Gå til innhold

Hvorfor må man ha en mens mellom spontanabort og prøving?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har spontanabortert ca i uke 5-6. Var som en veldig kraftig mens og varte en uke. Vi vil veldig gjerne bli gravid så fort som mulig, men leser mange steder at man bør ha en mens før man prøver å bli gravid igjen etter spontanabort!? Hvorfor er det sånn? Hva har helsepersonell sagt til dere? Jeg finner ingen begrunnelse for det!!

Anonymkode: 3a65c...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lama_Drama

Man må ikke det, det er fra gammelt av. Det eneste er at det er praktisk i forhold til antall uker svangerskapet har vart, men rent medisinsk er det ingen årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke det. Googler du det så ser du de aller fleste sier det er et gammelt råd som handler om å sette termin, og ikke har noen logikk ift prøving. Kjør på! (Jeg ble gravid uten mens mellom!)

Anonymkode: fcffd...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke det. Googler du det så ser du de aller fleste sier det er et gammelt råd som handler om å sette termin, og ikke har noen logikk ift prøving. Kjør på! (Jeg ble gravid uten mens mellom!)

Anonymkode: fcffd...ffe

Tusen takk, men Kunne du sendt noen linker? Jeg finner ikke at det er sånn..

Anonymkode: 3a65c...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekolog/lege fortalte meg at dette er en utdatert oppfordring, som det ikke er hold i. Det er bare å prøve igjen når en kjenner seg klar. Jeg var også redd for dette, f.eks at det skulle føre til en ny SA, fordi livmoren ikke var bygd opp på ny/klar. Jeg fant ingen  grunn for det. Husker ikke hvor jeg leste alt, men søkte kjapt på ny...

https://www.nih.gov/news-events/news-releases/trying-conceive-soon-after-pregnancy-loss-may-increase-chances-live-birth

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/getting-pregnant/in-depth/pregnancy-after-miscarriage/art-20044134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke mens i mellom SA og graviditet med noen av mine barn. Det medførte at jeg hadde null peiling på hvor langt jeg var på vei, men ellers spilte det ingen rolle.

Anonymkode: bd592...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...