Gå til innhold

Hjelp, kanotur med jobben og jeg kan ikke svømme!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen skal jobben på kanotur og jeg kan ikke svømme! Vi skal ha på oss redningsvest og det er et sted med rolig vann. Men jeg er så nervøs.. bør jeg være med? Skal jeg bare fortelle at jeg ikke kan være med fordi jeg ikke kan svømme? Pinlig!!!

Anonymkode: 5b0bf...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si neitakk hvis du ikke har lyst, men det skal mye til for å velte en kano

Anonymkode: fcb07...a36

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest ikkje du burde bli med. Ikkje gå ut i eit element du ikkje føler deg trygg i. Men eg ville vurdert svømmeundervisning. Det er lurt å kunne uansett, og du er langt i frå den einaste som ikkje kan svømma i voksen alder. Det er MANGE.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kano er veldig trygt, og selv folk som ikke kan svømme klarer seg helt fint om den ved et mirakel skulle velte. Jeg var på sånn teambuilding med jobben hvor en del bestod i kanokappløp, var et par voksne der som ikke kunne svømme, men det hadde ikke noe å si når en hadde vest, det er vel ikke midt ut på havet du skal heller vel :) dette går bra med tanke på svømmeferdighetene dine, men ikke gjør noe du ikke føler deg vel med. 

Anonymkode: 025ad...b96

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke ansvar ved å faktisk lære deg å svømme? Har du barn? Hva om barnet ditt holder på å drukne men du ikke kan redde det fordi du selv ikke kan svømme? Det er ikke alltid det er andre mennesker til stede. Det er mange drukningssaker i Norge hvert eneste år, ofte er det innvandrere som drukner fordi de ikke kan å svømme. Det hender også at nordmenn drukner fordi de ikke kan svømme, men de fleste unge i Norge i dag kan å svømme ettersom vi lærer det tidlig på skolen. 

LÆR DEG Å SVØM!!!!! Og dropp turen forresten. Men lær deg å svømme. Helst i går. 

Anonymkode: eb59d...b3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Det er lov å si nei, du må ikke være med på ting du ikke har lyst til.

Men anbefaler deg å lære å svømme, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Vet du hva ts, jeg hadde vært helt ærlig og sagt det som det er til kollegene og arrangøren. Regner med at dette foregår i regi av et utleierfirma? Ta kontakt med dem og hør hva de anbefaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elseby13 skrev:

Vet du hva ts, jeg hadde vært helt ærlig og sagt det som det er til kollegene og arrangøren. Regner med at dette foregår i regi av et utleierfirma? Ta kontakt med dem og hør hva de anbefaler!

Enig! Si fra, vær åpen om det, så finner dere en løsning. Det er ikke noe å skjems over at man ikke har lært å svømme.

Anonymkode: 61208...854

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde du sagt fra om i det kanoturen ble satt opp. Og nei, du skal ikke delta, men får sitte på land og vente på resten. Siden du ikke har gitt beskjed på forhånd at du ikke kan svømme, vil heller ikke turen være tilrettelagt for det. 

Anonymkode: 6a1bf...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt jeg, men hadde ikke blitt med hvis det føles for ukomfortabelt. Eventuelt får du være ærlig med kollegaene dine, så kan de være litt ekstra obs om noe skulle skjed. Jeg har vannskrekk (redd for dypet) og kan bare ikke utsette meg selv for slikt som jeg ikke kan kontrollere selv. Kan for så vidt svømme, men er ikke trygg på det. Hadde aldri blitt med på et sånt arrangement i regi av jobb. Trives best langs kanten i et svømmebasseng om jeg absolutt må bade. Hva barna angår, så sender jeg mann og barn på svømming, de skal ikke lide for min frykt :)  Jeg gjør andre ting med barna som mannen ikke deltar på :) 

Anonymkode: 56b71...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si i fra til arrangør eller instruktør, så gir de deg en redningsvest fremfor flytevest. Flytevest er enklere og uten krage og brukes til voksne som er dyktige svømmere. Redningsvest har en krage og er også noe større og er mer til hjelp for voksne/barn som ikke er så gode til å svømme eller ikke kan svømme, og er også mye sikrere i og med at de også vil holde liv i en bevisstløs person. 

Håper dere får en morsom kanotur! 

Anonymkode: 14711...135

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kunne svømme selv om du har redningsvest. Dropp turen og lær deg å svømme.

Anonymkode: 001f9...2ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt til krisemaksimering!

Du har redningsvest, så du kan trygt dra! Du kan jo alltids si at du ikke kan svømme, men du trenger ikke å kunne svømme når du har redningsvest.

Anonymkode: 1ea72...205

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...