Gå til innhold

Deres beste tips for å gå ned de siste seige fem kiloene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Råd tas imot med takk 😄 

Veier nå 61.5 kg (165 cm). Har en trivselsvekt på 55/56 kilo... Synes det går trått..

 

Anonymkode: 576ea...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste 5 er alltid trått desverre. Det viktigste er å ikke miste motivasjonen. 

Ved vektstagnasjon kan du innta litt mer mat i 14 dager. Ikke fråtse eller mye, men en mengde mer enn det du pleier. Så går du tilbake til samme nivå som du først var på. Kroppen venner seg til å få mindre og tilpasser seg. Når du gjør som jeg sa så kommer den ut av tilpasningsmodus. 

Anonymkode: c617a...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsmessig så var det intervaller på mølla som hjalp meg! Da løsna det😊

Jeg løp 70 sekund på, 20 sekund av i ønsket tempo. Gjenta dette 6 ganger og ta 2 min gå-pause før det er på'n igjen.

Etter 3 runder er man ganske ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme da jeg var 5 kg fra målet mitt. Da la jeg meg på et ganske lavt kcal inntak for å ta av de siste kiloene, men da jeg var i mål så syns jeg det var vanskelig å holde på vekten, så jeg oppjusterte litt, ergo la på meg 3-4 kilo fordi det var lettere å holde denne vekten.

Sånn er det dessverre når man går ned i vekt. Kroppen ønsker alltid å være på den høyeste vekten man har hatt. Så irriterer meg at jeg ikke tok tak i det tidligere...

Men du kan ha en annen erfaring, da.

Anonymkode: a86de...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte telle kalorier - svært nøyaktig - og trene daglig. 

Anonymkode: 4e1bf...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut raffinert mel og hvitt sukker. Jeg er ikke lavkarbo-tilhenger, men slike matvarer er ofte kaloritette. Dessuten la jeg merke til at jeg fikk økt apetitt av feks pasta, sukkerholdig yoghurt og brødskiver. Disse kuttene funket bra for meg, og jeg fikk vekk de siste kiloene. Jeg må nok være "streng" resten av livet, men sånn er det jo ofte for folk som har vært overvektige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cardio + styrke. Dansing pluss plyometrics (forskjellige dager) hjalp meg mye med de siste 5 kiloene. 

Anonymkode: a7f45...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :) 

Ligger på ca 1500 kcal hver dag, og jogger 5 km annenhver dag, men i dag haf jeg altså gått OPP 200 gram fra i går... Skjønner ingenting jeg 😫

Anonymkode: 576ea...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar :) 

Ligger på ca 1500 kcal hver dag, og jogger 5 km annenhver dag, men i dag haf jeg altså gått OPP 200 gram fra i går... Skjønner ingenting jeg 😫

Anonymkode: 576ea...3cc

En dag er for lite til å se vektnedgang. Vekten endres fra uke til uke, dag til dag og time til time. Tallet du ser, det kan være mer vann, at du ikke har bæsjet, at du er på en bestemt tid i sykluser din osv. Ikke gjør noen endringer før du har stått stille i 1-3 uker. Da jeg gikk ned i vekt veide jeg meg hver dag og tok gjennomsnittet i løpet av en uke. Jeg veide også mer av og til enn jeg gjorde dagen før. Uka før mensen gikk også vekta opp med 1-2 kilo.

Følg gjerne med på vekta, men følg mer med på hvordan du føler deg og hva du ser i speilet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Guds skyld aldri gå på vekta hver dag! Max en gang i uka, evt en gang i mnd hvis du blir fort opphengt i tallene. 

Anonymkode: a7f45...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

For Guds skyld aldri gå på vekta hver dag! Max en gang i uka, evt en gang i mnd hvis du blir fort opphengt i tallene. 

Anonymkode: a7f45...34d

Her har du nok misforstått. For å få best oversikt veier man seg hver dag i 4 uker. Spar gjerne på verdiene, så ser du hvordan kurven utarter seg. Se filmen under i fra 4:20. 

 

 

 

Anonymkode: 4438d...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har du nok misforstått. For å få best oversikt veier man seg hver dag i 4 uker. Spar gjerne på verdiene, så ser du hvordan kurven utarter seg. Se filmen under i fra 4:20. 

 

 

 

Anonymkode: 4438d...ac3

Det har med psyke å gjøre. Psyke er den viktigste faktoren til at folk feiler og gir opp, og å gå på vekta hver dag vil gi mange en knekk om de ser at det har gått litt feil vei noen dager til tross for at de har holdt livsstilen. 

Anonymkode: a7f45...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...