.

 

Er det flere som har opplevd dette? Hva sa dere til dem og hva endte dere opp med? 

Anonymkode: 5a4c8...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi opplevde det samme. Men til gjengjeld hadde vi kun nærmeste familie (foreldre, søsken og besteforeldre) så vi kunne lett si at vi ønsket oss et lite intimt selskap med 20 stk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: 12749...6d7

Tidlig 30-årene. Hvordan det? 😊

TS

Anonymkode: 5a4c8...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" sier at de vil komme. De fleste forstår at de ikke blir invitert

Anonymkode: 263ba...e40

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "annonsert forlovelsen"? Hvis du annonserer til alle snapvenner og barndomsvenninner, så er det jo ikke så rart om de kanskje oppfatter det som et hint om at de vil inkluderes i bryllup. Kan ikke huske at vi annonserte forlovelse på noen annen måte enn at jeg selvsagt fikk en ring, og at vi fortalte det til aller nærmeste familie og venner, de samme vi ville ringt ved en eventuell graviditet, jobbtilbud, huskjøp eller andre store begivenheter. Om jeg møtte på mer perifere bekjente og de kommenterte ringen eller spurte om forholdet vårt, så var det naturlig å fortelle at jeg var forlovet. Men ikke ellers.

 

Anonymkode: 581bd...c1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "annonsert forlovelsen"? Hvis du annonserer til alle snapvenner og barndomsvenninner, så er det jo ikke så rart om de kanskje oppfatter det som et hint om at de vil inkluderes i bryllup. Kan ikke huske at vi annonserte forlovelse på noen annen måte enn at jeg selvsagt fikk en ring, og at vi fortalte det til aller nærmeste familie og venner, de samme vi ville ringt ved en eventuell graviditet, jobbtilbud, huskjøp eller andre store begivenheter. Om jeg møtte på mer perifere bekjente og de kommenterte ringen eller spurte om forholdet vårt, så var det naturlig å fortelle at jeg var forlovet. Men ikke ellers.

 

Anonymkode: 581bd...c1f

Vi står som forlovet på Facebook. At du ikke annonserte noe betyr ikke at ikke andre gjør det 😊 for oss var det naturlig 💕

Anonymkode: 5a4c8...bfc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "annonsert forlovelsen"? Hvis du annonserer til alle snapvenner og barndomsvenninner, så er det jo ikke så rart om de kanskje oppfatter det som et hint om at de vil inkluderes i bryllup. Kan ikke huske at vi annonserte forlovelse på noen annen måte enn at jeg selvsagt fikk en ring, og at vi fortalte det til aller nærmeste familie og venner, de samme vi ville ringt ved en eventuell graviditet, jobbtilbud, huskjøp eller andre store begivenheter. Om jeg møtte på mer perifere bekjente og de kommenterte ringen eller spurte om forholdet vårt, så var det naturlig å fortelle at jeg var forlovet. Men ikke ellers.

 

Anonymkode: 581bd...c1f

Det er ganske vanlig å "annonsere" det, dvs skifte status på facebook, og på den måten vise at man har blitt forlovet. 

Uansett. Jeg ville nok bare oversett kommentarene ts, og skrevet "takk for gratulasjonen" eller noe sånt. Opplevde noe av det samme selv, men ber allikevel kun de vi ønsker i bryllupet. Har også inntrykk av at det er en høflighetsfrase altså. :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi står som forlovet på Facebook. At du ikke annonserte noe betyr ikke at ikke andre gjør det 😊 for oss var det naturlig 💕

Anonymkode: 5a4c8...bfc

Jaja. Men sånn er det. Vil man dele private nyheter med absolutt alle man kjenner og høste inn maksimalt med gratulasjoner, likes og kommentarer, så er selvsagt risikoen der for at kreti og pleti vil ytre ønske om å komme. It's a two way street.

Anonymkode: 581bd...c1f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en av høflighetsfrasene man bruker når folk forlover seg? Har du aldri brukt den selv?

Anonymkode: 03e85...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere kirkebryllup så kan vel alle som vil og klarer presse seg inn i kirka komme for å se på selve vielsen?

Mens festen er det jo dere som inviterer til, og da er det jo ikke naturlig at alle blir invitert. 

Anonymkode: 3f02a...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en av høflighetsfrasene man bruker når folk forlover seg? Har du aldri brukt den selv?

Anonymkode: 03e85...f5f

Nei, men jeg kjenner ikke så mange som har eller skal gifte seg heller 🙈

 

Men hvis det er noe folk bare sier så slipper jeg kanskje å ha så dårlig samvittighet 🙈

 

TS

Anonymkode: 5a4c8...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette legger du for mye i TS. Bare smil og si takk og inviter de som dere ønsker.

Anonymkode: 37d3e...d67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde en blemme å antyde at jeg trodde jeg kom til å bli bedt i bryllup til en venninne. Jeg mente det mest som at jeg syntes det var hyggelig at de skulle gifte seg. Hun så på meg og sa kvast at jeg måtte ikke tro jeg ble bedt. Etter dette har jeg aldri sagt noe mer enn at jeg er glad på deres vegne. Så følg tipset til min venninne, da skjønner folk det. 

Anonymkode: 53862...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant dem som kan finne på å si noe slikt. Likevel ikke på Facebook og med såpass mye glimt i øyet at både jeg og brudeparet vet at det ikke betyr noe...

For meg er det som anonym over - ment som at det er hyggelig at folk skal gifte seg,  ellers litt ubetenksomt og noe som er lett å si.

Jeg har aldri blitt fornærmet over ikke å bli invitert. Så jeg ville bare latet som ingenting, planlagt videre slik dere har tenkt og ikke lagt noe mer i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ymra skrev:

Jeg er blant dem som kan finne på å si noe slikt. Likevel ikke på Facebook og med såpass mye glimt i øyet at både jeg og brudeparet vet at det ikke betyr noe...

For meg er det som anonym over - ment som at det er hyggelig at folk skal gifte seg,  ellers litt ubetenksomt og noe som er lett å si.

Jeg har aldri blitt fornærmet over ikke å bli invitert. Så jeg ville bare latet som ingenting, planlagt videre slik dere har tenkt og ikke lagt noe mer i det...

Takk 😊 Har naturligvis aldri gjort dette før, så ikke så lett å vite 🙈 Kjenner jo på t jeg vil ha flest mulig der 😅

 

TS

Anonymkode: 5a4c8...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Vi skal ha kun nærmeste familie, dessverre. Orker ikke noe stort og voldsomt bryllup»

Anonymkode: d9840...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "annonsert forlovelsen"? Hvis du annonserer til alle snapvenner og barndomsvenninner, så er det jo ikke så rart om de kanskje oppfatter det som et hint om at de vil inkluderes i bryllup. Kan ikke huske at vi annonserte forlovelse på noen annen måte enn at jeg selvsagt fikk en ring, og at vi fortalte det til aller nærmeste familie og venner, de samme vi ville ringt ved en eventuell graviditet, jobbtilbud, huskjøp eller andre store begivenheter. Om jeg møtte på mer perifere bekjente og de kommenterte ringen eller spurte om forholdet vårt, så var det naturlig å fortelle at jeg var forlovet. Men ikke ellers.

 

Anonymkode: 581bd...c1f

Jeg kjenner et par i nettverket mitt som ikke har lagt det på instagram eller facebook. Nå er jeg en del av et stort, miljø, der mange kjenner mange og vil nå ut til flere på en gang. Det er store vennegjenger, og man forteller gjerne bare typ de ti nærmeste det personlig.

Bare fordi du ikke ville gjort det, vil ikke det si at de fleste andre ikke gjør det. Og for de jeg kjenner godt, vet jeg at det ikke handler om likes osv, det handler om å dele en stor gledelig nyhet med sine.

TS: ville også svart noe som at "det blir nok et lite bryllup med de helt nærmeste, men vi har jo ikke begynt å planlegge ennå".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde en blemme å antyde at jeg trodde jeg kom til å bli bedt i bryllup til en venninne. Jeg mente det mest som at jeg syntes det var hyggelig at de skulle gifte seg. Hun så på meg og sa kvast at jeg måtte ikke tro jeg ble bedt. Etter dette har jeg aldri sagt noe mer enn at jeg er glad på deres vegne. Så følg tipset til min venninne, da skjønner folk det. 

Anonymkode: 53862...581

Hjelpes, hva gikk det av den kjerringa. :daane:

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, O.G. skrev:

Hjelpes, hva gikk det av den kjerringa. :daane:

Nei, si det... men ble bedt i utdrikningslag da! For å få ned utgiftene til de andre gjestene sikkert, såååå jeg takket nei. :nigo:

Anonymkode: 53862...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...