Gå til innhold

Reise bort alene til helgen. Hvor bør jeg reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min er på en lengre reise for tiden og jeg blir sprø av bare å være hjemme og vente. Så kommende helg vil jeg reise bort, men jeg er ganske blank på hva som vil være et ok sted å dra. Orker ikke typiske kjærestesteder som er fulle av lykkelige par, akkurat nå. Ser for meg to hotellovernattinger. Jeg kan godt kjøre bil, ta buss, tog, ferje, og stedet må helst ha noe jeg kan oppleve (fin natur, kultur, eller et koselig sentrum, eller noe helt annet som jeg kan drive med, særlig på lørdagen). Tips, anyone? Takk :)

Anonymkode: f5238...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er på en lengre reise for tiden og jeg blir sprø av bare å være hjemme og vente. Så kommende helg vil jeg reise bort, men jeg er ganske blank på hva som vil være et ok sted å dra. Orker ikke typiske kjærestesteder som er fulle av lykkelige par, akkurat nå. Ser for meg to hotellovernattinger. Jeg kan godt kjøre bil, ta buss, tog, ferje, og stedet må helst ha noe jeg kan oppleve (fin natur, kultur, eller et koselig sentrum, eller noe helt annet som jeg kan drive med, særlig på lørdagen). Tips, anyone? Takk :)

Anonymkode: f5238...dad

Ser du ikke nevner fly så da vil jeg faktisk foreslå Stockholm :)

Anonymkode: 37f8a...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøteborg, Stockholm eller København. Evt. 2 døgns cruise med enten DFDS til Køben eller Color Line til Kiel.

Anonymkode: ce3d9...fc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for tips så langt. Vil gjerne ha fler! (gjerne om fine steder i Norge også). Gøteborg og Stockholm har jeg besøkt mange ganger. Flotte byer :) 

TS

Anonymkode: f5238...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LeneXCII skrev:

Jeg hadde reist til Nice, enkelt og greit. Men du må fly. 

Jeg skal mulig reise en tur sammen med et av barna for en helg i høst. Jeg tenker på at Nice må være plassen for en helgetur. 

Anonymkode: 6783c...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal mulig reise en tur sammen med et av barna for en helg i høst. Jeg tenker på at Nice må være plassen for en helgetur. 

Anonymkode: 6783c...0f7

Nice frister veldig! :) Men da vil jeg ha bedre tid. Jeg må reise etter jobb på fredag, og hjem igjen på søndag. Orker ikke å «styre med» flytur for den korte tiden jeg har til disposisjon. (Jeg bor et stykke unna nærmeste flyplass, så det går bort mye tid bare på å komme seg dit.)

Men takk for tipset :)

TS

Anonymkode: f5238...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor i Norge du bor, og tipset høres kanskje kjedelig ut, men kanskje Gamlebyen i Fredrikstad kunne vært noe. På lørdag er det frimarked, så det er mye folk og mye å se. Mange fine, uavhengige butikker og så er det jo veldig vakkert der. På søndag kan du eventuelt gå en tur innom Fredrikstad museum, som ligger der. Og hotellet ser veldig koselig ut, har alltid tenkt at jeg vil overnatte der, men jeg har slekt i Østfold så ender med å bo hos dem i stedet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med spa og treningshelg på Geilo? Litt utradisjonelt valg kanskje, men vi liker oss veldig godt på Geilo, spesielt på Vestlia resort. Det er fresht og fint, veldig fint spa og naturen ute er jo super for enten lokale løpe/sykkelturer og fjellene rundt byr på mange muligheter for kortere og lengre turer.

Jeg har vært der en del ganger sammen med mannen, vi er begge opptatt av trening etc og jeg elsker å f eks ta en "candle massage" med olje etter en hard treningsøkt ute eller inne i treningsrommet, og kanskje ta litt sol og bare føle seg skikkelig vel :) Maten er også god.

Sist bodde vi på Highland pga pris, det var også helt greit, men mangler jo bl a spa. 

For oss er dette nær det perfekte opphold for noen deilige dager! Du kan til og med ta toget hvis du ikke kjører bil. 

Endret av VinterRose
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske vestkysten. Fjellbacka, Marstrand, Väderöerna, Vann spa... Tar meg rett som det er en tur dit, og bare nyter livet, havet og vind i håret!

Anonymkode: 713ab...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :) Her strømmer det jo på med gode tips!

TS

Anonymkode: f5238...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hvor du bor og hvor lang reisetid du ser for deg.

Det finnes jo mange fine byer i Norge. Bergen, Stavanger, Trondheim, Tromsø, Ålesund osv.

Anonymkode: c58e2...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å komme med tips når man ikke vet hvor du bor. Det vil være ulikt om du bor i Oslo eller i Kirkenes. 

Anonymkode: ba77b...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, VinterRose skrev:

candle massage" med olje etter en hard treningsøkt ute eller inne i treningsrommet, og kanskje ta litt sol og bare føle seg skikkelig vel :)

Høres digg ut 👍

Anonymkode: 1e635...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam er veldig spennende, mye museer, cafeer og shopping. Veldig bra for aleneferie 😊

Anonymkode: 9b210...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du har tog i byen din, ville jeg vurdert å toget til den nærmeste litt større byen i Norge /Sverige. Tatt inn på hotell, spist god mat, sett noe kulturelt, tatt en massasje og bare kosa meg glugg 🥰

Anonymkode: 2e7a0...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magiske Lofoten?😊

Men der har du sikkert tatt turen innom tidligere... 

Anonymkode: 9d802...e86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...