Jump to content
AnonymBruker

Deres beste tips for å gå ned de siste seige fem kiloene?

Recommended Posts

AnonymBruker

Råd tas imot med takk 😄 

Veier nå 61.5 kg (165 cm). Har en trivselsvekt på 55/56 kilo... Synes det går trått..

 

Anonymkode: 576ea...3cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

AnonymBruker

De siste 5 er alltid trått desverre. Det viktigste er å ikke miste motivasjonen. 

Ved vektstagnasjon kan du innta litt mer mat i 14 dager. Ikke fråtse eller mye, men en mengde mer enn det du pleier. Så går du tilbake til samme nivå som du først var på. Kroppen venner seg til å få mindre og tilpasser seg. Når du gjør som jeg sa så kommer den ut av tilpasningsmodus. 

Anonymkode: c617a...61a

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lundii

Treningsmessig så var det intervaller på mølla som hjalp meg! Da løsna det😊

Jeg løp 70 sekund på, 20 sekund av i ønsket tempo. Gjenta dette 6 ganger og ta 2 min gå-pause før det er på'n igjen.

Etter 3 runder er man ganske ferdig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Jeg opplevde det samme da jeg var 5 kg fra målet mitt. Da la jeg meg på et ganske lavt kcal inntak for å ta av de siste kiloene, men da jeg var i mål så syns jeg det var vanskelig å holde på vekten, så jeg oppjusterte litt, ergo la på meg 3-4 kilo fordi det var lettere å holde denne vekten.

Sånn er det dessverre når man går ned i vekt. Kroppen ønsker alltid å være på den høyeste vekten man har hatt. Så irriterer meg at jeg ikke tok tak i det tidligere...

Men du kan ha en annen erfaring, da.

Anonymkode: a86de...621

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Måtte telle kalorier - svært nøyaktig - og trene daglig. 

Anonymkode: 4e1bf...1d2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fju

Kuttet ut raffinert mel og hvitt sukker. Jeg er ikke lavkarbo-tilhenger, men slike matvarer er ofte kaloritette. Dessuten la jeg merke til at jeg fikk økt apetitt av feks pasta, sukkerholdig yoghurt og brødskiver. Disse kuttene funket bra for meg, og jeg fikk vekk de siste kiloene. Jeg må nok være "streng" resten av livet, men sånn er det jo ofte for folk som har vært overvektige. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker

Cardio + styrke. Dansing pluss plyometrics (forskjellige dager) hjalp meg mye med de siste 5 kiloene. 

Anonymkode: a7f45...34d

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Takk for alle svar :) 

Ligger på ca 1500 kcal hver dag, og jogger 5 km annenhver dag, men i dag haf jeg altså gått OPP 200 gram fra i går... Skjønner ingenting jeg 😫

Anonymkode: 576ea...3cc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Solunn
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar :) 

Ligger på ca 1500 kcal hver dag, og jogger 5 km annenhver dag, men i dag haf jeg altså gått OPP 200 gram fra i går... Skjønner ingenting jeg 😫

Anonymkode: 576ea...3cc

En dag er for lite til å se vektnedgang. Vekten endres fra uke til uke, dag til dag og time til time. Tallet du ser, det kan være mer vann, at du ikke har bæsjet, at du er på en bestemt tid i sykluser din osv. Ikke gjør noen endringer før du har stått stille i 1-3 uker. Da jeg gikk ned i vekt veide jeg meg hver dag og tok gjennomsnittet i løpet av en uke. Jeg veide også mer av og til enn jeg gjorde dagen før. Uka før mensen gikk også vekta opp med 1-2 kilo.

Følg gjerne med på vekta, men følg mer med på hvordan du føler deg og hva du ser i speilet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

For Guds skyld aldri gå på vekta hver dag! Max en gang i uka, evt en gang i mnd hvis du blir fort opphengt i tallene. 

Anonymkode: a7f45...34d

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fju
Posted (edited)
På 13.8.2019 den 21.45, Fju skrev:

 

 

Edited by Fju

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
På 14.8.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

For Guds skyld aldri gå på vekta hver dag! Max en gang i uka, evt en gang i mnd hvis du blir fort opphengt i tallene. 

Anonymkode: a7f45...34d

Her har du nok misforstått. For å få best oversikt veier man seg hver dag i 4 uker. Spar gjerne på verdiene, så ser du hvordan kurven utarter seg. Se filmen under i fra 4:20. 

 

 

 

Anonymkode: 4438d...ac3

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har du nok misforstått. For å få best oversikt veier man seg hver dag i 4 uker. Spar gjerne på verdiene, så ser du hvordan kurven utarter seg. Se filmen under i fra 4:20. 

 

 

 

Anonymkode: 4438d...ac3

Det har med psyke å gjøre. Psyke er den viktigste faktoren til at folk feiler og gir opp, og å gå på vekta hver dag vil gi mange en knekk om de ser at det har gått litt feil vei noen dager til tross for at de har holdt livsstilen. 

Anonymkode: a7f45...34d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.


Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...