Gå til innhold

Terroristen som angrep moskeen i bærum er kristen!


Ikke ta imot jesus

Anbefalte innlegg

Rart hvordan dette har blitt moskee-hendelsen. Så vidt vi vet er ingen muslimer drept. Det var vel en kineser som ble drept. Så denne saken skulle egentlig vært kina-hendelsen og alle kinesere bør få en forsikring fra statsministeren om at Norge gjør alt for at kinesere skal være trygge i Norge.

Anonymkode: 57dd6...841

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart hvordan dette har blitt moskee-hendelsen. Så vidt vi vet er ingen muslimer drept. Det var vel en kineser som ble drept. Så denne saken skulle egentlig vært kina-hendelsen og alle kinesere bør få en forsikring fra statsministeren om at Norge gjør alt for at kinesere skal være trygge i Norge.

Anonymkode: 57dd6...841

Kineser? Hun var da vitterlig norsk. Adoptert fra Kina, men norsk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det i Bibelen at Jesus godkjente vold og terror? 

Matt 10.34

 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, commeilfaut skrev:

Matt 10.34

 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Da menes det at Jesus budskap kunne vekke ufred mellom familiemedlemmer siden hans budskap ville følges av noen og andre ville forkaste det.  

Anonymkode: d6189...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da menes det at Jesus budskap kunne vekke ufred mellom familiemedlemmer siden hans budskap ville følges av noen og andre ville forkaste det.  

Det er din tolkning. Legg merke til at det hele avsluttes (39) med 

Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det.

I klartekst; å gi sitt liv, ofre seg, for Jesus er det han ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, commeilfaut skrev:

Det er din tolkning. Legg merke til at det hele avsluttes (39) med 

Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det.

I klartekst; å gi sitt liv, ofre seg, for Jesus er det han ønsker.

Menneskeofring har null og nix med kristendommen  å gjøre, og det tror jeg du vet. Kristendommen er ingen lovreligion og den trenger ingen ofring av dyr eller mennesker slik som jødedom og islam som krever ofring av dyr for å vise sin takknemlighet ovenfor Gud. 

En tolkning av det du skrev, 

«For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det.» (Matteus 16, 25) Hva betyr det å miste livet for hans skyld? Og hva betyr det å finne det? Når du mister livet, er det å gi opp din egen vilje. Det er når du sier, «Herre, jeg har bestemt at mitt liv er ditt, gjør hva du vil med det. Jeg blander meg ikke opp i det.»

Du finner livet når Herren svarer deg: «Takk, jeg skal sørge for å ta vare på deg, og jeg vil gi deg grenseløs fred og lykke både i dette livet og i evigheten.»

Anonymkode: d6189...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest commeilfaut
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En tolkning av det du skrev, 

Brunstad? Seriøst? Du bruker Smiths venner til å tolke Bibelen? De er jo helt nedsnødd, det er vel ingen andre enn dem selv som tar dem seriøst? (de er jo bare en pengemaskin for ledelsen, dette er en sekt!)

Ikke med fred. Med sverd, Den som mister livet for min skyld, skal finne det. En klokkeklar oppfordring om å ty til sverdet og dø for Jesus. Så kan man tolke det i den retning man vil, poenget er at disse sitatene står i bibelen og KAN forsvare vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 8.25, Ikke ta imot jesus skrev:

Det er sannsynligvis bibelen som forverret hans hat mot muslimene. Noe må gjøres for å få en stopper for dette, både han her og breivik var kristne og følger bibelen.... 

Kopi fra teksten i vg: 

"Kvinnen forteller at mannen også ble kristen og begynte å lese bibelen i løpet av skoleåret, og at han ofte satt på biblioteket.

– Jeg tror det at han leste bibelen forverret ting, for han ble helt oppslukt av den og forsvant mer og mer inn i en slags boble."

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wbxn6G/medelever-var-bekymret-for-siktedes-holdninger-jeg-skjoente-at-noe-saant-kunne-skje?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Er dette sjokkerende? Det fins fundamentalistiske gærninger innenfor alle religioner. Inkludert kristendommen. Dette har da ingenting med andre kristne å gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han slettes ikke. Mange kan kalle seg kristne, uten å være det. En som er frelst og født på ny, vil aldri kunne hate andre mennesker. Derimot vil man få en nød og kjærlighet for andre mennesker, og ønske å dele de gode nyhetene, for at flest mulig skal bli frelst.

Jesus sa til og med at vi skulle elske fiendene våre, gjøre godt mot de som hater oss, og velsigne de som forbannet. En kristen vil ikke drepe et annet menneske.

Breivik er heller ikke en kristen. Det har han faktisk avvist selv. Mener faktisk å ha lest at han trodde på Odin eller noe annet tull. 

Anonymkode: 2ceb6...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han var kristen, hvorfor skriver han da "sees i Valhall"?? Kanskje han HAR vært kristen men virker jo ikke som om han var det nå...

Anonymkode: a4e29...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, commeilfaut skrev:

Matt 10.34

 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Tatt ut av kontekst. Du må lese i sammenheng for å se hva Jesus virkelig mente. Jesus har aldri oppfordret til vold og drap.

Anonymkode: 2ceb6...54b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, commeilfaut skrev:

En klokkeklar oppfordring om å ty til sverdet og dø for Jesus.

Siden du mener det er klokkeklart, så er det en smule merkelig at man aldri leser om kristne som dreper seg selv eller andre for Jesus.

Anonymkode: d6189...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 8.25, Ikke ta imot jesus skrev:

Det er sannsynligvis bibelen som forverret hans hat mot muslimene. Noe må gjøres for å få en stopper for dette, både han her og breivik var kristne og følger bibelen.... 

Kopi fra teksten i vg: 

"Kvinnen forteller at mannen også ble kristen og begynte å lese bibelen i løpet av skoleåret, og at han ofte satt på biblioteket.

– Jeg tror det at han leste bibelen forverret ting, for han ble helt oppslukt av den og forsvant mer og mer inn i en slags boble."

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wbxn6G/medelever-var-bekymret-for-siktedes-holdninger-jeg-skjoente-at-noe-saant-kunne-skje?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Nei, han er ikke det. En kristen vil aldri drepe noen, det bryter med de ti bud.

Anonymkode: e9127...065

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, han er ikke det. En kristen vil aldri drepe noen, det bryter med de ti bud.

Anonymkode: e9127...065

Historie viser at kristner drepper folk. Hver dag. Du snakker fra din egne fantasier...

Anonymkode: 0c15d...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han selv sagt at han ble kristen, eller er det en slutning denne kvinnen trakk fordi han tilbrakte mye tid på biblioteket med å lese bibelen?

Anonymkode: d9602...c3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historie viser at kristner drepper folk. Hver dag. Du snakker fra din egne fantasier...

Anonymkode: 0c15d...487

Disse er ikke kristne, dreper man noen har man brutt et av grunnprinsippene i kristendommen. Hva de kaller seg er en annen sak.

Anonymkode: e9127...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Disse er ikke kristne, dreper man noen har man brutt et av grunnprinsippene i kristendommen. Hva de kaller seg er en annen sak.

Anonymkode: e9127...065

De samme gjelder alle terrorister. Det er kriminelle. Terrorister fra din religion er ikke "bedre".

Anonymkode: 0c15d...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historie viser at kristner drepper folk. Hver dag. Du snakker fra din egne fantasier...

Anonymkode: 0c15d...487

Og hvem er disse kristne menneskene som dreper hver eneste dag? 

Anonymkode: d6189...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Slutt...

ikke definer han som hvit eller kristen, men som en syk mann...

Anonymkode: fb51c...624

Da er vel alle terrorister syke mann da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De samme gjelder alle terrorister. Det er kriminelle. Terrorister fra din religion er ikke "bedre".

Anonymkode: 0c15d...487

Problemet er at Jesus ikke under noen omstendighet oppildnet til drap, tvertimot snakket han om nestekjærlighet. Så " kristne" terrorister kan ikke bruke Jesus som en begrunnelse for å drepe. Denne terroristen er ikke kristen, han snakket om Valhall, som kommer fra Norrøn Mytologi, og den har ingenting med kristendom å gjøre. 

Anonymkode: d6189...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...