Gå til innhold

Hva skjer i hongkong! Hvorfor står det ikke mer i media?


Gjest ShitBolognick

Anbefalte innlegg

Gjest ShitBolognick

Her på Imgur link kan dere se hva som faktisk foregår i hongkong nå. Jeg har ikke ord, det er helt grusomt hvordan Kina holder på! 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke er mer rapportert i media!

😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kendall
27 minutter siden, ShitBolognick skrev:

Her på Imgur link kan dere se hva som faktisk foregår i hongkong nå. Jeg har ikke ord, det er helt grusomt hvordan Kina holder på! 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke er mer rapportert i media!

😥

Huff, grusomt! Hva er det som skjer mellom Kina og Hongkong???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at grunnen til at vi ikke hører mer om dette, er "Kina er en viktig handelspartner, må ikke tråkke noen på tærne - la oss holde kjeft til de har fått roet ned disse kjedelige opptøyene".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ShitBolognick
1 minutt siden, Kendall skrev:

Huff, grusomt! Hva er det som skjer mellom Kina og Hongkong???

Hvis jeg skal forsøke å oppsummere så startet det(?) Da Hong Kongs leder Carrie Lam ville få igjennom en lov som tillot Kina å arrestere beboerne på Hong kong. Kina og hong kong har en kontrakt som er gyldig i 28år til, som beboerne protesterer mot å få beholde. (Tror det har noe med tiananmen square å gjøre)

Også blander vi litt korrupt politi inn i bildet, de har skjult seg som sivil og fyrt oppunder demonstrasjonene. Og nå nærmer det seg en "legitim" grunn for fastlandet kina å komme på banen. 

Altså, hvorfor står det ingenting om dette i noen medier? Har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da lest om det i media, men akkurat nå er det en terrorsak i Norge som tar mer plass og fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
4 minutter siden, Kvins skrev:

Jeg har da lest om det i media, men akkurat nå er det en terrorsak i Norge som tar mer plass og fokus. 

Den tar ikke mye plass og fokus. Det er knapt nok en overskrift nå. Valget tar plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ShitBolognick
1 minutt siden, Kvins skrev:

Jeg har da lest om det i media, men akkurat nå er det en terrorsak i Norge som tar mer plass og fokus. 

Det vet jeg! 

Men NRK ser likevel ut til å prioritere nyheter fra valgkampdagen utifra forsiden akkurat nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ønsker meg mer fokus i media på det som skjer, og hvordan Kina er et farlig diktatur som tramper inn i andre land i hele verden, truer dem og prøver å skaffe seg verdensherredømme. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 2.10, Ichiko skrev:

Tipper at grunnen til at vi ikke hører mer om dette, er "Kina er en viktig handelspartner, må ikke tråkke noen på tærne - la oss holde kjeft til de har fått roet ned disse kjedelige opptøyene".

Ja dette. Norge har alltid vært forsiktig der for å opprettholde avtalene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NRK har litt om den pågående konflikten i Hong Kong:

https://www.nrk.no/nyheter/demokratiprotester-i-hongkong-1.11944956

Andre lands medier kan fortelle mer nytt, og nå begynner det å se skikkelig stygt ut. Ferske satelittbilder viser at kinesiske millitære mobiliserer styrker(bl.a. tanks) nær Hong Kong. Skal de gjøre som i 1989 og bare kjøre ned demonstrantene?

https://jyllands-posten.dk/international/asien/ECE11551248/Billeder-viser-angiveligt-at-milit%C3%A6ret-er-rykket-til-gr%C3%A6nsen-til-Hongkong/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...