Gå til innhold

Han ble kjempesinna fordi han var far i seks timer uten å vite det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har han grunn til det egentlig? Jeg synes han overreagerer!

Søsteren min ble nettopp mamma for første gang men 5 uker før termin. Siden det var første gang så er jo sjansen litt høyere for å føde etter termin og sjelden å føde så mye før. Mannen hennes var på ferie i tre dager sammen med venner(den var planlagt før hun ble gravid så hun ville han skulle dra) og dessuten tok det han bare to timer hjem. Men så fødte hun helt plutselig akkurat da han var borte og jeg måtte kjøre yil sykehuset. Det gikk kjempefort, jeg tror babyen var ute på en time. Et stort sjokk så klart siden ingen var forberedt på det så tidlig så søsteren min måtte ha litt tid på å komme til hektene etterpå og ville ikke jeg skulle ringe pappaen for hun ville gjøre det selv. 

Så hun ringte til han seks timer etter babyen var ute. Og nå er han kjempesint og såret(han kjeftet og gråt på telefonen med meg) fordi jeg burde ha ringte uansett hva søsteren min sa og han gjorde en stor sak ut av at han har vært pappa i seks timer uten å vite det??

Det er jo seks timer og ikke seks dager. Og skulle jeg ha bare ignorert søsteren min sin beskjed da?

Anonymkode: 83273...d8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ringte dere ikke han da fødselen begynte? Det tar 3 min liksom, og får han så er det stort, så skjønner han veldig godt.

Anonymkode: bb608...1a6

Fordi vi var kjempestressa begge to

Anonymkode: 83273...d8c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ringte dere ikke han da fødselen begynte? Det tar 3 min liksom, og får han så er det stort, så skjønner han veldig godt.

Anonymkode: bb608...1a6

Mannen er urimelig! Det å føde en stund før tiden kan være et stort sjokk, det var det ihvertfall for meg. Hadde ikke mannen min tilfeldigvis vært sammen med meg den dagen så hadde han nok ikke visst at ungen hadde blitt født før noen timer senere. Barnet mitt måtte hentes ut fort, det siste som var i tankene mine da var å ringe noen. Jeg var stiv av skrekk!

Anonymkode: f7c83...ecc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han overreagerer voldsomt. Ja, det suger at han ikke fikk være med på fødselen. Men det er en risiko man tar om man reiser vekk når dama er gravid, enten om det er uke 10, 24 eller 1 mnd før termin. Hun kan altså føde når som helst i svangerskapet, og heldigvis kom barnet bare en måned før og overlevde med god margin.

Jeg skjønner godt at moren ville ringe selv, og det er bare noen timer etter. Dette går godt. 

Han burde heller glede seg over at barnet lever enn at han fikk beskjed noen timer etterpå. 

Det er ikke bare bare å ringe under fødselen, min varte 10 timer men ikke søren om jeg hadde orket noen SMS eller telefoner da, og denne fødselen her tok en time- man har verken tid eller ork!

Anonymkode: 8dc06...edf

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bokdamen skrev:

Jeg skjønner godt han er skikkelig såret og lei seg. Hadde dere ringt ham da dere dro til sykehuset, kunne han vært der en times tid etter ungen var ute. Synes det rett og slett det var utrolig dårlig gjort at han ikke fikk beskjed. Tenk så liten og uviktig han må føle seg?

Håper virkelig din søster anerkjenner følelsene hans og de får snakket om det på en god måte. 

Det tar to timer med fly så det er ikke sikkert han hadde vært der så raskt

Anonymkode: 83273...d8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når far selv velger å reise bort så kort tid før fødsel så er det seg selv han må klandre. 5 uker før termin er ikke lang tid.

Anonymkode: f7c83...ecc

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en selvsentrert tulling..han er virkelig ikke den lidende part her. Det er han selv som valgte en vennetur tett opp til termin. Så han har kun seg selv å skylde for at han gikk glipp av fødselen. 

Anonymkode: cad9b...0a7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar to timer med fly så det er ikke sikkert han hadde vært der så raskt

Anonymkode: 83273...d8c

Hjelper ikke.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når far selv velger å reise bort så kort tid før fødsel så er det seg selv han må klandre. 5 uker før termin er ikke lang tid.

Anonymkode: f7c83...ecc

Jeg tar det for gitt at han var inneforstått med å kunne gå glipp av fødselen, og hadde ikke ønsket at min man reiste såpass langt kort tid før termin. Men det betyr ikke at han ikke trenger å bli informert. 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på fødsel før termin uplanlagt, og det var virkelig ikke tid til å ringe far.

Men 6 timer etter fødsel er i lengste laget ja.

Han er nok også sint på seg selv, men skjønner jo at han reagerer. Dette er noe han bør ta med mor. 

Anonymkode: a0464...4cb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. Jeg hadde også blitt sur om jeg hadde vært han, jeg hadde også villet varslet han med en gang jeg kjente noe. Det er jo meg da, kan jo hende hun hadde sine grunner for å ikke si i fra.. 

Anonymkode: ea540...05d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...