AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Satser på et yrke som er vanskelig. Skal samarbeide med flere andre om et relativt stort prosjekt, som vil gi meg noe erfaring innenfor det yrket jeg søker. Men problemet er at jeg eier ikke kjemi med prosjektlederen, og mange av de andre involverte.. vi skal samarbeide veldig tett i flere måneder fremover. Jeg vil gjerne bli med, men merker at vi er svært, svært forskjellige. Og det kan bli store utfordringer med å levere et bra produkt.. så jeg er igrunn veldig i tvil på hva jeg skal gjøre.. er jo ikke sikkert at en slik sjanse kommer igjen på en stund (selv om det absolutt ikke er umulig at det vil skje. Det er jo ikke det eneste prosjektet i hele verden). Men det føles samtidig kjipt å la det gå. Anonymkode: 985ee...8f1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Satser på et yrke som er vanskelig. Skal samarbeide med flere andre om et relativt stort prosjekt, som vil gi meg noe erfaring innenfor det yrket jeg søker. Men problemet er at jeg eier ikke kjemi med prosjektlederen, og mange av de andre involverte.. vi skal samarbeide veldig tett i flere måneder fremover. Jeg vil gjerne bli med, men merker at vi er svært, svært forskjellige. Og det kan bli store utfordringer med å levere et bra produkt.. så jeg er igrunn veldig i tvil på hva jeg skal gjøre.. er jo ikke sikkert at en slik sjanse kommer igjen på en stund (selv om det absolutt ikke er umulig at det vil skje. Det er jo ikke det eneste prosjektet i hele verden). Men det føles samtidig kjipt å la det gå. Anonymkode: 985ee...8f1 Hvor mange måneder er det snakk om? Det høres ut som om det vil gi deg god erfaring, men jeg vil også si at det er en god sjanse til å gi deg erfaring på andre områder, herunder på det å samarbeide med andre som du i utgangspunktet ikke jobber godt med. Det er en erfaring du kan bruke i senere ansettelsesprosesser, og håndterer du den situasjonen godt kan det hende at det blir lagt merke til av andre. Jeg ville ha gått for det, men ha en strategi og en plan for hvordan du skal håndtere prosjektleder og kolleger, og hva du skal gjøre dersom du er uenig i noe. Det kan f.eks. være lurt å begynne tilbakemeldinger og innspill med å "rose" andre - finn bittesmå ting du er enig med, og fremhev dette i en diskusjon - f.eks. - "som X påpekte er det jo slik at... , og det er et veldig godt poeng" - 2 minutter senere kommer du med ditt innspill som typisk går i en annen retning. Anonymkode: eab71...fea
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 Veldig enig med posten over. Dette er faktisk en kjempemulighet som du kan vokse på som person, som en vis person en gang sa; det skjer ingenting i komfortsonen. Det er utfordringer man lærer av! Ta alle sjanser du får som kan gi nytting erfaring og relevant fyll til CVen. Hvem vet, kanskje er det nettopp dette prosjektet som en gang i fremtiden lander deg drømmejobben. Anonymkode: 921f1...660 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå